Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Planer 2021.

Startat av Betis, april 10, 2021, 14:26:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Betis

Var ska ni?
Själv blir det kalvsjön som vanligt.
Bokat medstugeån V27 å så blir det Bodsjön 28.
Detta år ska jag även småkrafsa lite hemomkring.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

rifle

Som vanligt så siktar man på att dra fler och större än alla andra på mindre antal kast  :hmm:

Kanske hinna dricka en kopp kaffe och röka sig en cigg med bra utsikt samtidigt som man lufttrummar introt till painkiller för att skydda sig mot myggen.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Flygande-jakob

Vet inte faktiskt. Mesta möjliga majlaxfiske och tidig juni om det inte blir coronainvasion som förra året.
Sen vetifan.

Matte

Troligen ännu ett hopplöst försök till blanklax i hemmabäcken.... :dunk:
Nån Öring blir det nog där iaf... :looney:
Men alltid skönt ha ett vettigt närfiske där man kan göra några kast utan större funderingar...
När man är i stugan i älven nån mil norrut så får väl man göra några kast nere i älven där, men som Jakob redan varit inne på så får man ju inte plats i dom hippa laxälvarna i västerbotten längre, så sitter mest och grillar och ser på bilköerna med spön på taket... :bonk:
Några turer upp på fjället blir det nog, men norgeälven får väl säkert vänta även i år trots att det vart 14 år i rad innan covidskiten... :foff:
Kanske en höst-båttur i Piteälven även i år? rätt kul avslutning på säsongen.
Jaja, blir nog skit av allt ändå... :lumber:

Ismo

Citat från: rifle skrivet april 10, 2021, 15:19:55
Som vanligt så siktar man på att dra fler och större än alla andra på mindre antal kast  :hmm:

Kanske hinna dricka en kopp kaffe och röka sig en cigg med bra utsikt samtidigt som man lufttrummar introt till painkiller för att skydda sig mot myggen.

Röker du ??? ..osså försöker du komma(kanske klarat det redan) under 60 min på milen.. :appel1:

rifle

Brukar röka vid fiske.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet april 10, 2021, 14:26:44
Var ska ni?
Själv blir det kalvsjön som vanligt.
Bokat medstugeån V27 å så blir det Bodsjön 28.
Detta år ska jag även småkrafsa lite hemomkring.

Det låter inte så dumt det! :hmm:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet april 12, 2021, 09:45:13
Det låter inte så dumt det! :hmm:
Nu har det även kommit till en intressant småländsk å.
Aldrig varit där , men läst om fångster på 56-58 cm.
15 maj så det finns stor chans på kläckning av Danica.
Spännande!!!!!
Men första gången ska man kanske inte ha överdrivna förhoppningar, lätt å gå bort sig.
I am the real one.

rifle

Citat från: Betis skrivet april 12, 2021, 09:52:09
Spännande!!!!!
Men första gången ska man kanske inte ha överdrivna förhoppningar, lätt å gå bort sig.

Klart man ska ha förhoppningar.

Henka

Vårfiske på Em uteblev pga för mycket jobb.
Påskfiske på Bornholm blev en tur till Strömstad.
Premiären i Surna känns VÄLDIGT avlägsen. Inte ens värt att hoppas på tror jag...
V 32 i Driva vågar jag fortfarande hoppas lite lite lite på...
annars blir det väl till att fluga lite lax och jigga lite abborre här hemma :-\
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet april 12, 2021, 12:15:42
Vårfiske på Em uteblev pga för mycket jobb.
Påskfiske på Bornholm blev en tur till Strömstad.
Premiären i Surna känns VÄLDIGT avlägsen. Inte ens värt att hoppas på tror jag...
V 32 i Driva vågar jag fortfarande hoppas lite lite lite på...
annars blir det väl till att fluga lite lax och jigga lite abborre här hemma :-\

Å de gröne!! Glöm ej de gröne..!!  :D

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet april 12, 2021, 13:57:13

Jag har försökt två gånger och bara tappat en, så det är nog de som har glömt mig :-P
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet april 12, 2021, 13:57:13
Abborren är grön.... :tafeja:
I am the real one.

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet april 12, 2021, 14:09:16
Jag har försökt två gånger och bara tappat en, så det är nog de som har glömt mig :-P

Samma här - 1 gång....3 grader i vattnet och pigga var de ej!  :spank:

Betis

I am the real one.

Betis

Byta en grön mot en röd gör vi 8 dagar i veckan......
I am the real one.

Betis

Den dagen ni tar en 10 kilos gädda på en vulgata ska jag med börja fluga gädda. :yes:

Tufft löfte, Magnus Karlsson( flugbindaren) tog en tre kilos i Glomma. På gul forsslända.
När HELA campingen tittade på inklusive mig själv.... :-\
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet april 12, 2021, 09:52:09
Spännande!!!!!

Nästan mer spännande än de centraljämtländska klassikerna faktiskt!  Härligt!

Själv ska jag försöka mig på lite mer fjällfiske än vanligt nu när det ändå inte blir ngt Norge. Var uppe på kalfjället några dagar förra året och det var några år sedan innan dess som det blev av och det gav faktiskt en jävla mersmak. Får bli nåt av de hemliga ställena i jämtlandsfjällen tror jag.
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet april 12, 2021, 18:51:44
Nästan mer spännande än de centraljämtländska klassikerna faktiskt!  Härligt!

Själv ska jag försöka mig på lite mer fjällfiske än vanligt nu när det ändå inte blir ngt Norge. Var uppe på kalfjället några dagar förra året och det var några år sedan innan dess som det blev av och det gav faktiskt en jävla mersmak. Får bli nåt av de hemliga ställena i jämtlandsfjällen tror jag.
Rödingsjöar är fantastiskt kul. :love:
Allmänt fjällfiske är väldigt kul.
I am the real one.

Ismo

Har inga planer. Lever ens tills det) ???  Jag planerar inget mera,,tar dagen som den kommer.. :)

Betis

Citat från: ismo skrivet april 13, 2021, 02:53:32
Har inga planer. Lever ens tills det) ???  Jag planerar inget mera,,tar dagen som den kommer.. :)
Tycker du låter överdrivet å onödigt negativ.
I am the real one.

Balswinger

Citat från: ismo skrivet april 13, 2021, 02:53:32

Sträck på dig!
Kanten-Jonas har ju tagit en havsöring på din puppa, och startat en fisketävling till din ära.
:D

Betis

Citat från: Balswinger skrivet april 13, 2021, 11:09:47
Sträck på dig!
Kanten-Jonas har ju tagit en havsöring på din puppa, och startat en fisketävling till din ära.
Ja vet inte, känslan hade nog hellre varit att man vart döfödd... :zero:
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet april 13, 2021, 11:42:17

Äh, sträck på dig, du också!  ;D

Balswinger

Citat från: Betis skrivet april 13, 2021, 11:42:17

Ismo har ju suttit uppe och kämpat med internetbeställningar till klockan tre i natt.
Han kan behöva lite uppmuntran.  :D

Betis

Citat från: Balswinger skrivet april 13, 2021, 11:59:49
Äh, sträck på dig, du också!  ;D
Ingen fara, bara det att bli hyllad av jiggo knappast är nåt å sträcka på sig för.
Nu löper jag nog ingen större risk precis. :rofl:

Skulle herr Nedergårds starta nån form av Betis fanklubb handlar det nog om spansk fotboll. ;D
I am the real one.

Betis

Citat från: Balswinger skrivet april 13, 2021, 12:03:27
Ismo har ju suttit uppe och kämpat med internetbeställningar till klockan tre i natt.
Jo, såg det. Somnade själv framför tvn så såg det till å med i realtid.
Men uppmuntran behöver han. :lumber:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet april 13, 2021, 12:03:27

KÄFTEN!!! ..råkade ba va vaken. >:(

thesaurus

Ska till nedre ransarån tre dagar i Maj! Annars är det inget planerat än, har lite dåligt med idéer men vill försöka testa några nya ställen. 

Betis

Citat från: thesaurus skrivet april 13, 2021, 18:13:11
Ska till nedre ransarån tre dagar i Maj! Annars är det inget planerat än, har lite dåligt med idéer men vill försöka testa några nya ställen.
Då är du ju på plats, kontakta världens bästa flugfiskare( med snopp som ett sugrör) så kommer han visa på dig andra trevliga vatten i regionen.
Eftersom du är rätt färsk får jag väl påskina att det är vår köttätande Jakob jag pratar om.
Vill han bju dig på nåt han kallar för öl ska du vänligt men bestämt avtacka dig för det.
I am the real one.

thesaurus

Citat från: Betis skrivet april 13, 2021, 18:47:03
Då är du ju på plats, kontakta världens bästa flugfiskare( med snopp som ett sugrör) så kommer han visa på dig andra trevliga vatten i regionen.
Eftersom du är rätt färsk får jag väl påskina att det är vår köttätande Jakob jag pratar om.
Vill han bju dig på nåt han kallar för öl ska du vänligt men bestämt avtacka dig för det.

Blir man bjuden på en bocköl så är det tyvärr svårt att tacka nej  ;D

Henka

Nu behöver jag inte fiska mer i år.
Alla mina drömmar har besannats!
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet april 13, 2021, 20:54:58
Även mina drömmar!!! :D
I am the real one.

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

En Gädda! ::)

Betis

Citat från: Henka skrivet april 13, 2021, 21:46:04
:love:
Det har varit mina drömmar länge, att du ska få just en sån gädda som du fick.
Nån gång drömmer jag att det är jag som står med spöt. Då brukar jag kalla det för mardröm..... :-\
I am the real one.

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet april 13, 2021, 18:47:03

Det man ska passa sig för ordentligt är om jag sluddrigt vill bjuda på både bocköl sugrör.  :o

Jocke

Att faktiskt sjösätta flytringen i år, är nog fem år sen sist. Ge mig ut på bäckrödingsjön.
Utforska mer av den sanslösa öringån som jag bara utforskat typ 200 meter av än, hade svårt att slita mig från denna ringa sträcka.

Flygande-jakob

Hittat en ny sjö. Håller tummarna stenhårt för att det finns vulgära där. Då kommer det bli det kanske bästa jag hittat under mitt fiskeliv. Öring och röding i våldsamma storlekar tycks finnas.  :D

MADMOOSE

Citat från: Flygande-jakob skrivet juni 16, 2021, 11:22:15
Hittat en ny sjö. Håller tummarna stenhårt för att det finns vulgära där. Då kommer det bli det kanske bästa jag hittat under mitt fiskeliv. Öring och röding i våldsamma storlekar tycks finnas.  :D

Du kan va vulgära!  :tafeja:

Betis

Citat från: Flygande-jakob skrivet juni 16, 2021, 11:22:15
Rättstavningsprogammet.... :zero:
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet juni 16, 2021, 12:12:31
Rättstavningsprogammet.... :zero:

Freudiansk felsägning av ett rättstavningsprogram?   :D

Helljammer

Nu ligger man i lä bakom dottern på 7 år som fick en öring på 2,4 för en stund sedan på ett litet rostigt rött drag :D Men det gör jag så gärna! Såg en vulgata på sjön iaf men hann inte fram med flugsakerna idag.  Det fick räcka med att håva dotterns första 2+ öring!

Ismo

Citat från: Helljammer skrivet juni 16, 2021, 14:52:12
Nu ligger man i lä bakom dottern på 7 år som fick en öring på 2,4 för en stund sedan på ett litet rostigt rött drag :D Men det gör jag så gärna! Såg en vulgata på sjön iaf men hann inte fram med flugsakerna idag.  Det fick räcka med att håva dotterns första 2+ öring!

:love: :yeah:

Betis

Hoppla!!!!! :looney:
I am the real one.

Balswinger

Tjusigt!  :D

MADMOOSE

Betis

Förstärkta fiskeplaner, en vecka i Bodsjön har plötsligt blivit två. 8)
Två veckors fiske är bättre än en. :hmm:
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet juni 28, 2021, 15:12:06

Såpass, men säg mig, varför är "ni" så försiktiga med att nyttja den ström som ingår i detta fiske? Är inte där rätt fint egentligen?

Betis

Citat från: Helljammer skrivet juni 29, 2021, 17:00:52
Såpass, men säg mig, varför är "ni" så försiktiga med att nyttja den ström som ingår i detta fiske? Är inte där rätt fint egentligen?
Jag vettifaan, helidiotiskt egentligen.
Ser sällan några bra kläckningar där, ett rent helvete å ta sig fram utmed strömmen och rejält flottledsrensat så allt är ett danssalsgolv.
Otroligt dumma å klena bortförklaringar som passar bäst i annan tråd. :-\
Finns en del som flonkidonkar där när elritsan leker, en artikel i fin för nåt nummer sedan.
La väl en 5 timmar uppe vid Gåsahöljan förra året, vi såg noll å inget å bara småfisk på kroken.

Men allt bottnar nog i bekvämlighet å lathet.
Stryk skulle man ha. :yes:
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet juni 29, 2021, 17:14:18
Jag vettifaan, helidiotiskt egentligen.
Ser sällan några bra kläckningar där, ett rent helvete å ta sig fram utmed strömmen och rejält flottledsrensat så allt är ett danssalsgolv.
Otroligt dumma å klena bortförklaringar som passar bäst i annan tråd. :-\
Finns en del som flonkidonkar där när elritsan leker, en artikel i fin för nåt nummer sedan.
La väl en 5 timmar uppe vid Gåsahöljan förra året, vi såg noll å inget å bara småfisk på kroken.

Men allt bottnar nog i bekvämlighet å lathet.
Stryk skulle man ha. :yes:

Tror den är med på listan över restaureringsobjekt i det nya rekordstora life-projektet Eco-Streams nu. i likhet med många andra partier av indalsälven i åre kommun!
Kan bli bättre, får vi hoppas!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet juni 30, 2021, 08:22:06
Tror den är med på listan över restaureringsobjekt i det nya rekordstora life-projektet Eco-Streams nu. i likhet med många andra partier av indalsälven i åre kommun!
Kan bli bättre, får vi hoppas!
Läste det för ett tag sedan. :D :yeah:
I am the real one.

Betis

Sen är det så att fisket i sjön är väldigt trivsamt å trevligt, likaså boendet i Bodsjöbränna. :love:
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet juni 30, 2021, 10:55:43
Sen är det så att fisket i sjön är väldigt trivsamt å trevligt, likaså boendet i Bodsjöbränna. :love:
Det betvivlar jag inte ett ögonblick!

Betis

Börjar dra ihop sig...
Har inte bestämt om dyngbilen ska få börja rulla redan på fredagen lrr om jag sk vänta till lördag morgon..
Fördelen med att åka fredag är att man kan komma fram i vettig tid på lördagen. Hotell fredag natt i Sundsvall.
Utvilad så man pallar ett fiskepass redan på lördagen.
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet juli 06, 2021, 13:35:27
Börjar dra ihop sig...
Har inte bestämt om dyngbilen ska få börja rulla redan på fredagen lrr om jag sk vänta till lördag morgon..
Fördelen med att åka fredag är att man kan komma fram i vettig tid på lördagen. Hotell fredag natt i Sundsvall.
Utvilad så man pallar ett fiskepass redan på lördagen.

Jag lägger min röst på fredagen.  :hmm:

Betis

Citat från: Balswinger skrivet juli 06, 2021, 14:14:36
Jag lägger min röst på fredagen.  :hmm:
Jo, gubben börjar bli gammal. :hmm:
Å andra sidan går dyngbilen ganska fort å är dessutom lätt att köra i höga farter med.
Så kommer jag iväg vid 05:30 lördag morgon bör jag vara framme typ 17:00 lördag eftermiddag.
Men fredag är nog ganska bra. :yes:
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet juli 06, 2021, 14:26:09
Jo, gubben börjar bli gammal. :hmm:
Å andra sidan går dyngbilen ganska fort å är dessutom lätt att köra i höga farter med.
Så kommer jag iväg vid 05:30 lördag morgon bör jag vara framme typ 17:00 lördag eftermiddag.
Men fredag är nog ganska bra. :yes:

Om du vill kan jag möta upp så kan du få sova i Château Renault! Endast det bästa är gott nog för dig!  :love:

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 06, 2021, 15:02:46
Om du vill kan jag möta upp så kan du få sova i Château Renault! Endast det bästa är gott nog för dig!  :love:

Möt upp i Småland. Så kan Betis sova medans du kör.
Så vaknar fräsch som en nyponros i Jämtland, och behöver bara tindra med ögonen.

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet juli 06, 2021, 15:38:08
Möt upp i Småland. Så kan Betis sova medans du kör.
Så vaknar fräsch som en nyponros i Jämtland, och behöver bara tindra med ögonen.

Betis tindra på morgonen.....det märks att du inte vaknat upp med denna mannen!  :tafeja: ;)

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 06, 2021, 17:45:22
Betis tindra på morgonen.....det märks att du inte vaknat upp med denna mannen!  :tafeja: ;)

Man ska inte sluta att försöka för det. Bättre lyss till ...
Tänk vilken nåd att få se Betis och Ismo tindra tillsammans! :yeah:

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet juli 06, 2021, 18:43:59
Man ska inte sluta att försöka för det. Bättre lyss till ...
Tänk vilken nåd att få se Betis och Ismo tindra tillsammans! :yeah:

Du är en sann djurvän full av hopp inför framtiden!  :love:

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 06, 2021, 19:05:58
Du är en sann djurvän full av hopp inför framtiden!  :love:

Ja, men visst.  :angel:

Betis

Vore väl fantastiskt bara å få syn på mig i en franskbil...... ::)
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet juli 06, 2021, 23:44:08
Vore väl fantastiskt bara å få syn på mig i en franskbil...... ::)

Ja när du säger det så är det nog nästan det enda som skulle få dig att tindra! Lite fransk elegans istället för det taktfasta tyska marscherandet du är van vid innan du köpte på dig lite svensk lagomhet!  :hmm:

Betis

Vilka konstiga och opassande ordval du använder dig av.
Ungefär som å benämna Birgitta Dahl som kvinnlig skönhet.
Svensk värdelöshet är det jag köpt på mig.
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet juli 07, 2021, 13:12:15
Vilka konstiga och opassande ordval du använder dig av.
Ungefär som å benämna Birgitta Dahl som kvinnlig skönhet.
Svensk värdelöshet är det jag köpt på mig.

Mötte ett av Gbg's "orginal" eller kanske vi skall säga oliktänkande en gång på Avenyn. Han skanderade högt för alla som ville lyssna. -De säger att den svenska kvinnan är vackrast i världen! -Låt mig då komma med motbeviset till detta påstående!! Han höll upp en tidning och pekandes på en bild med vild frenesi ropandes -BITGITTA DAHL!!! -Jag säger bara BIRGITTA DAHL!!

Jag låter det vara osagt att Birgitta skulle funka som motbevis utan bara återberättar en anekdot.  :D

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 07, 2021, 15:48:54
Mötte ett av Gbg's "orginal" eller kanske vi skall säga oliktänkande en gång på Avenyn. Han skanderade högt för alla som ville lyssna. -De säger att den svenska kvinnan är vackrast i världen! -Låt mig då komma med motbeviset till detta påstående!! Han höll upp en tidning och pekandes på en bild med vild frenesi ropandes -BITGITTA DAHL!!! -Jag säger bara BIRGITTA DAHL!!

Jag låter det vara osagt att Birgitta skulle funka som motbevis utan bara återberättar en anekdot.  :D
Ah, det var längesen jag hörde av TG.
Hälsa :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet juli 07, 2021, 21:59:12
TG Har väl aldrig haft fel. ;D
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet juli 07, 2021, 21:59:12

Ja vad gör lelle TG nu för tiden? Han blev aldrig sig lik efter att PerL dissat hans finöl smaksatt av kaffeböna som farit genom tarmkanalen på nån indonesisk vessla med orden........Ja det var ju int som en stor stark int....

Betis

Ja, vart tog han vägen???? :-*
I am the real one.

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 08, 2021, 08:47:40
Ja vad gör lelle TG nu för tiden? Han blev aldrig sig lik efter att PerL dissat hans finöl smaksatt av kaffeböna som farit genom tarmkanalen på nån indonesisk vessla med ordern........Ja det var ju int som en stor stark int....

;D

Kanske något Jakob kan hitta något intressant i?  :D

Henka

Jaha.
Då har de snott båten för mig.
Så nu har de nästintill obefintliga planerna tillintetgjorts.

Bajskorv.
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Balswinger

Citat från: Henka skrivet juli 08, 2021, 23:56:29
Jaha.

Bajskorv.

Tråkigt!  :betis:

Betis

Citat från: Henka skrivet juli 08, 2021, 23:56:29
Jaha.

Bajskorv.
Den snoppen rycker det inte i på tag då. :zero:
Mörda dom jävlarna..... :loopis:
I am the real one.

Henka

Citat från: Balswinger skrivet juli 09, 2021, 00:25:45
Tråkigt!  :betis:
Ja

Tråkigt med båten.
Men det värsta är att idag - idag var dagen - då Elias fiskeintresse skulle väckas.
Visst, han tycker att det är lite kul - ibland.
Men just idag skulle han få din första gös. Och han var laddad till tänderna.
Snacka om att luften gick ur... :(
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

Citat från: Betis skrivet juli 09, 2021, 00:58:12
Den snoppen rycker det inte i på tag då. :zero:
Mörda dom jävlarna..... :loopis:
Bara jag hittar dom så löser det sig nog ..
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet juli 09, 2021, 00:58:17
Ja

Tråkigt med båten.
Men det värsta är att idag - idag var dagen - då Elias fiskeintresse skulle väckas.
Visst, han tycker att det är lite kul - ibland.
Men just idag skulle han få din första gös. Och han var laddad till tänderna.
Snacka om att luften gick ur... :(

Vilka r.vhål!! :spank: :spank:

Henka

Nytt båtköp imorrn.
Ett riktigt vrak till utseendet, men verkar vara i finfint skick egentligen :-)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Flygande-jakob

Citat från: Henka skrivet juli 10, 2021, 22:27:32
Nytt båtköp imorrn.

Båtköparen eller båten?

Balswinger

Citat från: Henka skrivet juli 10, 2021, 22:27:32
Nytt båtköp imorrn.

Fransk ?  :nudge:

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Betis skrivet juni 28, 2021, 15:12:06
Första veckan avklarad å den var fantastisk!!!! :love:
Åker iväg om en månad igen. :hmm:
I am the real one.

Betis

Allt som jag ville ha det.
Hittade ett gammalt splitcane i skåpet. Ett spö jag alltid bedömt som för långt för att vara cane, 8,8 fot. De blir gärna lite framtunga ,lösningen blev å sätta på en Mohlinare i det för ögat enkla rullfästet ( T-800).
Kastade en 5:a helt suveränt å drillade fisk som en dröm.
Å det fick jag chansen till väldigt ofta.. :love:
I am the real one.

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet juli 18, 2021, 17:03:31
Allt som jag ville ha det.
Hittade ett gammalt splitcane i skåpet. Ett spö jag alltid bedömt som för långt för att vara cane, 8,8 fot. De blir gärna lite framtunga ,lösningen blev å sätta på en Mohlinare i det för ögat enkla rullfästet ( T-800).
Kastade en 5:a helt suveränt å drillade fisk som en dröm.
Å det fick jag chansen till väldigt ofta.. :love:

Härligt!!

MADMOOSE

Mitt lilla sova i bilen äventyr är över och det gick som fint!

MADMOOSE

Och ena dagen var harren riktigt i stöten och dagen kröntes med en 48a i håven.

MADMOOSE

Å ett par magiska solnedgångar på det och resan var i hamn.  :love:
Sov en natt på vandrarhem men längtade bara ut till bilen igen....

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 19, 2021, 10:20:52
Å ett par magiska solnedgångar på det och resan var i hamn.  :love:
Sov en natt på vandrarhem men längtade bara ut till bilen igen....
Vackert!!!! :yeah:
Fint att du kom iväg!!!
I am the real one.

Betis

Appel sa nåt klokt i telefon för något år sedan.
"Man får så stora fiskar som finns i vattnet man fiskar."
Den harren du fick vill många hävda är bland de större som finns i det området du rörde dig i! :flyguy:
I am the real one.

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Hört rykten om stora mängder lax i Kalix å torneälv.
Får ni nåt?
I am the real one.

rifle

Lägre och varmare vatten än minnet sträcker sig.

Flygande-jakob

Citat från: rifle skrivet juli 22, 2021, 23:37:14
Lägre och varmare vatten än minnet sträcker sig.

Det är ju bra! Grainlina, uppströmskast och snabba svep längs botten.
Det är skitbra, coolt, effektivt och man drar bara på jättelaxar som tokrusar direkt!
Det är nya modefisket och hur fränt som helst har jag hört  :looney:

rifle

Citat från: Flygande-jakob skrivet juli 22, 2021, 23:45:21
Det är skitbra, coolt, effektivt och man drar bara på jättelaxar som tokrusar direkt!

:nudge:

Betis

Citat från: Flygande-jakob skrivet juli 22, 2021, 23:45:21
Sitter som en gråbrun heltäckningsmatta i gillestugan.... ;)
I am the real one.

rifle

Citat från: Betis skrivet juli 23, 2021, 16:26:14
Sitter som en gråbrun heltäckningsmatta i gillestugan.... ;)

Nej det gör det då inte.
Det Jakob beskriver är ett otyg i laxfisket.

Betis

Citat från: rifle skrivet juli 23, 2021, 21:56:01
Nej det gör det då inte.
Det Jakob beskriver är ett otyg i laxfisket.
Ungefär det jag antydde..... ;D
I am the real one.

rifle

Betis

Citat från: rifle skrivet juli 24, 2021, 12:34:26
Gubbe
Japp. 8)
Gammal dessutom, till å med väldigt gammal.
Så jävla väldigt , ini helvetes gammal så gråbruna heltäckningsmattor inomhus var modernt. :hmm:
Inom laxfisket var det nog cane å silkelinor som gällde på den tiden. Kanske till å med Greenhart.
Hongkonginfluensan. Kennedy. Vietnamkrig. V-jeans. Beatles. Bränd furupanel. Bruna kylskåp å spisar. Svartvit tv.
I am the real one.

Henka

Tjohoooo!  :yeah: :yeah: :love: :love: :yeah:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet juli 27, 2021, 11:36:39
Tjohoooo!  :yeah: :yeah: :love: :love: :yeah:
Jo, hörde det. Med vaccinpass är det bara å åka.
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet juli 27, 2021, 13:24:53
Jo, hörde det. Med vaccinpass är det bara å åka.

Fast barn har inte kunnat få vaccinpass eftersom de inte är vaccinerade, vilket i praktiken inneburt att vår resa varit ogenomförbar :hmm:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

På ett eller annat sätt kommer det att bli av.

Men efter att ha pratat med både FHI och Helsenorge idag så hoppas jag INNERLIGT att Värmland blir grönt på måndag 🤠

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Henka

Citat från: rifle skrivet juli 30, 2021, 13:43:37
Spelad glädje  :nudge:

Nej, spelad glädje blir det när nån av dem tar resans enda lax sista kvällen på en jävla spinnare ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet juli 30, 2021, 13:47:37
Nej, spelad glädje blir det när nån av dem tar resans enda lax sista kvällen på en jävla spinnare ;D

Då kommer du inte kunna spela glädje hur mycket du än försöker .

Balswinger

Citat från: Henka skrivet juli 30, 2021, 13:47:37

>:D

Henka

Citat från: rifle skrivet juli 30, 2021, 14:26:07
Då kommer du inte kunna spela glädje hur mycket du än försöker .

Om detta har du ingen aning :spank: :vissla: :bf1:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet juli 30, 2021, 14:36:16
Om detta har du ingen aning :spank: :vissla: :bf1:

Jag har liksom de flesta andra blivit rundfiskad av allsköns människor och bekanta och vet hur det känns.

Henka

Citat från: rifle skrivet juli 30, 2021, 16:20:25
Jag har liksom de flesta andra blivit rundfiskad av allsköns människor och bekanta och vet hur det känns.

Har man inte råkat ut för det så har man inte fiskat tillräckligt :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Så ni har träffat på nån som är bättre än er själva på å fiska?
Hu va hemskt!!!! :o :o ::)
Sluta tävla så går det ta de med ro....
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet juli 30, 2021, 20:51:09
Så ni har träffat på nån som är bättre än er själva på å fiska?
Hu va hemskt!!!! :o :o ::)
Sluta tävla så går det ta de med ro....
Nu läser du som du skriver! Gå å meta havslaxöring [emoji14]

Många gånger, det är ju de man lär sig mest av.
Men man ska va nyfiken på vad blåbären gör också - man kan alltid lära sig nåt nytt!
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Jag tävlar mest med mig själv.
Jag blir även glad om det går bra för andra.

Kan ibland önska att man skulle ha mera tävlingsinstinkter för att ha drivet att utvecklas mera.
Men nä det saknar man också  :hmm:

rifle

Citat från: Henka skrivet juli 30, 2021, 22:11:09
Nu läser du som du skriver! Gå å meta havslaxöring [emoji14]

Många gånger, det är ju de man lär sig mest av.
Men man ska va nyfiken på vad blåbären gör också - man kan alltid lära sig nåt nytt!

Bryta sina egna mönster är bra.
När jag fiskar ensam då brukar jag ofta passa på att fiska på ställen jag inte fiskar på annars och som man inte riktigt tror på men gärna vill tro på typ tomten.

Betis

Läste precis som om ni tyckte det va jobbigt å bli rundfiskad.
Missförstånd , förlåt.... :-[
I am the real one.

rifle

Alla fiskenördar med sambos vet väl hur det brukar gå?
Då står man där med sina 10000 timmar och sin enorma kunskap och teorier och fakta men fisklös medan sambon fick nåt gammal förrådsspö med nån plåtbit med krok på och drar fiske efter fisk efter fisk...

Balswinger

Citat från: rifle skrivet juli 30, 2021, 22:45:17
Alla fiskenördar med sambos vet väl hur det brukar gå?
Då står man där med sina 10000 timmar och sin enorma kunskap och teorier och fakta men fisklös medan sambon fick nåt gammal förrådsspö med nån plåtbit med krok på och drar fiske efter fisk efter fisk...

Det är kärlek det  :love:

Betis

Nä jag vet inte, men det kan bero på att jag är gift.
Min fru har fiskat med helt värdelösa grejer i början när vi va ihop.
Hon fick aldrig nåt....
Sen tröttna hon.
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet juli 30, 2021, 23:22:04
Hon fick aldrig nåt....
Sen tröttna hon.
Jag har alltid skämt bort fru å barn med bättre grejer än vad jag har själv.
Jag har fiskat så länge att jag tål lite krångel.
Vill man väcka någons intresse så är knappast prytteltjorv rätt väg.
Nu har jag ju bara lyckats med att få Karin intresserad.
Det är väl bara att öppna plånboken ännu mer för ungarna ::)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 08, 2021, 15:07:46
Verkar ha tjörvat ihop sig igen.....
Det är först imorrn Värmland blir gult
Idag var det fortfarande knallgrönt och vi kom in utan bekymmer :-)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 08, 2021, 19:10:28
Det är först imorrn Värmland blir gult
Idag var det fortfarande knallgrönt och vi kom in utan bekymmer :-)
Ok, du är där nu? :D :looney:
I am the real one.

Betis

I am the real one.

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 08, 2021, 19:54:49
Kommer ni ut? :-\
Det är viss skillnad på svensk och norsk gränskontroll :vissla:

Till Norge:
Covidpass eller:
Inreseregistrering.
Hälsodeklaration
Folkbokföringsbevis
Pass.
Covidtest vid gränsen.
Från gul eller röd region ett förtest med reseintyg (à 2000 SEK) innan man ens får testa sig på gränsen. Kommer man från gul eller röd region tillkommer tio dagars karantän.
Karantänen kan avslutas efter negativt covidtest, för underåriga efter 3 dagar, förr vuxna efter 7.
Allmänvårdens tester duger inte, testet måste vara gjort 24 timmar innan ankomst och speciellt intyg ska utfärdas.

Till Sverige:
Välkommen! :pinnenpage:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet juli 30, 2021, 23:22:04
Hon fick aldrig nåt....
Sen tröttna hon.

Om du velat ha hennes fortsatta sällskap så kanske du skulle låtit kroken sitta kvar på draget.....eller var det det som var tanken... :appa2:

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet augusti 08, 2021, 23:26:15
Det är viss skillnad på svensk och norsk gränskontroll :vissla:

Till Norge:
Covidpass eller:
Inreseregistrering.
Hälsodeklaration
Folkbokföringsbevis
Pass.
Covidtest vid gränsen.
Från gul eller röd region ett förtest med reseintyg (à 2000 SEK) innan man ens får testa sig på gränsen. Kommer man från gul eller röd region tillkommer tio dagars karantän.
Karantänen kan avslutas efter negativt covidtest, för underåriga efter 3 dagar, förr vuxna efter 7.
Allmänvårdens tester duger inte, testet måste vara gjort 24 timmar innan ankomst och speciellt intyg ska utfärdas.

Till Sverige:
Välkommen! :pinnenpage:

Sverige är fantastiskt  :D ........eller... :-\

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet augusti 09, 2021, 08:17:15
Om du velat ha hennes fortsatta sällskap så kanske du skulle låtit kroken sitta kvar på draget.....eller var det det som var tanken... :appa2:
Fiskat utan fru de senaste 30 åren.... >:D
Men det var inte grundtanken från början. :nono:
I am the real one.

Betis

I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet augusti 09, 2021, 08:22:52
Fiskat utan fru de senaste 30 åren.... >:D
Men det var inte grundtanken från början. :nono:

Jag å frun var ute å körde i lördags. Vid en liten sjö såg vi ett ungt par där killen stod å kasta å tjejen satt tålmodigt å titta på. Är det så du velat ha det frågade min ömma hustru? Men innan jag ens han påbörja mitt svar sa hon.....Glöm det!  :love:

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet augusti 09, 2021, 10:25:55
Jag å frun var ute å körde i lördags. Vid en liten sjö såg vi ett ungt par där killen stod å kasta å tjejen satt tålmodigt å titta på. Är det så du velat ha det frågade min ömma hustru? Men innan jag ens han påbörja mitt svar sa hon.....Glöm det!  :love:
Nä, hur kul är det?
För nån?
I am the real one.

MADMOOSE

thesaurus

Inte blivit mycket fiske i sommar, mer vandring och prat runt lägereldar. Men imorgon bär det av mot fyra dagar av bara fiske innan man börjar jobba igen :)

Flygande-jakob

Haft segt öringfiske på slutet. Men drog på en riiiiktigt stor inatt. Men pang sa det så gick krokvajern på bakre kroken av på ah-monstret.   :'(
Man bör kontrollera 20 år gamla välfiskade flugor ibland kanske.  :larsw:

MADMOOSE

Citat från: Flygande-jakob skrivet augusti 10, 2021, 15:32:11
Haft segt öringfiske på slutet. Men drog på en riiiiktigt stor inatt. Men pang sa det så gick krokvajern på bakre kroken av på ah-monstret.   :'(

Slarver!   :tafeja:

Henka

Citat från: Flygande-jakob skrivet augusti 10, 2021, 15:32:11
Jag trodde alla visste att man ska kolla sina flugor efter 19 år :(
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Betis skrivet juli 18, 2021, 16:29:21
Första veckan avklarad å den var fantastisk!!!! :love:
Åker iväg om en månad igen. :hmm:
1,5 vecka kvar till avfärd. :hmm:
I am the real one.

Ismo

18:e denna Månad...så skall G Westrin intervjua mig om Puppans uppkomst! :)..skall nog bli skoj! :haum:

Henka

Citat från: ismo skrivet augusti 11, 2021, 15:34:13
18:e denna Månad...så skall G Westrin intervjua mig om Puppans uppkomst! :)..skall nog bli skoj! :haum:
Försök att hålla dig hyggligt nykter så det kan bli något bra. För puppans historia är värd ett riktigt bra reportage.

Jag tror att Gunnar kan förvalta det riktigt bra - om han bara får chansen.
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet augusti 11, 2021, 20:29:49
Försök att hålla dig hyggligt nykter så det kan bli något bra. För puppans historia är värd ett riktigt bra reportage.

Jag tror att Gunnar kan förvalta det riktigt bra - om han bara får chansen.

Skall! & MÅSTE vara nykter...dum vore jag annars.. :appel1: ;D

Balswinger

Citat från: ismo skrivet augusti 12, 2021, 13:23:15

Skall! & MÅSTE vara nykter...dum vore jag annars.. :appel1: ;D

Exakt och precist!  :police:

Henka

Driva går enligt rimligt ställd förväntan.
Men inte lika bra som planerat ::)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 12, 2021, 17:03:25
Driva går enligt rimligt ställd förväntan.
Men inte lika bra som planerat ::)
Med andra ord ingen fångst? ;D
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 12, 2021, 18:02:13
Med andra ord ingen fångst? ;D
En öring på dryga kilot. Några ännu mindre.
Har sett minst 3 laxar hoppa sen i söndags.
Det är en död älv.
Samtidigt är det så otroligt vackert att man stundtals glömmer bort att man fiskar - bara tittar på berg och vattenfall.
Bergtagen.
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 12, 2021, 19:39:23
En öring på dryga kilot. Några ännu mindre.
Har sett minst 3 laxar hoppa sen i söndags.
Det är en död älv.
Samtidigt är det så otroligt vackert att man stundtals glömmer bort att man fiskar - bara tittar på berg och vattenfall.
Bergtagen.
Ät å drick nåt gott med så är ni hemma 8) 8)
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 12, 2021, 20:59:53
Ät å drick nåt gott med så är ni hemma 8) 8)
Det har vi löst [emoji41]
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Är det ett reglerat vatten?
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 13, 2021, 17:29:58
Är det ett reglerat vatten?
Jag vet inte riktigt, det finns nån kraftverkstunnel men jag tror inte det finns nån riktig damm... :haum:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 14, 2021, 16:04:42
Jag vet inte riktigt, det finns nån kraftverkstunnel men jag tror inte det finns nån riktig damm... :haum:
Funderade bara vad du ville säga med bilden..
Hade vattnet försvunnit?
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 14, 2021, 16:31:46
Hade vattnet försvunnit?
Att jag är så fet att jag spräcker sten :rofl:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 14, 2021, 16:31:46
Hade vattnet försvunnit?
Inte riktigt försvunnit för den delen...
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Tolkar jag diagrammet rätt om jag tror mig se en ökning från 40 kubik till 220?
På ett dygn? 8)
Då var din bild på den spruckna fuktiga stenen ganska missvisande.
Ur vattensståndssynpunkt då.
Som stenspräckning bättre. Om man fick det förklarat. :hmm:
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet augusti 15, 2021, 09:16:51
På ett dygn? 8)

Han sökte väl en hög punkt för att undkomma det stigande vattnet.  :haum:

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 15, 2021, 09:16:51
På ett dygn? 8)

Jo, och det stiger fortsatt :o
Rätt beslut att åka hem igår morse tror jag :)

Vad gäller stenen så kommer en förklaring här.
Nån skrev att vi skulle se till att äta ordentligt.
Jag svarade att det har vi gjort.
Och la till QED (quod erat demonstrandum - vilket skulle bevisas)
Med en bild på mina fötter på en spräckt sten. :vissla:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 15, 2021, 10:57:23
Jo, och det stiger fortsatt :o
Rätt beslut att åka hem igår morse tror jag :)

Vad gäller stenen så kommer en förklaring här.
Nån skrev att vi skulle se till att äta ordentligt.
Jag svarade att det har vi gjort.
Och la till QED (quod erat demonstrandum - vilket skulle bevisas)
Med en bild på mina fötter på en spräckt sten. :vissla:
Om du ger dig på å prata latin med nån som bara kan ren småländska får du skylla dig själv om inte budskapet går fram. :appel1:
I am the real one.

Betis

Bara någon dag kvar nu..... 8)
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 16, 2021, 14:59:23
Om du ger dig på å prata latin med nån som bara kan ren småländska får du skylla dig själv om inte budskapet går fram. :appel1:

Men du ser ju för fan ut som Obelix, du måste väl ändå ha läst Asterix? :bonk:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 16, 2021, 15:17:24
Men du ser ju för fan ut som Obelix, du måste väl ändå ha läst Asterix? :bonk:
Franska. Han pratar inte med romarna, han slår dom i skallen. :hmm:
I am the real one.

Betis

I övermorgon blir det avfärd. :hmm:
Å det blir drygt 2 veckor. 8)
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet augusti 16, 2021, 16:32:13
Franska. Han pratar inte med romarna, han slår dom i skallen. :hmm:

Kommande storfilm:
Asterix i Baltak.
Asterix (spelas av Ismo Hyvärinnen) och hans radarpartner Obelix (spelas av Bert-Åke Andersson) uppsöker och hemsöker diverse tjecknymfare.
Obelix hittar ett vildsvin i vadarstövlar och solhatt på en åker.
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet augusti 17, 2021, 16:02:59
Kommande storfilm:
Asterix i Baltak.
Asterix (spelas av Ismo Hyvärinnen) och hans radarpartner Obelix (spelas av Bert-Åke Andersson) uppsöker och hemsöker diverse tjecknymfare.

Fram på kvällen kommer en något överförfriskad Obelix skrika -OBSALUT FERPEKT!!! Vem vill leka gömma nyckeln!!  :booze:

Betis

Citat från: Henka skrivet augusti 17, 2021, 16:02:59

Oblix käkar upp alla vildsvin han hittar, jag vill faan inte käka upp nåt jävla spillbrännvins fyllesvin...  ^-^
Som dessutom gått vilse. :appel1:
Å historien haltar, i detta fallet är det Asterix som inte tål trolldrycken... ::)
I am the real one.

Betis

Packar för 14 dagars fiske i Bodsjön.
Kommer bli trevligt.....  O0
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet augusti 18, 2021, 13:28:03

Önskar jag gjorde detsamma men önskar dig en go tur!  :D

Henka

Det låter ju minst lika trevligt som två veckor på jobbet :P
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Balswinger

Det blir det säkert.  :hmm:

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet augusti 18, 2021, 14:56:47
Det blir det säkert.  :hmm:

Såklart! Han och Ismo han ju mötas "halvvägs".... ::) ;)

Ismo

Citat från: MADMOOSE skrivet augusti 18, 2021, 16:48:00

Såklart! Han och Ismo han ju mötas "halvvägs".... ::) ;)

Jag tycker bra om Betis!..lite fet ..å klagar rätt mycket..annars är han bra :) SKIT FISKE!! Betis. :love:

Satt 4 tim. ca:..nått med G Westrin..mycket trevlig människa..skall publiceras ..Flugfiske i Norden..lr. var det FiskeJuornalen? :haum: Vid års skiftet :haum:
Betis!!..JAG..blir ALLTID!! ALLTID!!! vart förbannad för stunden.. :hmm:..men det brukar rinna av mig ;D..så ser mina ARBETS-kamrater sen många år..om mig..dom bryr sig inte längre ;D FINN-HUMÖR ..vettu! :bf1:

Betis

Citat från: ismo skrivet augusti 18, 2021, 19:05:07

Jag tycker bra om Betis!..lite fet ..å klagar rätt mycket..annars är han bra :) SKIT FISKE!! Betis. :love:

Satt 4 tim. ca:..nått med G Westrin..mycket trevlig människa..skall publiceras ..Flugfiske i Norden..lr. var det FiskeJuornalen? :haum: Vid års skiftet :haum:
Betis!!..JAG..blir ALLTID!! ALLTID!!! vart förbannad för stunden.. :hmm:..men det brukar rinna av mig ;D..så ser mina ARBETS-kamrater sen många år..om mig..dom bryr sig inte längre ;D FINN-HUMÖR ..vettu! :bf1:
Tycker väldigt bra om dig med Ismo. :yeah:
Typ därför jag blir så jävla sårad.  :'(
Tack för det närmaste en ursäkt en styvnackad å tjurskallig finne kan ge. Uppskattat.
Nu ska jag fortsätta å packa å sen åka å fiska 14 dagar.

Se nu till å skriva mycket här. Allihop. Så man har nåt å läsa när man kommer hem.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet augusti 18, 2021, 20:39:05
Tycker väldigt bra om dig med Ismo. :yeah:
Typ därför jag blir så jävla sårad.  :'(
Nu ska jag fortsätta å packa å sen åka å fiska 14 dagar.

Se nu till å skriva mycket här. Allihop. Så man har nåt å läsa när man kommer hem.

F-låt!..Betis ..inte illat menat.....blir bara förbannad för stunden. :-[

Betis

Citat från: ismo skrivet augusti 18, 2021, 20:44:40

F-låt!..Betis ..inte illat menat.....blir bara förbannad för stunden. :-[
Sådärja!!!!Där kom den! :looney: :pinnenpage: :taltparty: :grupp:

Då ska jag samtidigt be om ursäkt för de hårda ord jag slängt ur mig de senaste dagarna här.

Å Madmoos bör helst hålla truten å bara mysa lite.... ;)
Gärna ni andra med om ni skulle få några roligheter för er... :-*

När det gäller mina å Ismos despyt vill säga, annars blarra på som tusan.
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet augusti 18, 2021, 20:52:26
Sådärja!!!!Där kom den! :looney: :pinnenpage: :taltparty: :grupp:

Då ska jag samtidigt be om ursäkt för de hårda ord jag slängt ur mig de senaste dagarna här.

Å Madmoos bör helst hålla truten å bara mysa lite.... ;)
Gärna ni andra med om ni skulle få några roligheter för er... :-*

När det gäller mina å Ismos despyt vill säga, annars blarra på som tusan.

Nä nu tycker jag vi alla sjunger -We shall overcome..!!  :love:

Å detta var ta mig tusan det finaste jag läst sen jag konfirmerades..!! Vill ni ha ett fikon?  :D

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet augusti 19, 2021, 08:17:59
Nä nu tycker jag vi alla sjunger -We shall overcome..!!  :love:

Å detta var ta mig tusan det finaste jag läst sen jag konfirmerades..!! Vill ni ha ett fikon?  :D

Jag sjunger för full hals och håller med.
... Kan man få ett fikon?

Flygande-jakob

Men vafan är det här för jävla fasoner? Puss och kram och gull och snutt!  :betis:
Usch!!!

Betis

Jag kan leta reda på varsin fikus till er. :hmm:
Hej då på dryga 14 dagar.....
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Flygande-jakob skrivet augusti 19, 2021, 09:41:38
Men vafan är det här för jävla fasoner? Puss och kram och gull och snutt!  :betis:
Usch!!!

Det var väl det som krävdes för att locka fram dig.  :-*

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet augusti 19, 2021, 09:33:03
Jag sjunger för full hals och håller med.
... Kan man få ett fikon?

Såklart! För dig blir det såklart fikon i cognac!  :hmm:

Balswinger

MADMOOSE

Känner ni......Betis döden är här... :larsw:

Balswinger

Citat från: MADMOOSE skrivet augusti 19, 2021, 18:50:15
Känner ni......Betis döden är här... :larsw:

Absolut!
Ja tror den kommer att vara en/två veckor ungefär.

Äldsta dottern har just lämnat, efter ha varit här en vecka med sin halländske pojkvän.
Yngsta dottern har också varit här, och flyr Molkom för södra delarna av landet.
Själv debreifar jag med en Loka naturell med is och några droppar rom och limeskivor i.

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet augusti 19, 2021, 20:37:03
Absolut!
Ja tror den kommer att vara en/två veckor ungefär.

Äldsta dottern har just lämnat, efter ha varit här en vecka med sin halländske pojkvän.
Yngsta dottern har också varit här, och flyr Molkom för södra delarna av landet.
Själv debreifar jag med en Loka naturell med is och några droppar rom och limeskivor i.

Halländsk! Jo jag tackar. Jag ser att god smak går i släkten!  :D ;)

Flygande-jakob

Jag har hittat en ny favoritöl. Bocköl är så 2020  :p
Ett lite svagare alternativ, en frisk och somrig smak. Riktigt fin när man vill hälla i sig lite större mängder under varma sommardagar. Eller kalla för den delen. Bellman 6.0  :love:

Ismo

I Morrn!!..så kall jag närvara på dop!..1:a gången i mitt liv :gasp:   Mellan brorsans dotter skall döpa sin/3:e dotter...kan dom inte knipa igen där nere ???

NÅNGÅNG!!??
Farsan till dottern..stack med en "NY"..strax efter graviditeten. :p

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet augusti 20, 2021, 10:39:10
I Morrn!!..så kall jag närvara på dop!..1:a gången i mitt liv :gasp:   Mellan brorsans dotter skall döpa sin/3:e dotter...kan dom inte knipa igen där nere ???

NÅNGÅNG!!??

Se till att vara riktigt full när du går dit bara så blir det mycket roligare  :D

Ismo

Citat från: Flygande-jakob skrivet augusti 20, 2021, 12:05:25
Se till att vara riktigt full när du går dit bara så blir det mycket roligare  :D

:hmm:

MADMOOSE

Citat från: Flygande-jakob skrivet augusti 20, 2021, 12:05:25

För vem?  :haum: :spank:

Henka

Citat från: ismo skrivet augusti 20, 2021, 10:39:10

NÅNGÅNG!!??

Vad är det som finns mellan brorsan din? :haum:
Och var det han som stack?  :appa2:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet augusti 20, 2021, 14:08:49
Vad är det som finns mellan brorsan din? :haum:
Och var det h

an som stack?  :appa2:

??? ???

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Flygande-jakob

Citat från: Henka skrivet augusti 20, 2021, 15:34:40
äh, bara glöm det  :-X :p :-[

/Messerschmitter

Messer schmitter menar du nog.  :lumber:

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Flygande-jakob

thesaurus

Kunde inte hålla mig så kompade ut fredag för en sista fisketur i fjällen  :yeah:

Betis

Citat från: thesaurus skrivet augusti 25, 2021, 11:21:53
Kunde inte hålla mig så kompade ut fredag för en sista fisketur i fjällen  :yeah:
Redigt tänkt.
I am the real one.

Betis

Blåst, regn, kallt... :zero:
En dag bra vilket resulterade i en mycket god öringmiddag idag.
Imorgon och några dagar framöver ska det bli bättre väder.
I am the real one.

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

thesaurus

Då var man framme, väder/vind prognosen ser bra ut. Tar tidig lunch i väntan på kortlottning  :)

amebix

fick för mej att det här med flugfiske är ju skitkul igen.  blir nypremiär i diket på söndag om allt går som det ska en stackars öring eller gamlax lär man väl lyckas lura upp .
fittstuvningshjärna!!!!!!

Betis

Tebaks i glädjepinneabäck.
För mig är nu fiskesässongen -21 över nu.
Förutom möjligtvis för nåt konsumlaxfiske...
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet september 04, 2021, 10:18:27
Det där lät som Baltak ;-)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet september 04, 2021, 19:30:54
Ingenting låter som Baltak.... :nono:
I am the real one.

Betis

Citat från: Henka skrivet september 04, 2021, 19:30:54
I så fall får du hänga på.
Så jag får en ny chans å fota dig när du viftar vilt bland kossorna. >:D :appa2:
I am the real one.

Betis

Citat från: Betis skrivet september 04, 2021, 10:18:27
Konsumlaxfisket blir imorgon. :hmm:
I am the real one.

Betis

Hela söndagen föll bort.
För er alltså, jag fick mitt konsumlaxfiske.... :tafeja:
I am the real one.