Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

2019 blir best year ever!

Startat av rifle, januari 03, 2019, 13:22:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Flygande-jakob

Ja snart kan man summera den här säsongen.  :haum:
Inte den bästa men inte heller den sämsta.
-Bra laxfiske.
-Hyfsat öringfiske. Det pågår ju för fullt nu. Jag åker ingenstans utan fiskar bara hemmakring. Gått rätt bra hittills med storöringen. Inga jättebjässar förstås, såna måste jag resa en bit för att ha någorlunda chans på.
-Inte mycket puppfiske egentligen. Inget att skryta över men en och annan hyfsad harr, öring och röding genom hela säsongen från april till nu.
-Vulgatafisket blev det inte mycket av. Åkte på annat fiske under hetaste veckan och den blåste tydligen sönder ändå så det var lika bra.

Så ja, n trevlig säsong utan några stordåd men med många fina stunder och hyfsat med fisk. Jag är nöjd!  :D

Och varje natt med öringväder åker jag ut så än är det inte över riktigt.

Froberg

Lika dåligt år som vanligt. Dock glädjande med mängden havsöringsbesor i våras. Bådar gott inför framtiden. Längtar efter ett år med bra förhållanden igenom hela säsongen eller åtminstonde från juli och framåt så man får lite läge på havsöring  :yeah:

Betis

Fick fina bilder av Erik Wik igår . Kanonväder uppe i, vackra färger, vindstilla och stora harrar. :yeah:
Men ingenting på dom ställena vi var på utan helt annorlunda platser.
Dock skönt å höra att det även går å ta på torrt långt in i september.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Citat från: Betis skrivet september 09, 2019, 08:55:15
Fick fina bilder av Erik Wik igår . Kanonväder uppe i, vackra färger, vindstilla och stora harrar. :yeah:
Men ingenting på dom ställena vi var på utan helt annorlunda platser.
Dock skönt å höra att det även går å ta på torrt långt in i september.

Harren kan du nog få in i Oktober om en har tur med vädret...Att kliva på torrt dessutom. Din Flonky tog jag ju rejäla Harrar i början på Oktober...Å det var nog inte djupare än i snitt 1m där.

Betis

Det blev inte best year ever 2019 även om det var ett väldigt bra år. 2022 was the shit... O0 O0 O0
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.