Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Färga benmaterial till Puppan.

Startat av ismo, maj 21, 2019, 20:04:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 23, 2019, 20:15:43
Förstår att nylon kan vara svårt att färga, glatt och homogent.
Erik Wik slipar benen och målar på med tusch.
Hur det håller i längden vet jag inte, inte mer än att slipar man inte ramlar det bort direkt.
Dessutom gissar jag att det måste vara någorlunda  ljust i botten.
Såg dina prov du skickat till Erik, mycket informativt, det som blev helt nytt för mig var att puppan i princip var helt fyrkantig innan lack.
Trodde den var slipad rund.

Har ALDRIG!!!! ..slipat mina Puppor.   bara täljt...lite handlag har en :hmm:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 18:11:04
Men för att tala allvar! ..nog tänker väl ni på vilka flugor ni binder & ev. färger dom skall ha? Att en fisk skall vara färgblind är ett skämt.

Jo, hela tiden. Extremt petig faktiskt. Men jag inser att jag ofta har fel ändå. Så svårt att veta. En grej funkar några gånger och man tror så lätt att man funnit nåt. Sen kommer nån och gör tvärtom och hivar fisk när man själv blir utan.

Menar inte att det är så med puppan, tvärtom, den har du nog färdigarbetat till perfektion.  :yeah:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 20:22:43

Har ALDRIG!!!! ..slipat mina Puppor.   bara täljt...lite handlag har en :hmm:

Du har tränat upp ditt handlag till oanade höjder med Kickis hjälp förstår jag.  :flyguy:

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 23, 2019, 20:31:50
Du har tränat upp ditt handlag till oanade höjder med Kickis hjälp förstår jag.  :flyguy:

Fyyy! :hmm: ;D

Betis

Brukar du tälja många puppor på Skärtorsdagen?
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Balswinger

Nu finns det ju olika sorters plast, och man kan inte dra alla över en kam, men:

https://pepsies.blogg.se/2015/january/how-to-farga-synthetic-har.html  :rolleye:

Den här till helikopter-plast:
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/42820-F%C3%A4rga-plast  :appelidiket:

https://www.ebay.co.uk/itm/122029578110

Annars kan ju sprayfärg för plast vara ett alternativ.

https://www.super-hobby.se/products/086-Light-Olive-Matt-Spray.html

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2019, 16:50:11
Ang. färg! ..rätt fränt faktiskt..Davve på/i Färgcity...som hjälpt mig med färger till mina Puppor...han ville ha ett år en med röd bakl. Jag sa" Du kommer inte få nått med den"
1/2 säs. gick..han ringde å sa" Den med röd bak har jag inte fått ett skit med" ::)
Om nu någon inte tror att jag testat med div. färger genom åren..är rätt dum i huvet...
VIKTIGASTE är att kroppen har någorlunda rätt färg..+ att benen sitter där.
Frågor?
Fast du!
Ärligt talat och helt utan syfte att retas: puppan funkar ju riktigt bra även när man fiskat sönder den så illa att kroppen helt ramlat av.
Kan det rentav vara så att 'fel färg' är ett större fel än avsaknad av färg och kropp? :haum:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet maj 23, 2019, 22:42:24
Fast du!
Ärligt talat och helt utan syfte att retas: puppan funkar ju riktigt bra även när man fiskat sönder den så illa att kroppen helt ramlat av.
Kan det rentav vara så att 'fel färg' är ett större fel än avsaknad av färg och kropp? :haum:

Det roliga är att en(inte jag) fick riktigt bra med Puppan med bara benen kvar ;D :haum:  men oavsett ...benen är skit viktiga....& faktum det att rövfärgen ligger hyffsat rätt..när dom är kinkiga.
Minst du 2006?(värmen) endast när jag lyckades hitta en tillräckligt liten puppa!..så fick jag ;D

Ismo

Hade kunnat lägga upp otaliga sms-mail om hur den JAG GÖR..är bäst!..folk har kopierat,köpt...men utan att den vart lika bra. Dock inte sant att ingen annan kan göra den lika bra :hmm:

" Senaste..Hej
Har provat att snida själv och provat
andras snidade puppor och dom är
fan inte 1/3 så bra🙈🙈 bara originalet som duger för mig👊👊"

Ismo

Har gjort Puppan nu i 30 år...är ni ens så gamla?  .den som påstår att gör den fel?...förklara?..INGEN kan klaga ;D
:gasp:
Gör den bättre!...Visa mig..Men gör nått nytt!...Är jag förbannad? JA!

Balswinger

Du får kosta på dig en anusblekning om rövfärgen är kinkig.  :spank:

Betis

Konstigt att du måste skryta så mycket om dig själv trots att vi skryter så mycket om dig?????
Som sagt, fixa en anusblekning.... :appa2:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 07:39:58
Konstigt att du måste skryta så mycket om dig själv trots att vi skryter så mycket om dig?????
Som sagt, fixa en anusblekning.... :appa2:

Skryta? ..30 år försent då....hoppas du dör i förtid :vissla:  Blir bara så jävla förbannad...om folk tror att det bara är att fixa.

rifle

What time is it? It´s time to rock not yet!

rifle

Varför ska man vara glad när folk berömmer en när man kan vara förbannade utifall att nån tycker den är enkel att glra  :bonk:
What time is it? It´s time to rock not yet!

Betis

Citat från: rifle skrivet maj 24, 2019, 09:55:53
Varför ska man vara glad när folk berömmer en när man kan vara förbannade utifall att nån tycker den är enkel att glra  :bonk:
Blir inte så rörigt i känslolivet om man är konstant förbannad.  ;D
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 24, 2019, 15:35:07
Blir inte så rörigt i känslolivet om man är konstant förbannad.  ;D

Är alltid!!!! FÖRBANNAD....är bara less att försvara "Puppan"...30 år !!!! RÄCKER inte det?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 16:45:38

Är alltid!!!! FÖRBANNAD....är bara less att försvara "Puppan"...30 år !!!! RÄCKER inte det?

Men vad försvarar du? Har nån klagat?
Jag har aldrig sett annat än lovsånger till puppan?

Ismo

Citat från: jakob skrivet maj 24, 2019, 16:59:32
Men vad försvarar du? Har nån klagat?
Jag har aldrig sett annat än lovsånger till puppan?

Dom finns! ..Beställare...sen att "jag har gjort den billigare"..hänt! Men inte ofta :hmm:...Men blir bara så förbannad när folk inte kollar upp vad dom kostar!
Hur svårt kan det vara?

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet maj 24, 2019, 17:13:20
Dom finns! ..Beställare...sen att "jag har gjort den billigare"..hänt! Men inte ofta :hmm:...Men blir bara så förbannad när folk inte kollar upp vad dom kostar!
Hur svårt kan det vara?

Sälj inte åt såna då. Nolltolerans mot gnäll helt enkelt.

Fast det är inte så jäkla lätt om man är snäll i grunden.  :-\