Forumnyheter:

Ny flugbindningsartikel: Skindfluer på arbejde i Emåen Av Brian 'DK.minken' Störup

Huvudmeny

2019 blir best year ever!

Startat av rifle, januari 03, 2019, 13:22:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

thesaurus

Blir så inne i fisket ibland att jag knappt äter, nötter och vatten blir det ofta. Blir att försöka ta det lite lugnare i sommar. Mer naturnjut  och får nog en del sällskap i år, var mycket ute själv förra året.

rifle

Citat från: Betis skrivet juni 13, 2019, 09:57:02
Börjar närma sig nu.
Får alltid sån jävla ångest innan jag kommer iväg. :-\
Alltid fått, vad kan en göra åt det?
Kanske förbereda sig bättre men jag vet inte?
Börjar man packa flera veckor för får man kanske dras än längre med skiten?
Familjen får stå ut med den elakaste jävla Betis som finns.
Fast iår slipper dom, de är i Italien när jag drar. 8)

Det där känner man igen, men för mig skulle jag säga nervositet inte ångest som är betydligt tyngre sak än nervositet.
Förväntansnervositet gör en stressad bara man tänker på avfärd  :vissla:
What time is it? It´s time to rock not yet!

Balswinger

Hjälper inte alltid att förbereda sig. Stress kommer ändå, och man kan få oro för att glömma något viktigt. Ett år åkte jag ifrån den färdigpackade vadarväskan som jag burit upp från källaren.  :spank:

Betis

Citat från: Balswinger skrivet juni 13, 2019, 13:14:26
Hjälper inte alltid att förbereda sig. Stress kommer ändå, och man kan få oro för att glömma något viktigt. Ett år åkte jag ifrån den färdigpackade vadarväskan som jag burit upp från källaren.  :spank:
När det gäller mig så är det nog just så det är.
Glömmer faan röven ibland... :dunk:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Visst är det rätt skoj att glömma bort det en tänkt på i 1 år... ;D---"Den måste jag få med" :kopp:

rifle

Listor och åter listor och dubbelkolla och trippelkolla är det enda som fungerar hyffsat.

Jag kan inte packa ihop allt kvällen innan avfärd för då måsta jag packa upp och kolla om jag verkligen packade ner 18 par strumpor  :kopp:

MADMOOSE

Å när ni kommer hem så har ni (vi) inte ens använt hälften... :appel1:

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet juni 13, 2019, 14:03:44
Å när ni kommer hem så har ni (vi) inte ens använt hälften... :appel1:

Jag brukar ha använt nästan alla fiskegrejer (utom flugorna, det blir oftast bara en eller två)
Och nästan inga rena kalsonger å strumpor ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet juni 13, 2019, 14:27:12
Jag brukar ha använt nästan alla fiskegrejer (utom flugorna, det blir oftast bara en eller två)
Och nästan inga rena kalsonger å strumpor ;D

Förhoppningsvis! Myggmedel-Bushman!  ;D Minnnes att du klagade efter att pussat Karin!...att dina läppar domnade :rofl:

Betis

Att ta två vadarskor ist för en kan nog vara humörhöjande lr va säger pupptäljaren?
Å hur många håvar är du uppe i?
Vill bara känna att man inte är ensam om att vara disträ.... ;D
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet juni 13, 2019, 17:52:41
Att ta två vadarskor ist för en kan nog vara humörhöjande lr va säger pupptäljaren?
Å hur många håvar är du uppe i?
Vill bara känna att man inte är ensam om att vara disträ.... ;D

>:(
KÄFTEN!!! ...Kom upp å DU!!! >:(

Betis

Citat från: ismo skrivet juni 13, 2019, 17:57:14
>:(
KÄFTEN!!! ...Kom upp å DU!!! >:(
Då kan vi glömma ihop. ;D
-Var faan ställde jag spöt nu????? Det var visst 2 km bort, jag hämtar, fiska du Betis, precis härute var det där Henka tog sin stora....
Minns du?  ;D
I am the real one.

Ismo

Balswinger

Citat från: ismo skrivet juni 13, 2019, 13:36:22

Visst är det rätt skoj att glömma bort det en tänkt på i 1 år... ;D---"Den måste jag få med" :kopp:

Som tur var fick jag ju med backup-vadarväskan med lite småläckande vadare, för trånga skor, gamla vadarjackan och understället som jag inta gillar.
Men visst var det en humörsänkare när man var ivrig att kliva i!
Dessutom utan en dragning på hela helgen, men proffset drog 7-8 st redan på torsdagskvällen.  :p

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet juni 13, 2019, 21:34:50

Som tur var fick jag ju med backup-vadarväskan med lite småläckande vadare, för trånga skor, gamla vadarjackan och understället som jag inta gillar.
Men visst var det en humörsänkare när man var ivrig att kliva i!
Dessutom utan en dragning på hela helgen, men proffset drog 7-8 st redan på torsdagskvällen.  :p

PERFEKT HELG!!! :hmm:

Flygande-jakob

Ja jag blir lika förvånad varje gång jag kommer ut och inser att jag faktiskt har några grejer alls med mig.  :yeah:

Ismo

Citat från: jakob skrivet juni 14, 2019, 08:32:54
Ja jag blir lika förvånad varje gång jag kommer ut och inser att jag faktiskt har några grejer alls med mig.  :yeah:

DET KALLAS FISKE! :hmm:  ...en skall ha noll koll :bf1:

Flygande-jakob

Jag gick och jagade en hel dag utan slutstycke i bössan en gång. Såg det när jag kom till bilen på kvällen. Slutstycket låg hemma i vapenskåpet.  ;D

rifle

Citat från: jakob skrivet juni 14, 2019, 09:43:05
Jag gick och jagade en hel dag utan slutstycke i bössan en gång. Såg det när jag kom till bilen på kvällen. Slutstycket låg hemma i vapenskåpet.  ;D

Ja det var ingen dålig merit, och att erkänna det är nästan ännu större  :vissla:

Ismo

Citat från: jakob skrivet juni 14, 2019, 09:43:05

Du å jag verkar vara bröder... ;D