Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

Ismos Puppor

Startat av Thomas D, oktober 23, 2008, 17:42:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Appel

I harrfiskegänget som jag stundtals fiskar med går Ismos puppa under namnet "stubben" och det anses vara fuska att fiska med den, alldeles för effektiv, men det skiter jag i, jag fiskar nästan uteslutande med den på harren numera  :yeah:
Sicut moris est

Betis

Enligt rykte så är den helt värdelös på öring....
Helt totalt oumkullrunkeligt värdelös......
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Appel

Citat från: Betis skrivet oktober 24, 2008, 15:50:29
;D Jasso du  :vissla:
Sicut moris est

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet oktober 24, 2008, 15:50:29

Precis. Totalt värdelös på öring. :( Och så sjunker dom efter en stunds öringfiske. :loopis:

Ismo

Citat från: jakob skrivet oktober 25, 2008, 15:46:23
Precis. Totalt värdelös på öring. :( Och så sjunker dom efter en stunds öringfiske. :loopis:

Den där har inte jag gjort :hmm:(märkligt vore annars)...tuggar du på den :haum:

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet oktober 25, 2008, 18:03:14
Den där har inte jag gjort :hmm:(märkligt vore annars)...tuggar du på den :haum:

Är det en blek kopia menar du? Det har du nog rätt i, jag har ju några som du gjort men den på bilden vet jag inte var den kommer ifrån faktiskt.
Jag har inte tuggat på den men några andra har.. Herr och fru öring hette dom tror jag. :nudge:
Några av benen lossnade också så jag har fått redigera dit nya.

Betis

Citat från: jakob skrivet oktober 25, 2008, 18:06:50
Är det en blek kopia menar du? Det har du nog rätt i, jag har ju några som du gjort men den på bilden vet jag inte var den kommer ifrån faktiskt.
Jag har inte tuggat på den men några andra har.. Herr och fru öring hette dom tror jag. :nudge:
Några av benen lossnade också så jag har fått redigera dit nya.
Fisken måste faan ha nån  jävla chans såja fiskar också me dom ibland.
Bara för att de är så omtalat värdelösa i vissa vatten.....
I am the real one.

Appel

Jävla pissflugor, jävla skit stubbar   :love: :love:
Sicut moris est

P-A

Citat från: ismo skrivet oktober 24, 2008, 13:14:39
..lyssna på Pekka nu :tafeja: ..små STRL göres bäst på det gamla sättet  :hmm:
Inte sådana som du fick/ville ha trots mina protester :zero:
Denna gång hade du faktiskt rätt Ismo.
Dom stora var fan så mycket bättre på både
Harr och Öring(som dom för övrigt inte funkar på enligt andras utsago)
Men jag får säga att du får lacka dom med hårdare lack då
två klövs utav dom där öring uslingarna.
:loopis: :loopis: ;) :love: :love:

Ismo

Citat från: P-A skrivet november 11, 2008, 20:08:43
Denna gång hade du faktiskt rätt Ismo.
Dom stora var fan så mycket bättre på både
Harr och Öring(som dom för övrigt inte funkar på enligt andras utsago)
Men jag får säga att du får lacka dom med hårdare lack då
två klövs utav dom där öring uslingarna.
:loopis: :loopis: ;) :love: :love:

Ännu en gammal tråd...MEN!...du har beställt i mindre strl. ..senaste åren... :gasp: ::) :tadaa:

Thomas L

Ibland så tänker Kirunas fuskfinne till och i det här fallet stämmer jag in i hyllningskören. Det värsta är att Ismos orinal som jag äger ett drygt dussin av är för fina så snålvargen i mig knyter inte på dem på tafsen. Bra då att fula "kopior" funkar om inte lika bra så väldigt bra ändå. Fast det är väl 10 år sen sist jag hade ett bra fiske i Glomma med dom. Jag har inte fiskat Harr de senaste 10 åren.
Läste att Henka har Laxpremiärsug tror nån det, men jag måste erkänna att lite Harr och Öringfiske suger i min tarm. Nåt ska det väl kunna göras i år.

Fula puppor :-[ som ändå funkar
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Ismo

Citat från: Thomas L skrivet maj 23, 2016, 12:30:15
Ibland så tänker Kirunas fuskfinne till och i det här fallet stämmer jag in i hyllningskören. Det värsta är att Ismos orinal som jag äger ett drygt dussin av är för fina så snålvargen i mig knyter inte på dem på tafsen. Bra då att fula "kopior" funkar om inte lika bra så väldigt bra ändå. Fast det är väl 10 år sen sist jag hade ett bra fiske i Glomma med dom. Jag har inte fiskat Harr de senaste 10 åren.
Läste att Henka har Laxpremiärsug tror nån det, men jag måste erkänna att lite Harr och Öringfiske suger i min tarm. Nåt ska det väl kunna göras i år.

Fula puppor :-[ som ändå funkar

:o :o ...funkar DOM?????????

Thomas L

Citat från: ismo skrivet maj 23, 2016, 12:34:00

:o :o ...funkar DOM?????????
Ja men funkar kanske är, nej inte kanske det är olika för dig och mig, skulle jag tro.
Ta  bara åt dig det är få förunnat att designa en killerfluga :yeah:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Ismo

Googlade faktiskt om min Puppa ..om det senaste inom 1 år! ..Hur fan kan en försöka att försöka!..ens försöka att få den att likna en Skräddare?.. :p

Betis

;D
Citat från: ismo skrivet juni 03, 2016, 17:52:09
Googlade faktiskt om min Puppa ..om det senaste inom 1 år! ..Hur fan kan en försöka att försöka!..ens försöka att få den att likna en Skräddare?.. :p
Lägg en länk.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet juni 03, 2016, 19:35:29
;D Lägg en länk.

Någonstanns här?..enl Goolge! :-\

https://sv-se.facebook.com/Flajfishing

"Testade en ismopuppa som var det närmsta jag kunde komma en skräddare dock utan resultat, jag hittade även en teknik som får flugorna att röra sig på vattnet ..."

MADMOOSE

Vad säger Mäster? Nej nej nej det är INTE jag som gjort den men ett gediget hantverk tycker jag allt.  :love:

Ismo

Snyggt! ..men saknar det svarta bandet(vinganslagen) + bättre ben & färg på dom. :hmm:

Betis

Fin hjorthårspuppa. Vilket megajobb å binda in så många olika buntar.
Sen kan man ju tycka att när man ändå binder nånting så väsenfrämmande från en ismopuppa så borde man släppa kreativiteten lite friare och inte bara härma ismos balsapuppor. Att dom ser ut som dom gör beror ju just på att dom är av balsa.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 10, 2017, 09:35:26
Fin hjorthårspuppa. Vilket megajobb å binda in så många olika buntar.
Sen kan man ju tycka att när man ändå binder nånting så väsenfrämmande från en ismopuppa så borde man släppa kreativiteten lite friare och inte bara härma ismos balsapuppor. Att dom ser ut som dom gör beror ju just på att dom är av balsa.

Hade jag nu gjort en i/med hjorthår!..så hade jag endast gjort den i gul lr. grön färg..beronde på strl. SEN bara tuschat med en bra penna.