Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Rifles fiskedagbok från 2008 och framåt->

Startat av rifle, juni 16, 2008, 09:39:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

T.A

Citat från: rifle skrivet augusti 20, 2008, 14:17:19
Jepp det är synd om mig. Har du hämtat gitarren som du skulle införskaffa?

Räknade dagarna igen, är uppe i 25 dar totalt och 24 bom-dar i rad nu. Ska sikta på 30 dar utan lax i rad, måste ju kunna bli nåt sort rekord. Det krävs endast 6 dar till utan laxnapp det ska väl inte vara så svårt?
Nix, jag åker till Lule på Fredag morgon, via Finland av nån underlig anledning..  :booze: :rofl:

isak

Citat från: T.A skrivet augusti 20, 2008, 15:13:31
Nix, jag åker till Lule på Fredag morgon, via Finland av nån underlig anledning..  :booze: :rofl:

Ååååhh välkommen, tänk vad trevligt du kommer att få  :D

T.A

Citat från: Isak skrivet augusti 20, 2008, 15:16:00
Ååååhh välkommen, tänk vad trevligt du kommer att få  :D
I Finland, ja jag vet..  :vissla:

rifle

Ännu ett streck i fiskedagboken, såg fisk men de hög inte. Men snart så knäcks koden.
Kom en jävla regnskur mitt i allt, blev givetvis blöt som tusan. Men det var kul att fiska som vanligt.
Räknandet fortsätter eftersom jag en gång börjat räkna 26 dar hittills.
Kan erkänna att mina musker börjat ömma rätt rejält, är proppfull med muskelknutar och ömma leder.

Kom på att av mina 26 dar så är 25 av de i juli och augusti, man snittar nästan varannan dag.  :tafrilla:

Bifogar även en fin bild från Könkämäälven.

What time is it? It´s time to rock not yet!

rifle

Ja jag tjatar vidare med min fiskedagbok.

Har fått lite insidertips av troutfisher på ett fint ställe att åka och fiska på.
Det ska testat i morgon efter jag jobbat ett pass på morgonen. Sen bär det iväg med spöt och mina ofarliga flugor + minimorrikka + hampisar och cola. Misstänker att det blir till att jobba på söndag  :loopis:

Petar även in en till bild på ett ställe jag kört på några ggr i sommar utan att vare sig se eller känna, men fint är det  ;D

Ismo

Citat från: rifle skrivet augusti 22, 2008, 13:56:28
Ja jag tjatar vidare med min fiskedagbok.

Har fått lite insidertips av troutfisher på ett fint ställe att åka och fiska på.
Det ska testat i morgon efter jag jobbat ett pass på morgonen. Sen bär det iväg med spöt och mina ofarliga flugor + minimorrikka + hampisar och cola. Misstänker att det blir till att jobba på söndag  :loopis:

Petar även in en till bild på ett ställe jag kört på några ggr i sommar utan att vare sig se eller känna, men fint är det  ;D

Ska du till nacken på Naustankoski... :)

rifle

Citat från: ismo skrivet augusti 22, 2008, 14:06:08
Ska du till nacken på Naustankoski... :)

Berättar jag var jag ska så måste jag skotta ner dig i myren tillsammans med mina sönderfiskade flugor  :lumber:

Ismo

Citat från: rifle skrivet augusti 22, 2008, 14:08:36
Berättar jag var jag ska så måste jag skotta ner dig i myren tillsammans med mina sönderfiskade flugor  :lumber:

Ang. tipsaren..så kan du skotta ner flugorna redan nu... ;D

troutfisher

jo just den nacken tänkte jag skicka han till, om det står lax där så får han en garanterat. men eftersom du säger att det inte är nån ide så får han väl skita i att åka dit.

:foff:

Ismo

Ismo

Citat från: troutfisher skrivet augusti 22, 2008, 14:34:46
jo just den nacken tänkte jag skicka han till, om det står lax där så får han en garanterat. men eftersom du säger att det inte är nån ide så får han väl skita i att åka dit.

:foff:

Klart det är en chans att åka dit,  men uppfattade det som att det var nån annanstans ;D

troutfisher

nej skratt, spinnfiskare som han är så kan det ju gå hett till. precis som i jock på den gamla tiden !

men han lär inte bry sig, han har ju dragit några osså !

troutfisher

vem fan ids stå i dyyyviken och trängas bland spinfiskare när man kan stå ensam där nere,, klart det är ju en bit att gå men men

rifle

Citat från: ismo skrivet augusti 22, 2008, 14:36:29
Klart det är en chans att åka dit,  men uppfattade det som att det var nån annanstans ;D

Har du heta tips där även jag kan få mig en laxkrake så får du gärna namedroppa ställen åt mig. De stannar i min hemlighet tills jag gräver ner mig själv i myren.

Ismo

Citat från: rifle skrivet augusti 22, 2008, 14:58:18
Har du heta tips där även jag kan få mig en laxkrake så får du gärna namedroppa ställen åt mig. De stannar i min hemlighet tills jag gräver ner mig själv i myren.

Skitabäcken,Torneträsk å Älvkalreby.... :hmm:

rifle

Citat från: ismo skrivet augusti 22, 2008, 17:38:42
Skitabäcken,Torneträsk å Älvkalreby.... :hmm:

Helt klart ett slag under bältet att namedroppa mina favoritspots.
Men nu är jag tillbaka på jobbet. Var och firrade igår på ett mycket fint ställe utan laxnapp.
Vi såg en jävel visa sig. Bonusfångade en öring på kilot och två harrar just under kilot.
Men var ute efter LAX. Hann till och med koka kaffe i skogga och blev lika förvånad som vanligt att kokkaffe i skogga är det bästsaste som finns.

27 dar nu så snart spräcks 30 dagarsgränsen, måste vara det mesta jag fiskat nån sommar nånsin.

rifle

Räkningen fortsätter 28 dar.
Var ut en 2 timmar på söndag och det var kanonväder att stå och kasta i.
Såg en jäkel visa sig och mötte en polare som precis fått en lax då jag gick ner till älven.
Kände dock inget själv som vanligt.

Fan och det är mindre än en vecka kvar.
Blir kvällsfiske under veckan misnt 2 grr.
Sen helgen hela lördag och kanske hela söndag.
Tror jag måste testa med vobblers från båten för första gången i år på lördag  :dunk:
Söndagen så måste kanske näten fram om veckans fiske gått dåligt  :dunk: