Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Tips om bra flugbindarsaiter?

Startat av Betis, april 18, 2017, 20:24:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Har ni några bra? Torrflugor och nymfer bara.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Betis

Den här var död.
Kan ni inte lägga in några länkar?
I am the real one.

MADMOOSE

Jag tycker Daniel Smiths www.itsabouttrout.se kan vara inspirerande bildmässigt. Inga sbs men snygga flugor.

MADMOOSE

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet november 10, 2017, 07:47:22
Jag tycker Daniel Smiths www.itsabouttrout.se kan vara inspirerande bildmässigt. Inga sbs men snygga flugor.
Här fanns det mycket!!! :yeah:
I am the real one.

Thomas L

Citat från: MADMOOSE skrivet november 10, 2017, 07:47:22
Lite magstarkt och döpa om en Black&Peacock Spider till Golden Autumn Day även om den är finfin på hösten till Bågar som slutat äta trollfluor :haum:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Betis

Citat från: Thomas L skrivet november 18, 2017, 23:01:08
Lite magstarkt och döpa om en Black&Peacock Spider till Golden Autumn Day även om den är finfin på hösten till Bågar som slutat äta trollfluor :haum:
Å när började du tycka att flugor ska ha namn som hör ihop med hur de är bundna och ser ut???!!!??
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Thomas L skrivet november 18, 2017, 23:01:08

Nu var ju Golden autumn day bara övertexten till artikeln. I artikeln benäms flugan som "Black & Peacock" som sig bör. Han brukar avsluta sina texter med en musikvideo som du finner i botten av artikeln. Just i detta fallet Van Morrisons Golden autumn day.

Ha en fin vinter dag.  :)

Betis

Mer tips som alternativ till marsgubbarna å spökena önskas.
Frugan får bära ned bindgrejjerna från övervåningen.
I am the real one.