Forumnyheter:

Fiskelust foruminfo Här finns kortfattad och enkel information om vÃ¥rt forum.

Huvudmeny

Fiskeliv.

Startat av Betis, april 29, 2021, 19:00:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Flygande-jakob

Jag har inte sett ett enda avsnitt men det är säkert rena skiten.  :(

Betis

Citat från: Flygande-jakob skrivet april 30, 2021, 17:13:21
Jag har inte sett ett enda avsnitt men det är säkert rena skiten.  :(
Du kommer älska det!!! :love:
Jiggo jiggfiskar å dricker äcklig öl, sitter i kulisserna å drar i snöret medans han kollar i en katalog med kolfiberstativ till hans 22 long.
Franska bilar å aluminiumbåtar överallt. Thermoskaffe. Bryggkaffe. Hushållsost å formfranska.
Spinnspön med halva handtag. Vita. Havsöringsdrag som egentligen är för stora till å med för å fiska gädda.
Cykelkajaker. Fiskfileer som fileats av nån som gjort det för första gången. Med en slö kniv för ingen kan slipa.

Man bara känner sig så jävla duktig. ;D
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet april 30, 2021, 17:30:02
Du kommer älska det!!! :love:
Jiggo jiggfiskar å dricker äcklig öl, sitter i kulisserna å drar i snöret medans han kollar i en katalog med kolfiberstativ till hans 22 long.
Franska bilar å aluminiumbåtar överallt. Thermoskaffe. Bryggkaffe. Hushållsost å formfranska.
Spinnspön med halva handtag. Vita. Havsöringsdrag som egentligen är för stora till å med för å fiska gädda.
Cykelkajaker. Fiskfileer som fileats av nån som gjort det för första gången. Med en slö kniv för ingen kan slipa.

Man bara känner sig så jävla duktig. ;D

Och inte en bocköl I sikte?  :-\

Betis

Citat från: Flygande-jakob skrivet april 30, 2021, 17:58:15
Och inte en bocköl I sikte?  :-\
De va nån flaska, hann inte se. Finns bocköl på flaska?k7
I am the real one.

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet april 30, 2021, 20:53:00
De va nån flaska, hann inte se. Finns bocköl på flaska?k7

Ingen aning. Hoppas inte

Betis

I am the real one.

Balswinger

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet april 30, 2021, 23:33:15
Nappflaska?  :nudge:

Duger inte den så!.. ALLT I ETT,..vettetusan vad som gör.. :haum:

Betis

Finns en mycket passande öl i plastflaska. Sofiero. Smakade den på nån festival i Växjö.
Försäljarna rationaliserade försäljningen genom att öppna en back i taget å lät den stå ute i värmen.
70 kr per plastflaska. Billigaste festivalen jag varit på kan jag tala om.... :p
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet maj 01, 2021, 11:55:51
Finns en mycket passande öl i plastflaska. Sofiero. Smakade den på nån festival i Växjö.
Försäljarna rationaliserade försäljningen genom att öppna en back i taget å lät den stå ute i värmen.
70 kr per plastflaska. Billigaste festivalen jag varit på kan jag tala om.... [emoji14]
Den är lika äcklig på burk.
Fyller sin funktion iskall efter gräsklippning.
Typ.
I övrigt meningslös.
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Flygande-jakob

Men vafaaaan hör jag!!!!  :bonk:
Ska ni hacka ner på Sofieron också?
Förbannade hipsters!

Det är en fantastisk bruksöl som funkar till såväl vardag som fest. Oavsett temperatur. Utmärkt till både förrätt och huvudrätter. Och sedan som avslappningsdricka när maten smälts.
Herregud. Det här ölsnobberiet har visst inga gränser för er?  :'(

Balswinger

Citat från: Flygande-jakob skrivet maj 02, 2021, 08:50:09
Men vafaaaan hör jag!!!!  :bonk:
Ska ni hacka ner på Sofieron också?
Förbannade hipsters!

Det är en fantastisk bruksöl som funkar till såväl vardag som fest. Oavsett temperatur. Utmärkt till både förrätt och huvudrätter. Och sedan som avslappningsdricka när maten smälts.
Herregud. Det här ölsnobberiet har visst inga gränser för er?  :'(

Och du öppnar en back i taget och ställer ut i solen för att den där riktiga festivalstämningen skall infinna sig?  :gasp:

Flygande-jakob

Citat från: Balswinger skrivet maj 02, 2021, 09:47:46
Och du öppnar en back i taget och ställer ut i solen för att den där riktiga festivalstämningen skall infinna sig?  :gasp:

Ja. Fast jag börjar med att spy lite här och där innan ölandet. Försöker undvika det under tiden då det är slöseri med öl att spy upp det.  :love: