Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Planer 2021.

Startat av Betis, april 10, 2021, 14:26:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Flygande-jakob

Hittat en ny sjö. Håller tummarna stenhårt för att det finns vulgära där. Då kommer det bli det kanske bästa jag hittat under mitt fiskeliv. Öring och röding i våldsamma storlekar tycks finnas.  :D

MADMOOSE

Citat från: Flygande-jakob skrivet juni 16, 2021, 11:22:15
Hittat en ny sjö. Håller tummarna stenhårt för att det finns vulgära där. Då kommer det bli det kanske bästa jag hittat under mitt fiskeliv. Öring och röding i våldsamma storlekar tycks finnas.  :D

Du kan va vulgära!  :tafeja:

Betis

Citat från: Flygande-jakob skrivet juni 16, 2021, 11:22:15
Rättstavningsprogammet.... :zero:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet juni 16, 2021, 12:12:31
Rättstavningsprogammet.... :zero:

Freudiansk felsägning av ett rättstavningsprogram?   :D

Helljammer

Nu ligger man i lä bakom dottern på 7 år som fick en öring på 2,4 för en stund sedan på ett litet rostigt rött drag :D Men det gör jag så gärna! Såg en vulgata på sjön iaf men hann inte fram med flugsakerna idag.  Det fick räcka med att håva dotterns första 2+ öring!
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Ismo

Citat från: Helljammer skrivet juni 16, 2021, 14:52:12
Nu ligger man i lä bakom dottern på 7 år som fick en öring på 2,4 för en stund sedan på ett litet rostigt rött drag :D Men det gör jag så gärna! Såg en vulgata på sjön iaf men hann inte fram med flugsakerna idag.  Det fick räcka med att håva dotterns första 2+ öring!

:love: :yeah:

Betis

Hoppla!!!!! :looney:
I am the real one.

Balswinger

Tjusigt!  :D

MADMOOSE

Betis

Förstärkta fiskeplaner, en vecka i Bodsjön har plötsligt blivit två. 8)
Två veckors fiske är bättre än en. :hmm:
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet juni 28, 2021, 15:12:06
Förstärkta fiskeplaner, en vecka i Bodsjön har plötsligt blivit två. 8)
Två veckors fiske är bättre än en. :hmm:

Såpass, men säg mig, varför är "ni" så försiktiga med att nyttja den ström som ingår i detta fiske? Är inte där rätt fint egentligen?
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet juni 29, 2021, 17:00:52
Såpass, men säg mig, varför är "ni" så försiktiga med att nyttja den ström som ingår i detta fiske? Är inte där rätt fint egentligen?
Jag vettifaan, helidiotiskt egentligen.
Ser sällan några bra kläckningar där, ett rent helvete å ta sig fram utmed strömmen och rejält flottledsrensat så allt är ett danssalsgolv.
Otroligt dumma å klena bortförklaringar som passar bäst i annan tråd. :-\
Finns en del som flonkidonkar där när elritsan leker, en artikel i fin för nåt nummer sedan.
La väl en 5 timmar uppe vid Gåsahöljan förra året, vi såg noll å inget å bara småfisk på kroken.

Men allt bottnar nog i bekvämlighet å lathet.
Stryk skulle man ha. :yes:
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet juni 29, 2021, 17:14:18
Jag vettifaan, helidiotiskt egentligen.
Ser sällan några bra kläckningar där, ett rent helvete å ta sig fram utmed strömmen och rejält flottledsrensat så allt är ett danssalsgolv.
Otroligt dumma å klena bortförklaringar som passar bäst i annan tråd. :-\
Finns en del som flonkidonkar där när elritsan leker, en artikel i fin för nåt nummer sedan.
La väl en 5 timmar uppe vid Gåsahöljan förra året, vi såg noll å inget å bara småfisk på kroken.

Men allt bottnar nog i bekvämlighet å lathet.
Stryk skulle man ha. :yes:

Tror den är med på listan över restaureringsobjekt i det nya rekordstora life-projektet Eco-Streams nu. i likhet med många andra partier av indalsälven i åre kommun!
Kan bli bättre, får vi hoppas!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet juni 30, 2021, 08:22:06
Tror den är med på listan över restaureringsobjekt i det nya rekordstora life-projektet Eco-Streams nu. i likhet med många andra partier av indalsälven i åre kommun!
Kan bli bättre, får vi hoppas!
Läste det för ett tag sedan. :D :yeah:
I am the real one.

Betis

Sen är det så att fisket i sjön är väldigt trivsamt å trevligt, likaså boendet i Bodsjöbränna. :love:
I am the real one.

Helljammer

Citat från: Betis skrivet juni 30, 2021, 10:55:43
Sen är det så att fisket i sjön är väldigt trivsamt å trevligt, likaså boendet i Bodsjöbränna. :love:
Det betvivlar jag inte ett ögonblick!

Betis

Börjar dra ihop sig...
Har inte bestämt om dyngbilen ska få börja rulla redan på fredagen lrr om jag sk vänta till lördag morgon..
Fördelen med att åka fredag är att man kan komma fram i vettig tid på lördagen. Hotell fredag natt i Sundsvall.
Utvilad så man pallar ett fiskepass redan på lördagen.
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet juli 06, 2021, 13:35:27
Börjar dra ihop sig...
Har inte bestämt om dyngbilen ska få börja rulla redan på fredagen lrr om jag sk vänta till lördag morgon..
Fördelen med att åka fredag är att man kan komma fram i vettig tid på lördagen. Hotell fredag natt i Sundsvall.
Utvilad så man pallar ett fiskepass redan på lördagen.

Jag lägger min röst på fredagen.  :hmm: