Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Fiskekåta?

Startat av Betis, april 02, 2021, 10:23:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

????

Får erkänna att det så smått börjar rycka lite i snoppen trots ett visst bakslag i vädret.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Betis

Galne älgens fiske häromdagen gör det inte lättare. :nono:
I am the real one.

MADMOOSE

Fiskekåtare än kåt!  :hmm:

Balswinger

Är det en sådan där som man kan sitta inne i och pimpla i?   :p

MADMOOSE

Så då var man nere på jorden igen efter en stor fet nolla. Fiskade på samma ställe men enda kontakten var med en stor besa. Enda positiva med att fiska noll är väl att jag inte "kåtar" upp Betis mera.  :hmm:

Matte

Tänkte faktiskt ut i dag och se om man klarar sig utan förlängaren på isborren.. :dunk:
Men blev inget fiske, uppriktigt sagt är det väl lagom kul med pimpelfiske så slutar ofta så... :bonk: :bonk:
Men om en månad då!! :nudge: jo längtar nå djäkulskt efter att dänga med spöt igen!!!! :love: :love: :love:

Ismo

Tänker närmast på ett Popp-Upp Tält!..som blir allt mer populära. Såg ett på Jaktia här i stan förra sommarn.
Sa på jobbet igår..om den jag såg på Jaktia!.." han där nere med horn vilken fest en kunnat ha med sig själv i ett sådant."

Matte

Citat från: ismo skrivet april 02, 2021, 16:37:16
Tänker närmast på ett Popp-Upp Tält!..som blir allt mer populära. Såg ett på Jaktia här i stan förra sommarn.
Sa på jobbet igår..om den jag såg på Jaktia!.." han där nere med horn vilken fest en kunnat ha med sig själv i ett sådant."

Mjo, noterat dom däringa pop-uptälten för vinterfiske, ser ju ändå rätt smidiga ut om man nu gillar att pimpla? :p
Sen har jag inte direkt funderat över hur dom fungerar som festlokal för en själv....... :booze: :vissla: :vissla:

Ismo

Citat från: Matte skrivet april 02, 2021, 19:55:05
Mjo, noterat dom däringa pop-uptälten för vinterfiske, ser ju ändå rätt smidiga ut om man nu gillar att pimpla? :p
Sen har jag inte direkt funderat över hur dom fungerar som festlokal för en själv....... :booze: :vissla: :vissla:

Eftersom jag hellst!!..tycker om att fiska ensam!(då vet jag vad jag kan göra för dagen) :appa2:..kändes det bäst att uttrycka mig så.. :love:

Matte

Citat från: ismo skrivet april 02, 2021, 20:02:34
Eftersom jag hellst!!..tycker om att fiska ensam!(då vet jag vad jag kan göra för dagen) :appa2:..kändes det bäst att uttrycka mig så.. :love:
:love: :flyguy: :love: :flyguy:

Matte

Själv är bästa dräng! :tadaa:

Ismo

Citat från: Matte skrivet april 02, 2021, 20:04:11
Själv är bästa dräng! :tadaa:

;D ..Men väntar nog att köööbe mig ett sådant..hörde märkligt! nog?..Finns inget som klarar regn? ???..bara Vinter sådana :haum:..kan inte vara möjligt.
Dom flesta fiskar väl ändå sommartid....borde finnas som 1,2 & 3 mans ..osv.

rifle

Knutit ihop ca 25 flugor under veckan.
What time is it? It´s time to rock not yet!

rifle

Citat från: ismo skrivet april 02, 2021, 16:37:16

Var faktiskt ett sådant jag också tänkte på då jag såg trådtitlen  :yes:
What time is it? It´s time to rock not yet!

thesaurus

Helt sjukt vilket fiskesug man har nu, men ni har väl nästan vulgatakläckning redan där nere ?  ;D

Betis

Citat från: thesaurus skrivet april 13, 2021, 18:58:39
Helt sjukt vilket fiskesug man har nu, men ni har väl nästan vulgatakläckning redan där nere ?  ;D
En månad till....
I am the real one.

MADMOOSE

MADMOOSE

Jag vill börja med att be om ursäkt att jag postar ett fiske relaterat inlägg men jag blev så här på årets sista dag lite kå..... Och eftersom jag har en snäll kollega så tog jag mig en brunch promenad i blåsten...

MADMOOSE

Så jag avslutar säsongen med ett par vackra öringar. En hane och en hona och vem vet. De kanske möts i en bäck om ett tag och tycke uppstår. Nu har de ju iallafall mig gemensamt. 🙄

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet september 30, 2021, 13:03:04
Jag vill börja med att be om ursäkt att jag postar ett fiske relaterat inlägg men jag blev så här på årets sista dag lite kå..... Och eftersom jag har en snäll kollega så tog jag mig en brunch promenad i blåsten...

Du är ursäktad.
Men -- det får inte bli en vana!  :tafeja: