Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Rifles fiskedagbok från 2008 och framåt->

Startat av rifle, juni 16, 2008, 09:39:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rifle

Planen var att åka ut idag och gå booom igen, men känner mig trött och sur måste dessutom jobba som fan.
Javfan får se till att käka rejält med karra ikväll så man är i form i morgon igen. Det blir 2 dar i rad utan att fiska, huvvaligen det har inte varit många sånna långa uppehåll i sommar.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Ismo

Citat från: rifle skrivet augusti 26, 2008, 17:21:37
Planen var att åka ut idag och gå booom igen, men känner mig trött och sur måste dessutom jobba som fan.
Javfan får se till att käka rejält med karra ikväll så man är i form i morgon igen. Det blir 2 dar i rad utan att fiska, huvvaligen det har inte varit många sånna långa uppehåll i sommar.

Ta med spinnutrustningen så ska du se på fan att det hugger :tadaa:
Var en sväng innan jobbet = 1 hugg 2st tappade..en lite bättre var linan gick av ;D..nån skavank på linan gjorde att den brast :loopis:

rifle

Citat från: ismo skrivet augusti 26, 2008, 18:03:12
Var en sväng innan jobbet = 1 hugg 2st tappade..en lite bättre var linan gick av ;D..nån skavank på linan gjorde att den brast :loopis:

Tänk om nån ser mig? Att bli sedd med spinnspö är som att råka spela på en Fender istället för en Gibson. :looney:

Henka

Citat från: rifle skrivet augusti 26, 2008, 18:04:59
Tänk om nån ser mig? Att bli sedd med spinnspö är som att råka spela på en Fender istället för en Gibson. :looney:

Ser du inte skillnad på

och

...så kanske det är lika bra att du köper dig ett rejält spinnspö 8)
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet augusti 26, 2008, 18:36:20
Ser du inte skillnad på

och

...så kanske det är lika bra att du köper dig ett rejält spinnspö 8)

Det är klart jag ser skillnad, jag skrev RÅKA spela på en Fender.  :loopis: ;D
Fatta pinsamt att gå upp på stora scen i Donnington med en sån Fender  :tafrilla:

rifle

Pissväder idag igen plus att jag är trött som en gammal nätfiskare som tjuvfiskat hela natten.
Blir nog soffan ikväll och spara mig till helgen.

TG

Citat från: ismo skrivet augusti 26, 2008, 18:03:12

Inte illa med 2 tappade på 1 hugg  :flyguy: :flyguy:
When April showers bless the hills
Take yourself and your fly rod away
Where anvil clouds court the skies
Find streams flowing clear, like Tanqueray

Ismo

rifle

Ja idag sitter man och laddar inför sista helgen vid Kalixälven för den här säsongen.
Hoppar i bilen och  :appelidiket: ner till stugan direkt efter jobbet (kanske smiter lite tidigare också) och flugviftar efter stranden tills det blir mörkt. Lördagen ska spenderas i båten och ska fiska med wobbler för första gången i år. Vid strandhuggen kanske man provar vispa lite. Sen söndagen så tänkte jag sura mest.
Nu har jag faktiskt inte fiskat sen i söndags, längsta uppehållet på 2 månader.
Jag hopppas att när jag skriver här nästa gång så ska jag visa bilder på fångad lax. ;D

troutfisher

gibson hah hah aha hah ha ha hha ha hhaa ha hah a
det är FENDER man skall ha , när man åker på nästa världsturne. dvs
vittangi, pajala, och sen personalfest i gränsen.. har man tur så kör raggarbilarna av högtalarkablarna i pajala.

T.A

Citat från: troutfisher skrivet augusti 30, 2008, 08:49:36
gibson hah hah aha hah ha ha hha ha hhaa ha hah a
det är FENDER man skall ha , när man åker på nästa världsturne. dvs
vittangi, pajala, och sen personalfest i gränsen.. har man tur så kör raggarbilarna av högtalarkablarna i pajala.

:rofl:

troutfisher

nä nog har ni rätt alltid les paul regerar, men tyvärr inget för mina kvinnofingrar korta bullensfingrar har man så man måste köra smala halsar men men.

explorer är det som regerar mest och då kan ni komma med era les pauler bäst ni vill !

:booze:

rifle

Ja då var den här säsongen över.
Fiskade från stran på fredag kväll utan resultat som vanligt, men det var en fin kväll.
Lördagen åkte jag ut med bruden och min morsa och farsa. De fiskade från båt och jag körde flugspöt från stranden. De fick alla varsin fisk på 6kg, 6kg och 7kg. Jag gick givetvis fiskbom helt och hållet men ett napp hade jag mest troligt en bättre harr. En av sexkilosfiskarna som vi trodde var en lekfärgad lax hade inga fjäll, hmm allltså måste det varit en öring. Men den såg ut som en lax.

Javan nu slipper man fiska på ett tag iallafall. Om det inte blir nån helg med harrfiske framöver.

Roligaste i år:

Givetvis min första flugspöfångade lax på 4,3kg efter ca 10 minuters fiske första dagen på säsongen.

Jag såg en gubbe i kameran från Jocks laxtrappa.

Har varit på en del nya ställen och fiskat som varit fina, dessutom börjat fiska ensam rätt mycket.
Har pratat med mycket folk efter älven, kul att höra på andra fiskares historier.

Jag bemästrar nästan kasttekniken nu så jag kan kasta ok.

Den dåliga utdelningen på lax, har fiskat så mycket utan känning så det är komiskt. När nån frågar om jag fått nåt så vill man nästan ge de en örfil.

Dum som man är så planerar man redan nästa säsong.

Henka

Citat från: rifle skrivet september 01, 2008, 07:59:17
En av sexkilosfiskarna som vi trodde var en lekfärgad lax hade inga fjäll, hmm allltså måste det varit en öring. Men den såg ut som en lax.

Hur menar du nu? Satt fjällen väldigt hårt fast? ???
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet september 01, 2008, 08:29:58
Hur menar du nu? Satt fjällen väldigt hårt fast? ???

Satt inga fjäll alls på den. Plus att den hade prickar på nedre delan av kroppen när man bemödade sig att titta närmare.

Henka

Citat från: rifle skrivet september 01, 2008, 08:32:41
Satt inga fjäll alls på den. Plus att den hade prickar på nedre delan av kroppen när man bemödade sig att titta närmare.

Om det inte hade fjäll alls så var det nog en lake :haum:

Laxarna kan iofs vara redigt pricka såhär när det börjar bli höst, har du möjligen nån bildå
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet september 01, 2008, 08:33:41
Om det inte hade fjäll alls så var det nog en lake :haum:

Laxarna kan iofs vara redigt pricka såhär när det börjar bli höst, har du möjligen nån bildå

Jag har bilder men ni får icke vara känsliga för döda fiskar.
Vi trodde det var en lax tills den skulle rensas och fjällas, men den hade fan inga fjäll. Den kanske var nyfjällad hehe

Som sagt ser ut som en lax.

Henka

Citat från: rifle skrivet september 01, 2008, 08:55:49
Som sagt ser ut som en lax.

Jo, nog ser det ut som en lax alltid...

Den kanske bara var lite torr när ni skulle fjälla... för faktiskt så syns ju fjällen på bilden.. :haum:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet september 01, 2008, 09:20:53
Jo, nog ser det ut som en lax alltid...

Den kanske bara var lite torr när ni skulle fjälla... för faktiskt så syns ju fjällen på bilden.. :haum:

SOm vi gnuggade med kniven och allt annat vi hittade så lossnade inte ett fjäll. Sen när man strök med handen så kände man inte ett fjäll. Provade med handen att få lös nåt men det var bara skinn. Där vi ej pajjat skinnet så var den slät dessutom. Jag rörde aldrig i fisken när den var nyupptagen för jag var ej med i båten. Kanske är en ny trend bland laxar att ta bort fjällen så man ser fräsch ut.