Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Färga benmaterial till Puppan.

Startat av ismo, maj 21, 2019, 20:04:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

OTROLIGT!!! ..försöker nu för 4:e gången färga benmaterial ..från grönt till olive-brunt..men materialet VÄGRAR ta emot det gröna?
Nu småkokar material i ett klockrent insect.green bad..men icke!!! :nono: nada till att ta emot det gröna :loopis: VARFÖR?

Balswinger

Citat från: ismo skrivet maj 21, 2019, 20:04:04
OTROLIGT!!! ..försöker nu för 4:e gången färga benmaterial ..från grönt till olive-brunt..men materialet VÄGRAR ta emot det gröna?
Nu småkokar material i ett klockrent insect.green bad..men icke!!! :nono: nada till att ta emot det gröna :loopis: VARFÖR?

Fel kemi skulle jag sagt, men fattar inte...
Du vill färga gröna ben till olivbrunt med ett grönt färgbad, men du lyckas inte för de gröna benen vägrar ta emot det gröna???
:rolleye:

Flygande-jakob

Citat från: Balswinger skrivet maj 21, 2019, 20:42:47
Du vill färga gröna ben till olivbrunt med ett grönt färgbad, men du lyckas inte för de gröna benen vägrar ta emot det gröna???

Eller så beskriver han ett pizzabak.  :haum:

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet maj 21, 2019, 20:42:47

Såhär är det..kör jag ett Brun-Olivt färgbad...så tas bara det bruna in i materialet. Så jag tänkte! " Om jag först färgar det grönt...sen lite brunt! VOILA!

:nono: :nono: Det gröna vill inte bita fast alls. :loopis: HUR JÄVLA JAG ÄN FÖRSÖKER :loopis:

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 21, 2019, 20:51:02
Eller så beskriver han ett pizzabak.  :haum:

Ta en Skoter å kör in i ett träd...vettja! :)

Balswinger

Om det är färger för färgning av flugmaterial tror jag det biter bäst på naturmaterial.
Vildsvinsborst tror jag skulle kunna funka som ben och går att färga bra.
Har sett en massa färgvarianter på dem.
Jakob har säkert en hell päls som du kan få om du är snäll.  :appa2:

Balswinger

Å underullen kan du nog använda som lö mellan benen.  :bf1:

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet maj 21, 2019, 20:57:12
Om det är färger för färgning av flugmaterial tror jag det biter bäst på naturmaterial.
Vildsvinsborst tror jag skulle kunna funka som ben och går att färga bra.
Har sett en massa färgvarianter på dem.
Jakob har säkert en hell päls som du kan få om du är snäll.  :appa2:

Kan vara det med Naturmaterial. :haum:  Men att Jakob skulle vara naturlig! Är ett skämt. ;D

Balswinger

Citat från: ismo skrivet maj 21, 2019, 21:04:36

Kan vara det med Naturmaterial. :haum:  Men att Jakob skulle vara naturlig! Är ett skämt. ;D

Ja, nästan lika avlägset som att du skulle vara snäll och välartad.  ;)
:nudge:

Flygande-jakob

Men usch vilka påhopp!  :o

Men det där med vildsvinsborst kom lägligt. Jag strippade faktiskt bort benen på en puppa (en dålig kopia, inte ett original) igår. Lackade den svart och brun på undersidan, band in grisborst och två vingar för att få en bäcksländeimitation.
Funkar säkert inte men man måste ju testa. Blir nog imorgon. Sista dagarnas fiske har bara bestått av surharvande med tvåhands nedanför ett äckligt kraftverk utan ett enda hugg.
Så nu behövs lite vakande småfisk som terapi.

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 21, 2019, 21:19:39
Men usch vilka påhopp!  :o

Men det där med vildsvinsborst kom lägligt. Jag strippade faktiskt bort benen på en puppa (en dålig kopia, inte ett original) igår. Lackade den svart och brun på undersidan, band in grisborst och två vingar för att få en bäcksländeimitation.
Funkar säkert inte men man måste ju testa. Blir nog imorgon. Sista dagarnas fiske har bara bestått av surharvande med tvåhands nedanför ett äckligt kraftverk utan ett enda hugg.
Så nu behövs lite vakande småfisk som terapi.

Det är inga påhopp! ..det är din verklighet! :D  Sen att du är färg-blind gör det inte lättare. :hmm:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 21, 2019, 21:23:07

Det är inga påhopp! ..det är din verklighet! :D  Sen att du är färg-blind gör det inte lättare. :hmm:

Nu har jag rett ut problemet åt dig! Läs på edge.  :yeah:

Balswinger

Citat från: jakob skrivet maj 21, 2019, 21:26:37
Nu har jag rett ut problemet åt dig! Läs på edge.  :yeah:

Och nu har jag rett ut det som du inte redde ut!  :)

Flygande-jakob

Citat från: Balswinger skrivet maj 21, 2019, 21:38:04
Och nu har jag rett ut det som du inte redde ut!  :)

Ja men han verkar ju inte alls tacksam?  :-\

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 21, 2019, 21:48:39
Ja men han verkar ju inte alls tacksam?  :-\

RÄTT MÄRKLIGT!! JA!! ::)...inga ide..er?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 21, 2019, 21:54:46

Äh inte fan vet jag. Jag har aldrig färgat nåt. Utom kanske nåt garn i syslöjden i lågstadiet möjligtvis.
Du vill färga dom gröna alltså?
Har inte olika färger i skalor vissa omöjliga kombinationer? Har för mig nät sånt. Du kanske måste ha ben med annan grundfärg?

Balswinger

Citat från: ismo skrivet maj 21, 2019, 21:54:46

Men, vi håller ju på allt vad vi orkar, hela tiden!  :spank:

Har du någon vildsvinsborst att prova med?
Du kan ju prova först om materialet funkar som sådant, innan du färgar/köper rätt färg.
Borsten är riktigt tuff och motståndskraftigt, trampade in ett i foten en gång.

Betis

Dessutom kan han ha skinnet som Kickisubstitut. :hmm:
Grönt,brunt what ever...
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet maj 21, 2019, 22:37:40
Men, vi håller ju på allt vad vi orkar, hela tiden!  :spank:

Har du någon vildsvinsborst att prova med?

Betis är inte tyvär här nu.. :-\

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2019, 01:38:56
Betis är inte tyvär här nu.. :-\

Nej, förvisso.

Men kolla med Eddie.
Är den grön så får du en ny :love:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet maj 22, 2019, 08:38:12
Nej, förvisso.

Men kolla med Eddie.
Är den grön så får du en ny :love:

Du har tur som inte är min granne. :-\

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2019, 08:41:29

Du har tur som inte är min granne. :-\

Ja, det är vi helt eniga om :love:

Hoppas att din granne är ny så kanske du får en ny :taltparty:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Ännu en dag i fiskelusts historia, den är också grön så det kommer en ny i morgon antagligen
What time is it? It´s time to rock not yet!

Henka

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 09:27:20
Ännu en dag i fiskelusts historia, den är också grön så det kommer en ny i morgon antagligen

Vi skulle få lite fler gröna medlemmar som kan delta i våra viktiga och utvecklande diskussioner :pinnenpage:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet maj 22, 2019, 10:08:45
Vi skulle få lite fler gröna medlemmar som kan delta i våra viktiga och utvecklande diskussioner :pinnenpage:

Dags att inför nytt censurfilter där grön = då får du en ny

Henka

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 10:22:16
Dags att inför nytt censurfilter där grön = då får du en ny

fast jag har ju inte fulaordfiltret på, så det kommer inte roa mig ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Men en lite fundering om färgningen, kan det vara så att du så att säga mättade med färg i första färgningen?
Eller har du provat med nya som du ej förfärgat först också?

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 12:25:21
Men en lite fundering om färgningen, kan det vara så att du så att säga mättade med färg i första färgningen?
Eller har du provat med nya som du ej förfärgat först också?

"OTROLIGT!!! ..försöker nu för 4:e gången färga benmaterial ..från grönt till olive-brunt..men materialet VÄGRAR ta emot det gröna?
Nu småkokar material i ett klockrent insect.green bad..men icke!!! :nono: nada till att ta emot det gröna :loopis: VARFÖR? " ::)

rifle

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2019, 12:47:23
"OTROLIGT!!! ..försöker nu för 4:e gången färga benmaterial ..från grönt till olive-brunt..men materialet VÄGRAR ta emot det gröna?
Nu småkokar material i ett klockrent insect.green bad..men icke!!! :nono: nada till att ta emot det gröna :loopis: VARFÖR? " ::)

Det är alltså helt ofärgade ben?

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 12:50:07
Det är alltså helt ofärgade ben?

Jaaaa! ..dom är helt vita innan ev. färgning, men grön färg biter inte alls på dom..så jag kan inte färga till det jag vill. MÄRKLIGT!

Betis

Jag vettifan, är nog inte lätt å färga blank plast.
Men jag förstår ditt dilemma, har efter många års letande hittat ett koncept som funkar och blir bra så vill man fortsätta med det.
I am the real one.

rifle

Dags att upfinna Ismo puppan 2 då med andra ord.
Hela 3% bättre med vita ben som är färgade till gröna utan resultat.

Betis

Citat från: rifle skrivet maj 23, 2019, 13:58:41
Dags att upfinna Ismo puppan 2 då med andra ord.
Hela 3% bättre med vita ben som är färgade till gröna utan resultat.
Vet man att puppan funkar lika bra med vita ben?
Klart jag tycker det är lika kul som ni å reta Ismo, men samtidigt ser man upp till folk som är noggranna och seriösa i sin flugtillverkning.
Amnesiatipset tyckte jag var seriöst då jag fick för mig att det matrialet hade väldigt rätt färg.
Men tycker inte Ismo det så är det Ismos åsikt som gäller.
Känns frustrerande att inte riktigt kunna hjälpa till.... :-\
I am the real one.

Ismo

Ang. färg! ..rätt fränt faktiskt..Davve på/i Färgcity...som hjälpt mig med färger till mina Puppor...han ville ha ett år en med röd bakl. Jag sa" Du kommer inte få nått med den"
1/2 säs. gick..han ringde å sa" Den med röd bak har jag inte fått ett skit med" ::)
Om nu någon inte tror att jag testat med div. färger genom åren..är rätt dum i huvet...
VIKTIGASTE är att kroppen har någorlunda rätt färg..+ att benen sitter där.
Frågor?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 16:50:11
Ang. färg! ..rätt fränt faktiskt..Davve på/i Färgcity...som hjälpt mig med färger till mina Puppor...han ville ha ett år en med röd bakl. Jag sa" Du kommer inte få nått med den"
1/2 säs. gick..han ringde å sa" Den med röd bak har jag inte fått ett skit med" ::)
Om nu någon inte tror att jag testat med div. färger genom åren..är rätt dum i huvet...
Frågor?

Har du testat rosa ben?

Ismo

Ismo

Men för att tala allvar! ..nog tänker väl ni på vilka flugor ni binder & ev. färger dom skall ha? Att en fisk skall vara färgblind är ett skämt.

Ismo

Har skrivit om Puppan otaliga ggr.   En bör ha en bak-del(undertill)...fr. ljus-grön till gult..ben bör den ha...tror(för mig själv) att kroken...som hamnar runt en 1en 3:e-del lr. 1/2...gör sitt oxå...det är vad jag tror....ingen krok som stör i imitationen..tror jag skrev det tidigt för TG:s grabb! ..men han ignorerade  :hmm:detta.Men jag tror på det

Betis

Förstår att nylon kan vara svårt att färga, glatt och homogent.
Erik Wik slipar benen och målar på med tusch.
Hur det håller i längden vet jag inte, inte mer än att slipar man inte ramlar det bort direkt.
Dessutom gissar jag att det måste vara någorlunda  ljust i botten.
Såg dina prov du skickat till Erik, mycket informativt, det som blev helt nytt för mig var att puppan i princip var helt fyrkantig innan lack.
Trodde den var slipad rund.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 23, 2019, 20:15:43
Förstår att nylon kan vara svårt att färga, glatt och homogent.
Erik Wik slipar benen och målar på med tusch.
Hur det håller i längden vet jag inte, inte mer än att slipar man inte ramlar det bort direkt.
Dessutom gissar jag att det måste vara någorlunda  ljust i botten.
Såg dina prov du skickat till Erik, mycket informativt, det som blev helt nytt för mig var att puppan i princip var helt fyrkantig innan lack.
Trodde den var slipad rund.

Har ALDRIG!!!! ..slipat mina Puppor.   bara täljt...lite handlag har en :hmm:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 18:11:04
Men för att tala allvar! ..nog tänker väl ni på vilka flugor ni binder & ev. färger dom skall ha? Att en fisk skall vara färgblind är ett skämt.

Jo, hela tiden. Extremt petig faktiskt. Men jag inser att jag ofta har fel ändå. Så svårt att veta. En grej funkar några gånger och man tror så lätt att man funnit nåt. Sen kommer nån och gör tvärtom och hivar fisk när man själv blir utan.

Menar inte att det är så med puppan, tvärtom, den har du nog färdigarbetat till perfektion.  :yeah:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 20:22:43

Har ALDRIG!!!! ..slipat mina Puppor.   bara täljt...lite handlag har en :hmm:

Du har tränat upp ditt handlag till oanade höjder med Kickis hjälp förstår jag.  :flyguy:

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 23, 2019, 20:31:50
Du har tränat upp ditt handlag till oanade höjder med Kickis hjälp förstår jag.  :flyguy:

Fyyy! :hmm: ;D

Betis

Brukar du tälja många puppor på Skärtorsdagen?
I am the real one.

Balswinger

Nu finns det ju olika sorters plast, och man kan inte dra alla över en kam, men:

https://pepsies.blogg.se/2015/january/how-to-farga-synthetic-har.html  :rolleye:

Den här till helikopter-plast:
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/42820-F%C3%A4rga-plast  :appelidiket:

https://www.ebay.co.uk/itm/122029578110

Annars kan ju sprayfärg för plast vara ett alternativ.

https://www.super-hobby.se/products/086-Light-Olive-Matt-Spray.html

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 16:50:11
Frågor?
Fast du!
Ärligt talat och helt utan syfte att retas: puppan funkar ju riktigt bra även när man fiskat sönder den så illa att kroppen helt ramlat av.
Kan det rentav vara så att 'fel färg' är ett större fel än avsaknad av färg och kropp? :haum:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet maj 23, 2019, 22:42:24
Fast du!
Ärligt talat och helt utan syfte att retas: puppan funkar ju riktigt bra även när man fiskat sönder den så illa att kroppen helt ramlat av.
Kan det rentav vara så att 'fel färg' är ett större fel än avsaknad av färg och kropp? :haum:

Det roliga är att en(inte jag) fick riktigt bra med Puppan med bara benen kvar ;D :haum:  men oavsett ...benen är skit viktiga....& faktum det att rövfärgen ligger hyffsat rätt..när dom är kinkiga.
Minst du 2006?(värmen) endast när jag lyckades hitta en tillräckligt liten puppa!..så fick jag ;D

Ismo

Hade kunnat lägga upp otaliga sms-mail om hur den JAG GÖR..är bäst!..folk har kopierat,köpt...men utan att den vart lika bra. Dock inte sant att ingen annan kan göra den lika bra :hmm:

" Senaste..Hej
Har provat att snida själv och provat
andras snidade puppor och dom är
fan inte 1/3 så bra🙈🙈 bara originalet som duger för mig👊👊"

Ismo

Har gjort Puppan nu i 30 år...är ni ens så gamla?  .den som påstår att gör den fel?...förklara?..INGEN kan klaga ;D
:gasp:
Gör den bättre!...Visa mig..Men gör nått nytt!...Är jag förbannad? JA!

Balswinger

Du får kosta på dig en anusblekning om rövfärgen är kinkig.  :spank:

Betis

Konstigt att du måste skryta så mycket om dig själv trots att vi skryter så mycket om dig?????
Som sagt, fixa en anusblekning.... :appa2:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 07:39:58
Konstigt att du måste skryta så mycket om dig själv trots att vi skryter så mycket om dig?????
Som sagt, fixa en anusblekning.... :appa2:

Skryta? ..30 år försent då....hoppas du dör i förtid :vissla:  Blir bara så jävla förbannad...om folk tror att det bara är att fixa.

rifle

rifle

Varför ska man vara glad när folk berömmer en när man kan vara förbannade utifall att nån tycker den är enkel att glra  :bonk:

Betis

Citat från: rifle skrivet maj 24, 2019, 09:55:53
Varför ska man vara glad när folk berömmer en när man kan vara förbannade utifall att nån tycker den är enkel att glra  :bonk:
Blir inte så rörigt i känslolivet om man är konstant förbannad.  ;D
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 15:35:07
Blir inte så rörigt i känslolivet om man är konstant förbannad.  ;D

Är alltid!!!! FÖRBANNAD....är bara less att försvara "Puppan"...30 år !!!! RÄCKER inte det?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 16:45:38

Är alltid!!!! FÖRBANNAD....är bara less att försvara "Puppan"...30 år !!!! RÄCKER inte det?

Men vad försvarar du? Har nån klagat?
Jag har aldrig sett annat än lovsånger till puppan?

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 24, 2019, 16:59:32
Men vad försvarar du? Har nån klagat?
Jag har aldrig sett annat än lovsånger till puppan?

Dom finns! ..Beställare...sen att "jag har gjort den billigare"..hänt! Men inte ofta :hmm:...Men blir bara så förbannad när folk inte kollar upp vad dom kostar!
Hur svårt kan det vara?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 17:13:20
Dom finns! ..Beställare...sen att "jag har gjort den billigare"..hänt! Men inte ofta :hmm:...Men blir bara så förbannad när folk inte kollar upp vad dom kostar!
Hur svårt kan det vara?

Sälj inte åt såna då. Nolltolerans mot gnäll helt enkelt.

Fast det är inte så jäkla lätt om man är snäll i grunden.  :-\

Ismo

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 17:13:20
Hur svårt kan det vara?

Billigare?...skrev jag verkligen så? :haum:...det vart fel där... :hmm:

rifle

Innan du gör flugor åt folk berätta vad de kostar så slipper du det besväret.
Alla vill ha allting så billigt det går.
Största tråden på edge är typ rea-tråden.

Vi är alla likadan, det gnälls på dyra fiskekort, dyra vadare, dyra linor, dyra puppor också tydligen.

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 24, 2019, 18:45:23
Innan du gör flugor åt folk berätta vad de kostar så slipper du det besväret.
Alla vill ha allting så billigt det går.
Största tråden på edge är typ rea-tråden.

Vi är alla likadan, det gnälls på dyra fiskekort, dyra vadare, dyra linor, dyra puppor också tydligen.

Tänk om jag fått per/puppa..vad Betis vart erbjuden på/i Island engång. :D

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 19:02:32
Tänk om jag fått per/puppa..vad Betis vart erbjuden på/i Island engång. :D
Hade du begärt det hade du säkert fått det, å sluppit tälja så jävla många.
Höj priset direkt till 150 kr styck å dom som vill ha får köpa å dom som tycker det är för dyrt får tälja själv.
15 spänn av priset måste väl matrialet kosta? Åtminstone inklusive allt spill.
Sen måste du ha lite lön med när du sitter med dom.
Tänk vad du skulle få på ditt jobb efter skatt när du jobbar över .
Samma bör du ha vid pupptillverkningen.
Ta tiden från ax till limpa, inklusive all tid du lägger på att beställa matrial och skicka iväg puppor.
I am the real one.

Betis

Du funderar lite för mycket på vad köparen ska tycka.
Tänk lite på dig själv, precis som Jakob skriver.
Du är för snäll.
Svårt å tro när du alltid är så arg hela tiden... ;D
I am the real one.

Ismo

Ni har rätt! :haum:...jag är för snäll!

Ismo

Å Betis!...Materialet kostar-spill :hmm: Sant :hmm:

rifle

Fram med klockan och klocka hur lång tid varje moment tar tills de är färdiga och dela det med antalet flugor du gör. Tiden per fluga är ju helt klart avgörande vad jag åtminstone hade sålt de för.
Givetvis är ju 50kr per fluga mycket i jämförelse med de tokbilliga andra flugor från låglöneländer.
Men trots allt så är nog tiden per fluga betydligt mer än det du tar betalt för att få skäligt betalt.

Flygande-jakob

Citat från: rifle skrivet maj 24, 2019, 21:01:35
Fram med klockan och klocka hur lång tid varje moment tar tills de är färdiga och dela det med antalet flugor du gör. Tiden per fluga är ju helt klart avgörande vad jag åtminstone hade sålt de för.
Givetvis är ju 50kr per fluga mycket i jämförelse med de tokbilliga andra flugor från låglöneländer.
Men trots allt så är nog tiden per fluga betydligt mer än det du tar betalt för att få skäligt betalt.

Tar han bara 50 spänn?
Kom på att jag inte har en aning om vad de kostar. Om det är så lite så är det ju bedrövligt. Både att Ismo sabbar sin fritid och sitt humör och att folk har mage att gnälla på priset.  :o

MINST 100kr ska dom kosta. En tusing för 10st. Det är ingenting för något unikt och handgjort. Folk köper ju spön och rullar och linjävlar för det tjugodubbla per år utan att blinka och dessutom helt i onödan.

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 24, 2019, 21:01:35

Att fixa en Puppa tar en vecka(tork-tid)...gör aldrig en Puppa! Minst 30st/gång...jag kör 24tim-epoxy...för bästa styrka. Snabb Epoxy hinner inte göra mycket av :nono:....så därav 24 tim. Jag är piss-noga...med det jag gör..ingen skall tro nått annat.
:hmm:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 21:11:47

Att fixa en Puppa tar en vecka(tork-tid)...gör aldrig en Puppa! Minst 30st/gång...jag kör 24tim-epoxy...för bästa styrka. Snabb Epoxy hinner inte göra mycket av :nono:....så därav 24 tim. Jag är piss-noga...med det jag gör..ingen skall tro nått annat.

Kostar dom 50 spänn?

Ismo

På 10 st...så blir det 50:- extra ;D

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 21:22:32
55:- :-[
Va faan??!!
För mig jag betalade 65 senast. :rolleye: ;)

Jag bara skojar, kommer inte ihåg vad de kostade.....

Jo föresten, de första kostade 50.
Det var 2006 eller 07 tror jag.
Ganska länge sedan.....
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 21:31:55
Va faan??!!
För mig jag betalade 65 senast. :rolleye: ;)

Jag bara skojar, kommer inte ihåg vad de kostade.....

Jo föresten, de första kostade 50.
Det var 2006 eller 07 tror jag.
Ganska länge sedan.....

Brukar ta mera betalt om det många! :haum: Ursäkta i såfall...sen dessutom att du beställde str.16 HATAR DOM! :)

Flygande-jakob

55kr och folk klagar!  :larsw:

Nu höjer du priset tycker jag. Du är ju ingen serviceenhet åt folk antar jag?
Du är ju bara förbannad hela tiden och pupperiet tycks ju vara starkt bidragande till det.
Tänk på hjärtat och hälsan!
Dom är värda 100kr. Så är det.
En dosa snus kostar mer än en puppa. En pubkväll kostar mer än en årsförbrukning av puppor.
Du måste ju ta betalt för dom. Det är hantverk du säljer. Inte örhängen från Taiwan.

Ska du nu slita ut dig med att serva flugfiskehipsters som ska dricka lemmelkaffe på en brasa dom knappt fick fyr på och få myggallergi av tre stick innan dom flyr hem till Södermalm med sin instagram full av bilder dom tagit från parkeringsplatsen så ska du ju åtminstone låta dom betala nåt för att som ska fiska med samma fluga som sin idol Nylinder!
Ta minst en hundring.
Har du tur behöver du bara göra hälften så många men få lika mycket betalt ändå.

Nä, sluta var så förbannat snäll hela tiden. Jag känner igen det så jävla väl. Du kommer dö av utslitning och taskigt samvete annars.
Tror du och jag borde ta en fylla och diskutera igenom alltihop. Överlever vi har vi säkert löst en jävulens massa problem för både oss själva och alla andra idioter runt omkring som envisas med att finnas till fast dom inte förtjänar det och vara dumma i huvudet.  :yes:

Betis

Ni två ska faan inte supa ihop.......... :nono:
Fiska möjligtvis å binda flugor.
Men supa???!!!???!! :appel1:
I am the real one.

Betis

Blir rätt duktig kaos när ni super på varsitt håll men ihop???!!! :spank:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 22:14:55

Klart vi skall supa..en 57 åring mot en ung! ;D

rifle

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 21:11:47

Med tid menar jag aktiv tid då du jobbar med de, ej väntetid på epoxy ska torka.
Det lär vara rätt många minuter per fluga.
Jag gissar på en totalt tid per fluga på ca 20 minuter om du är snabb och effektiv.

Men ta tid på alla arbetsmoment nästa gång.

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 22:14:55

Tror det skulle vara succé!

Finns två viktiga saker om man ska supa på allvar med någon som är lika skadad i huvudet som en själv:
Inga telefoner får vara påslagna eller användas.
Inga obehöriga ska ha tillträde.

Då blir det bra  :yeah:

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 22:19:57
Blir rätt duktig kaos när ni super på varsitt håll men ihop???!!! :spank:

;D  :booze:

Betis

Jaha??!!??
Vad innebär det här nu då?
Ska vi plötsligt börja bli snälla mot varandra framöver???????? :appel1:
I am the real one.

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 24, 2019, 23:04:03
Med tid menar jag aktiv tid då du jobbar med de, ej väntetid på epoxy ska torka.
Det lär vara rätt många minuter per fluga.
Jag gissar på en totalt tid per fluga på ca 20 minuter om du är snabb och effektiv.

Men ta tid på alla arbetsmoment nästa gång.

Tid ja! :haum: 10min går det åt för mig att tälja per kropp...i snitt! Slarvar inte ...så runt 20 -25min..kanske..per fluga...men egentligen längre än så. Kollar varenda torkning att allt blir rätt..lämnar dom inte förrän efter 2 tim. :nono: Jag vill bli nöjd..& ev. kund. :hmm:

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 25, 2019, 00:07:37
Jaha??!!??
Vad innebär det här nu då?
Ska vi plötsligt börja bli snälla mot varandra framöver???????? :appel1:

Näää! ditt fetto...gå & föd. :)

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2019, 03:16:56

Näää! ditt fetto...gå & föd. :)
Gjorde precis det , fick en brun illaluktande rövunge som jag krisdöpte till Ismo innan jag  spolade ned honom. :zero:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 25, 2019, 05:31:09
Gjorde precis det , fick en brun illaluktande rövunge som jag krisdöpte till Ismo innan jag  spolade ned honom. :zero:

;D

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet maj 25, 2019, 05:31:09

Jag hoppas att du stack in fyra grönmålade blompinnar i den först så det blev en bajspuppa.

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 25, 2019, 08:43:42
Jag hoppas att du stack in fyra grönmålade blompinnar i den först så det blev en bajspuppa.

Hans fru Bi stoppade upp hela handen!...den var ordentligt grön efter påtande i trägårn. :hmm:

rifle

Känns som att jorden snurrar runt puppan.

Betis

Citat från: jakob skrivet maj 25, 2019, 08:43:42
Nä, jag gjorde ingenting, den verkade döfödd vilket jag tyckte rätt passande.
Bara spolade.
Ja å dop då.
I am the real one.

Henka

Citat från: jakob skrivet maj 24, 2019, 22:05:07
55kr och folk klagar!  :larsw:

Nu höjer du priset tycker jag. Du är ju ingen serviceenhet åt folk antar jag?
Du är ju bara förbannad hela tiden och pupperiet tycks ju vara starkt bidragande till det.
Tänk på hjärtat och hälsan!
Dom är värda 100kr. Så är det.
En dosa snus kostar mer än en puppa. En pubkväll kostar mer än en årsförbrukning av puppor.
Du måste ju ta betalt för dom. Det är hantverk du säljer. Inte örhängen från Taiwan.

Ska du nu slita ut dig med att serva flugfiskehipsters som ska dricka lemmelkaffe på en brasa dom knappt fick fyr på och få myggallergi av tre stick innan dom flyr hem till Södermalm med sin instagram full av bilder dom tagit från parkeringsplatsen så ska du ju åtminstone låta dom betala nåt för att som ska fiska med samma fluga som sin idol Nylinder!
Ta minst en hundring.
Har du tur behöver du bara göra hälften så många men få lika mycket betalt ändå.

Nä, sluta var så förbannat snäll hela tiden. Jag känner igen det så jävla väl. Du kommer dö av utslitning och taskigt samvete annars.
Tror du och jag borde ta en fylla och diskutera igenom alltihop. Överlever vi har vi säkert löst en jävulens massa problem för både oss själva och alla andra idioter runt omkring som envisas med att finnas till fast dom inte förtjänar det och vara dumma i huvudet.  :yes:

AMEN!
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

rifle

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2019, 10:00:27

Avis?

Nej jag är inte den avundsjuka typen.

Nu bestämmer jag att du ska vara glad och positiv resten av dan .
Du ska inte vara arg över puppan, du ska vara nöjd över puppan din galna finne.

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 25, 2019, 10:09:24
Nej jag är inte den avundsjuka typen.

Nu bestämmer jag att du ska vara glad och positiv resten av dan .
Du ska inte vara arg över puppan, du ska vara nöjd över puppan din galna finne.

Är inte arg över Puppan! Inte alls. Blir bara förbannad över att folk vill ha den billigare..." Gör dom själv då?" Sen att vissa försöker sno min Puppa...Minnes en fr. stan..nämner inte hans namn...På stod sig ha gjort en exakt likadan....men svart! -97 ..men fick bekräftat att det bara var en LÖGN/(en som kände honom)..han försökte köra en luring. :bf1:
Jag har fan kämpat i flera år..inte för att tillfredställa någon..utan bara mig SJÄLV! :zero:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2019, 11:01:51
Är inte arg över Puppan! Inte alls. Blir bara förbannad över att folk vill ha den billigare..." Gör dom själv då?" Sen att vissa försöker sno min Puppa...Minnes en fr. stan..nämner inte hans namn...På stod sig ha gjort en exakt likadan....men svart! -97 ..men fick bekräftat att det bara var en LÖGN/(en som kände honom)..han försökte köra en luring. :bf1:
Jag har fan kämpat i flera år..inte för att tillfredställa någon..utan bara mig SJÄLV! :zero:

Ja nog har du säkert tillfredsställt dig själv många gånger genom åren.  :yeah:

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 25, 2019, 11:31:57
Ja nog har du säkert tillfredsställt dig själv många gånger genom åren.  :yeah:

:-[ :-[ ;D

Henka

Titta på Kikki och tälja puppor [emoji16]
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet maj 25, 2019, 17:16:18
Titta på Kikki och tälja puppor [emoji16]

Tror jag hellrer tittar på din fru! Ursäkta ;D

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2019, 17:24:32

Tror jag hellrer tittar på din fru! Ursäkta ;D
Även om det egentligen inget säger pga hur Kicki ser ut så tror jag faktiskt de flesta män gör så, inklusive de homosexuella.... :zero:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 25, 2019, 18:02:26
Även om det egentligen inget säger pga hur Kicki ser ut så tror jag faktiskt de flesta män gör så, inklusive de homosexuella.... :zero:

Ja vad fan! Kan du skicka en naken bild på dig... ;D

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2019, 18:07:13
Ja vad fan! Kan du skicka en naken bild på dig... ;D
Du har ju redan fått en?????!!??
I am the real one.

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2019, 18:21:38
Har jag? :haum:
Du har faan minne som en guldfisk. Eller som en nattsländepuppa.
I am the real one.

Betis

I am the real one.

Ismo

MADMOOSE

Ismo

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 25, 2019, 23:06:46
Har sålt den bilden till Finskt Aktuellt!

Aaaa...Vittujen kevät :hmm:

Flygande-jakob

HIRVEN glädjepinne ÄR EN DYR GULD!!!

Ismo

2st ca:25mm Puppor! Färgad Maximo tafs marerial. Den högra med 40lb ..den vänstra med 20lb.

rifle

Måste få säga att segementering på kroppen du har börjat göra är ruskigt läcker.
Bra jobbat där!

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2020, 12:46:14
2st ca:25mm Puppor! Färgad Maximo tafs marerial. Den högra med 40lb ..den vänstra med 20lb.
Jävlar vilket fint jobb du lagt ned på målningen!!!!!
Frågar du mig så är det den bästa gula nyans du fått till!!!
Sen bentjockleken vågar jag inte uttala mig så starkt om, det har med styvheten på nylonen att göra.
Den tunnaste ser mest proportionerlig ut.
Lägg dom på hedersplats i asken å se till å rikta in Toyotan åt rätt håll vid midsommartid så har du en 3-kilos röding som i en ask. :yes:
I am the real one.

Betis

Det är tveksamt om ens Balsa-Göran kunde gjort det bättre.....
I am the real one.

Balswinger

Citat från: rifle skrivet maj 25, 2020, 12:48:22
Måste få säga att segementering på kroppen du har börjat göra är ruskigt läcker.
Bra jobbat där!
Håller med. Nu måste vi alla beställa nya.
Kan ju fan inte fiska med förra årets modell.  :loopis:

Henka

Äh, ni är feta allihopa.
Hoppas ni dör i förtid!
Hirven kuuk är en dyyyyr guld!!!!!!!!! :loopis:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Balswinger

Ismo får fixa abonnemang, typ tio puppor om året. Så man inte missar några kommande uppgraderingar.  :looney:

Betis

Citat från: Balswinger skrivet maj 25, 2020, 13:22:42
Ismo får fixa abonnemang, typ tio puppor om året. Så man inte missar några kommande uppgraderingar.  :looney:
Jag köpte nog 20 om året ett tag. Det finns lite olika årgångar. Varje årgång blir lika men det skiljer lite mellan åren.
Olika krok, lite fetare, lite slankare, lite gulare, ljusare och mörkare grön på bakkroppen , längre, kortare.
Små skillnader men fullt synliga. Nu har jag inte köpt på ett tag, tror jag har 90 puppor totalt.
Tyvärr är det så att diskborstbenen åldras och blir lite sköra med tiden. Inget konstigt, plast.

Man får väl spara de som går av å skicka till Kiruna på reparation. ;D
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet maj 25, 2020, 15:12:14
Jag köpte nog 20 om året ett tag. Det finns lite olika årgångar. Varje årgång blir lika men det skiljer lite mellan åren.
Olika krok, lite fetare, lite slankare, lite gulare, ljusare och mörkare grön på bakkroppen , längre, kortare.
Små skillnader men fullt synliga. Nu har jag inte köpt på ett tag, tror jag har 90 puppor totalt.
Tyvärr är det så att diskborstbenen åldras och blir lite sköra med tiden. Inget konstigt, plast.

Man får väl spara de som går av å skicka till Kiruna på reparation. ;D

Ja, det borde väl rimlligen vara minst livstids (ismos alltså) garanti på de där :loopis:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Men är pupporna verkligen 25 mm? Ser max ut att vara 23!  :tafeja:

Betis

Citat från: Henka skrivet maj 25, 2020, 15:41:08
Ja, det borde väl rimlligen vara minst livstids (ismos alltså) garanti på de där :loopis:
Inte så lång då med andra ord, som hans snack gått de senaste 10 åren så kommer han dö nästa vecka... :zero: :gasp:
I am the real one.

Ismo

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 25, 2020, 15:42:51

Runt 24-25mm..har alltid 3mm längre/skillnad kropp för varje strl.

Ismo

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 25, 2020, 15:42:51

Såhär täljs alla Puppor! En bild fr. sidan..där nacken syns.

MADMOOSE

Citat från: ismo skrivet maj 25, 2020, 18:01:05
Såhär täljs alla Puppor! En bild fr. sidan..där nacken syns.

Ja det är ett sagolikt hantverk!  :yeah: