Rifles fiskedagbok från 2008 och framåt->

Startat av rifle, juni 16, 2008, 09:39:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rifle

Citat från: ismo skrivet augusti 04, 2008, 13:42:44
Var du i Jokk?..ska dit nästa v.

Sen gör du som Henka säger.. :hmm:

Nej jag åkte aldrig ner till jokk den här gången.
Bara uppströms, håller till i Narken.
What time is it? It´s time to rock not yet!

rifle

Var en sväng till Kaitumälven igår med Troutfisher och se på fan vi fick se lax, tyvärr inte känna på nån men se är en början.
Idag åker jag till Könkämäälven för 3 dagars fiske, vi ska snorlångt upp efter den så jag hoppas det finns nån stackars lax där som man kanske kan lyckas kroka i läppen.

rifle

Jee tillbaka efter 3 dagars vistelse efter Könkämäälven. Vi var på ett jävla skitställe. Var endast småfisk och nätdunkar i älven. Fiskade bara en dag resten var lägereld och ciggrökande. Men den dan fiskade vi nersträms Kellotijärvi ca 1,5km och där såg jag en lax hoppa. GIvetvis så fick jag ingen lax under det passet.
Så totalt 18 dars laxfiske i år. Nu ska det ökas haha

rifle

Fick en kall kåra längs ryggraden såhär första dan på jobbet efter semestern. Det är endast 20 dar kvar av augusti och jag känner att jag tyvärr inte har fått prestera det jag hade som plan i år. Planen var att helt enkelt skotta upp lax. Tyvärr verkar det endast funka för andra än för mig. Men jag är inte av den klena sorten utan motgång triggar mig bara mera. :rolleye:
Som nån annan skrev att det är bra träning att vara ute och kasta om inte annat. Men jag har haft många fina dagar i år hittills, defenetivt mer fina dagar än fula dagar då saker gått tungt.
Fan man kaske skulle dra ut och vispa lite ikväll.Har även börjat fundera på att skaffa ett till spö, en 15-fotare klass 10/11 eller nåt sådant.
Jaja nu ska jag sluta gagga och börja jobba.

Henka

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: rifle skrivet augusti 11, 2008, 13:59:52
Fick en kall kåra längs ryggraden såhär första dan på jobbet efter semestern. Det är endast 20 dar kvar av augusti och jag känner att jag tyvärr inte har fått prestera det jag hade som plan i år. Planen var att helt enkelt skotta upp lax. Tyvärr verkar det endast funka för andra än för mig. Men jag är inte av den klena sorten utan motgång triggar mig bara mera. :rolleye:
Som nån annan skrev att det är bra träning att vara ute och kasta om inte annat. Men jag har haft många fina dagar i år hittills, defenetivt mer fina dagar än fula dagar då saker gått tungt.
Fan man kaske skulle dra ut och vispa lite ikväll.Har även börjat fundera på att skaffa ett till spö, en 15-fotare klass 10/11 eller nåt sådant.Jaja nu ska jag sluta gagga och börja jobba.

Ja nu tänker du som en riktig laxfiskare.....inget hugg....köp mera prylar..!

Nä gör det enda rätta och lägg ner det skräpfisket..!  :yeah:

rifle

Citat från: MADMOOSE skrivet augusti 11, 2008, 14:23:15
Ja nu tänker du som en riktig laxfiskare.....inget hugg....köp mera prylar..!

Nä gör det enda rätta och lägg ner det skräpfisket..!  :yeah:

Haha det går inte att lägga ner för då måste man hitta nåt att ersätta det med och har man otur börjar man med nåt tråkigt och som inte är stärkande för kropp och själ så som fisket är.

Angående köpa-teorin så är jag faktiskt väldigt dålig på att köpa nya fiskegrejjer, spenderar det mesta av mina pengar på gitarrer. Så jag tänkte mest stödja handlarna så de får ha kvar jobbet.  :vissla:

rifle

Citat från: Henka skrivet augusti 11, 2008, 14:02:48
Heder åt en kämpe :D

Jepp krävs kämpaglöd för att få en humla att flyga, men ni kommer vara stolta om 3 år då jag kommer klassas som Sveriges bästa laxfiskare med flugspö  :rofl:

rifle

Nu kan jag tillskriva 1 kväll i kalixälven här i kiruna och två kvällar i byskeälven igen. Var tvungen att åka ner till Skellefteå på ett möte så jag passade på att vädra linan också. Träffade två trevliga gubbar där också som jag språkade vid med och försökte tömmade på all viktig info de hade  :tadaa:
Har bytt tillbaka till flytlinan och wooops så går det mycket lättare att kasta igen. Sen har Troutfisher små teknikråd börjat ge lite resultat.
Totalt nu då 21 dar laxfiske i år.

rifle

Ikväll bär det av söderut ner stugan för kvällsfiske från stranden idag och sen i morgon mest troligt ett pass i båten varvat med strandfiske. Söndagen blir nog vila och frustrationsterapi som vanligt  :betis:
Nu måste jag erkänna att hoppet om napp den här sommaren har försvunnit, nu känns det som ett träningspass när jag åker till älven. Men på nåt konstigt sätt så tycker jag ändå att det är rätt kul och trevligt att fiska.
Andra kvällen i byske i onsdags så regnade det som santana hela tiden men jag tyckte det var kul ändå och trivdes där i regnet. Får verkligen hoppas att jag inte kommer öka fisket till nästa år.  :rolleye:

rifle

Endast 4 timmar innan man står och vispar vid älven.
Ska bli skönt att få komma ut igen.

Har funderat lite på fiskeställen hurvida man ska fiska på ståndplatser eller vid vandringsleder.
Ikväll blir det nog en vandringsled, en lång fors med vikar på sidan. Fiskarna borde ju gå in i vikarna iallafalla de klena hårdrocksfiskarna. Nu vet ju jag givetvis inte så mycket om vad jag prator om men det är nästan det bästa med fisket för alla kan vara experter, mycket svårt att motbevisa teorier som folk har.

Måste föröka hinna skruva ut mittenmicken på min 3mickade Les Paul custom och skicka den på omlindning också innan jag åker iväg, annars gör jag det på måndag. Bättre att fiska 10 minuter längre ikväll  :appel1:

rifle

Bilder som jag vill visa:
Börjar med stämningsbild från tältet:
Sedan grym regnbåge sedd från båten:
En motljusbild i bäcken:
Sist men inte minst min Lax från 14 Juni i Jock alltså min först flugspöfångade lax.

Josef

Citat från: rifle skrivet augusti 15, 2008, 14:32:13
Endast 4 timmar innan man står och vispar vid älven.
Ska bli skönt att få komma ut igen.

Har funderat lite på fiskeställen hurvida man ska fiska på ståndplatser eller vid vandringsleder.
Ikväll blir det nog en vandringsled, en lång fors med vikar på sidan. Fiskarna borde ju gå in i vikarna iallafalla de klena hårdrocksfiskarna. Nu vet ju jag givetvis inte så mycket om vad jag prator om men det är nästan det bästa med fisket för alla kan vara experter, mycket svårt att motbevisa teorier som folk har.

Måste föröka hinna skruva ut mittenmicken på min 3mickade Les Paul custom och skicka den på omlindning också innan jag åker iväg, annars gör jag det på måndag. Bättre att fiska 10 minuter längre ikväll  :appel1:

Jag kör Seymour Duncan, bästa micarna...  :)

rifle

Citat från: Josef skrivet augusti 15, 2008, 14:46:15
Jag kör Seymour Duncan, bästa micarna...  :)

Det sitter faktiskt Seymore Duncan i den här Les Paulen faktiskt.
De låter riktigt bra, därför jag måsta laga den när den pajjade.

rifle

Ytterligare 3 dagars viftande med flugspöt. Fredagkväll var fin och hela lördagen var också fin och söndagsmorgonen var även den fin. Men inte fabian fick jag nån lax nu heller. Nu är jag väldigt nära att ge upp för i år.

sasse

Citat från: rifle skrivet augusti 18, 2008, 07:40:23
Ytterligare 3 dagars viftande med flugspöt. Fredagkväll var fin och hela lördagen var också fin och söndagsmorgonen var även den fin. Men inte fabian fick jag nån lax nu heller. Nu är jag väldigt nära att ge upp för i år.
Bara att hänga in där. Snart blir du belönad  :yeah:

rifle

Har nu börjat återhämta mig mentalt ännu en gång  :dunk:
Har repat med bandet och meckat lite gura igår + jobbat över (mycket att göra på jobbet).
Ska dra ut i duggregnet direkt efter jobbet och dra mig en lax. Drar jag ingen lax vilket jag anser som nästintill en omöjlighet just nu att jag skulle misslyckas ikväll så då måste jag straffa mig själv genom att köpa en ny gitarr inom 1 månad. :looney:

rifle

Citat från: rifle skrivet augusti 19, 2008, 13:34:54
Drar jag ingen lax vilket jag anser som nästintill en omöjlighet just nu att jag skulle misslyckas ikväll så då måste jag straffa mig själv genom att köpa en ny gitarr inom 1 månad. :looney:

han där nere med horn hann bara firra i 2 timmar innan jag var blöt igenom jackan pga regnet.
Fick ingen fisk som vanligt men vem bryr sig jag får köpa en gitarr haha.
Gissar på ca 30 bomdar i rad i år snart, jaja det är säkert karaktärs-danande.

T.A

Citat från: rifle skrivet augusti 20, 2008, 07:24:50
han där nere med horn hann bara firra i 2 timmar innan jag var blöt igenom jackan pga regnet.
Fick ingen fisk som vanligt men vem bryr sig jag får köpa en gitarr haha.
Gissar på ca 30 bomdar i rad i år snart, jaja det är säkert karaktärs-danande.
Stackare  ;D

rifle

Citat från: T.A skrivet augusti 20, 2008, 12:00:02
Stackare  ;D

Jepp det är synd om mig. Har du hämtat gitarren som du skulle införskaffa?

Räknade dagarna igen, är uppe i 25 dar totalt och 24 bom-dar i rad nu. Ska sikta på 30 dar utan lax i rad, måste ju kunna bli nåt sort rekord. Det krävs endast 6 dar till utan laxnapp det ska väl inte vara så svårt?