Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Hitta fiskebestämmelser för små vattendrag på fjället?

Startat av thesaurus, februari 06, 2020, 10:45:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

thesaurus

Försöker hitta någonstans att dra i sommar, kollar lite jokkar och sådant på satellitkartor. Men hur hittar man fiskebestämmelser på dessa, de flesta genererar inte ens ett sökresultat på google. Är de off-limits då oftast?

Betis

Inte så jättehemma men länstyrelsens fiskeenhet?
Förutom då på Girjas..... ::)
Det är ju lite å ta reda på, först å främst, får du överhuvudtaget fiska där, är det kvoterat osv osv....?
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

thesaurus

Flygande-jakob

Citat från: thesaurus skrivet februari 06, 2020, 20:38:22
Så allt som inte är uppmärkt här och ligger på fjället är inte tillåtet att fiska i ?

Mer eller mindre så.
Det finns byavatten/fvo men dessa är i princip aldrig på fjället utan i dalgångarna.
Det finns specialupplåtelser genom samebyar på ett och annat vatten som sker utan länsstyrelsens inblandning.
När det gäller Västerbotten så har jag mer eller mindre full koll så om det är något särskilt vatten du undrar över så kan du pm;a om du inte vill lägga ut det öppet.

Helljammer

Citat från: jakob skrivet februari 06, 2020, 21:32:02
Mer eller mindre så.
Det finns byavatten/fvo men dessa är i princip aldrig på fjället utan i dalgångarna.
Det finns specialupplåtelser genom samebyar på ett och annat vatten som sker utan länsstyrelsens inblandning.
När det gäller Västerbotten så har jag mer eller mindre full koll så om det är något särskilt vatten du undrar över så kan du pm;a om du inte vill lägga ut det öppet.

O i Jämtlands län kan jag gräva fram svaret åt dig om det behövs.
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

thesaurus

Betis

Citat från: thesaurus skrivet februari 10, 2020, 17:53:15
Tack, hör av mig om jag behöver hjälp!
Vad inte rädd för å ta den hjälpen, få sitter inne med så mycket kunskap om vatten som dessa två.
Som skrivet annanstans , 2 kilosharr med hjälp av Jakob.... :love:
Å Helljammer kan precis varenda ståndplats i hela Jämtland, även utanför turiststråken.
Kolla kartor själv å fråga sedan. Å håll det sedan tyst om det.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.