Forumnyheter:

Ny flugbindningsartikel: Skindfluer på arbejde i Emåen Av Brian 'DK.minken' Störup

Huvudmeny

Färga benmaterial till Puppan.

Startat av ismo, maj 21, 2019, 20:04:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

Citat från: Henka skrivet maj 22, 2019, 08:38:12
Nej, förvisso.

Men kolla med Eddie.
Är den grön så får du en ny :love:

Du har tur som inte är min granne. :-\

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2019, 08:41:29

Du har tur som inte är min granne. :-\

Ja, det är vi helt eniga om :love:

Hoppas att din granne är ny så kanske du får en ny :taltparty:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Ännu en dag i fiskelusts historia, den är också grön så det kommer en ny i morgon antagligen
What time is it? It´s time to rock not yet!

Henka

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 09:27:20
Ännu en dag i fiskelusts historia, den är också grön så det kommer en ny i morgon antagligen

Vi skulle få lite fler gröna medlemmar som kan delta i våra viktiga och utvecklande diskussioner :pinnenpage:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet maj 22, 2019, 10:08:45
Vi skulle få lite fler gröna medlemmar som kan delta i våra viktiga och utvecklande diskussioner :pinnenpage:

Dags att inför nytt censurfilter där grön = då får du en ny

Henka

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 10:22:16
Dags att inför nytt censurfilter där grön = då får du en ny

fast jag har ju inte fulaordfiltret på, så det kommer inte roa mig ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Men en lite fundering om färgningen, kan det vara så att du så att säga mättade med färg i första färgningen?
Eller har du provat med nya som du ej förfärgat först också?

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 12:25:21
Men en lite fundering om färgningen, kan det vara så att du så att säga mättade med färg i första färgningen?
Eller har du provat med nya som du ej förfärgat först också?

"OTROLIGT!!! ..försöker nu för 4:e gången färga benmaterial ..från grönt till olive-brunt..men materialet VÄGRAR ta emot det gröna?
Nu småkokar material i ett klockrent insect.green bad..men icke!!! :nono: nada till att ta emot det gröna :loopis: VARFÖR? " ::)

rifle

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2019, 12:47:23
"OTROLIGT!!! ..försöker nu för 4:e gången färga benmaterial ..från grönt till olive-brunt..men materialet VÄGRAR ta emot det gröna?
Nu småkokar material i ett klockrent insect.green bad..men icke!!! :nono: nada till att ta emot det gröna :loopis: VARFÖR? " ::)

Det är alltså helt ofärgade ben?

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 22, 2019, 12:50:07
Det är alltså helt ofärgade ben?

Jaaaa! ..dom är helt vita innan ev. färgning, men grön färg biter inte alls på dom..så jag kan inte färga till det jag vill. MÄRKLIGT!

Betis

Jag vettifan, är nog inte lätt å färga blank plast.
Men jag förstår ditt dilemma, har efter många års letande hittat ett koncept som funkar och blir bra så vill man fortsätta med det.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

rifle

Dags att upfinna Ismo puppan 2 då med andra ord.
Hela 3% bättre med vita ben som är färgade till gröna utan resultat.

Betis

Citat från: rifle skrivet maj 23, 2019, 13:58:41
Dags att upfinna Ismo puppan 2 då med andra ord.
Hela 3% bättre med vita ben som är färgade till gröna utan resultat.
Vet man att puppan funkar lika bra med vita ben?
Klart jag tycker det är lika kul som ni å reta Ismo, men samtidigt ser man upp till folk som är noggranna och seriösa i sin flugtillverkning.
Amnesiatipset tyckte jag var seriöst då jag fick för mig att det matrialet hade väldigt rätt färg.
Men tycker inte Ismo det så är det Ismos åsikt som gäller.
Känns frustrerande att inte riktigt kunna hjälpa till.... :-\
I am the real one.

Ismo

Ang. färg! ..rätt fränt faktiskt..Davve på/i Färgcity...som hjälpt mig med färger till mina Puppor...han ville ha ett år en med röd bakl. Jag sa" Du kommer inte få nått med den"
1/2 säs. gick..han ringde å sa" Den med röd bak har jag inte fått ett skit med" ::)
Om nu någon inte tror att jag testat med div. färger genom åren..är rätt dum i huvet...
VIKTIGASTE är att kroppen har någorlunda rätt färg..+ att benen sitter där.
Frågor?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 16:50:11
Ang. färg! ..rätt fränt faktiskt..Davve på/i Färgcity...som hjälpt mig med färger till mina Puppor...han ville ha ett år en med röd bakl. Jag sa" Du kommer inte få nått med den"
1/2 säs. gick..han ringde å sa" Den med röd bak har jag inte fått ett skit med" ::)
Om nu någon inte tror att jag testat med div. färger genom åren..är rätt dum i huvet...
VIKTIGASTE är att kroppen har någorlunda rätt färg..+ att benen sitter där.
Frågor?

Har du testat rosa ben?

Ismo

Ismo

Men för att tala allvar! ..nog tänker väl ni på vilka flugor ni binder & ev. färger dom skall ha? Att en fisk skall vara färgblind är ett skämt.

Ismo

Har skrivit om Puppan otaliga ggr.   En bör ha en bak-del(undertill)...fr. ljus-grön till gult..ben bör den ha...tror(för mig själv) att kroken...som hamnar runt en 1en 3:e-del lr. 1/2...gör sitt oxå...det är vad jag tror....ingen krok som stör i imitationen..tror jag skrev det tidigt för TG:s grabb! ..men han ignorerade  :hmm:detta.Men jag tror på det

Betis

Förstår att nylon kan vara svårt att färga, glatt och homogent.
Erik Wik slipar benen och målar på med tusch.
Hur det håller i längden vet jag inte, inte mer än att slipar man inte ramlar det bort direkt.
Dessutom gissar jag att det måste vara någorlunda  ljust i botten.
Såg dina prov du skickat till Erik, mycket informativt, det som blev helt nytt för mig var att puppan i princip var helt fyrkantig innan lack.
Trodde den var slipad rund.
I am the real one.