Forumnyheter:

Fiskelust foruminfo Här finns kortfattad och enkel information om vÃ¥rt forum.

Huvudmeny

Femtioen veckor kvar.....

Startat av Betis, juni 17, 2009, 12:08:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

....till drömfisket... 8) 8)

Å ja som troddee att det inte skulle bli nånting iår. :D
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Citat från: Betis skrivet juni 17, 2009, 12:08:29

..tur för dig då :)  Beeeeee e e etis!

Thomas L

Citat från: Betis skrivet juni 17, 2009, 12:08:29

Ge fisket till mig så slipper du införa tvivel i vad du tror på här näst :hmm:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Sarah

Betis

I am the real one.

Betis

I am the real one.

Betis

....å nu är de bara tre dagar.... 8) 8)
I am the real one.

Ron

"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Sg

Du har inte sagt vart du ska men jag gissar på http://www.norrbystrommen.se/ :) ?

Betis

Citat från: Sg skrivet juli 22, 2009, 14:17:59
Du har inte sagt vart du ska men jag gissar på http://www.norrbystrommen.se/ :) ?
Nja, det blir Norrbyströmmen light.....

Bodsjön.
I am the real one.

Helljammer

Bodsjön som i nedan Gevsjön? Har du isåfall krattat dina kontakter så väl att du får fiska strömmen strax nedan Gåshöljan vad nu den heter?
(Det var han där nere med horns så mkt vatten i Gevsjöströmmen igår kväll iallafall.. Polarn och jag fick hyffsat med öring ändå igår, men inga över halvkilot,  en spinngubbe tog en på närmare 3 kg iaf...)
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet juli 23, 2009, 08:50:35
Bodsjön som i nedan Gevsjön? Har du isåfall krattat dina kontakter så väl att du får fiska strömmen strax nedan Gåshöljan vad nu den heter?
(Det var han där nere med horns så mkt vatten i Gevsjöströmmen igår kväll iallafall.. Polarn och jag fick hyffsat med öring ändå igår, men inga över halvkilot,  en spinngubbe tog en på närmare 3 kg iaf...)
Jo... de tror jag att jag får...

Det blir första gången jag är där.
Där ingår två rejäla strömsträckor, en på fem kilometer och en på  1,5 kilometer.
Fast i huvudsak fiskar vi nog sjön, enligt uppgift är det mest småfisk i strömmarna vid denna tid.
I am the real one.

Helljammer

Det torde nog finnas en å annan större..  Såg ju som sagt en närmare tre kg komma på land strax uppströms där ni ska fiska..  och såg även en skapligt stor hoppa på en plats...  Men visst,  i sjön finns det klunsar! God tur!
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Betis

Citat från: Helljammer skrivet juli 23, 2009, 11:00:02
Det torde nog finnas en å annan större..  Såg ju som sagt en närmare tre kg komma på land strax uppströms där ni ska fiska..  och såg även en skapligt stor hoppa på en plats...  Men visst,  i sjön finns det klunsar! God tur!
Det är helt nytt för både Josef å mig och det är bara en vecka så vi får se.
Men lite måste man testa i strömmarna, det sägs att det är lämpligt att gå på i nattens timmar. :D
I am the real one.

Helljammer

Från gåshöljan och ned till Bodsjön finns länets tätaste öringbestånd  :hmm: enligt kollegan som dykinventerat den och en jävla massa andra strömvatten. De står i stim där.  uppåt 150 st tvåhektos/stim och ströexemplar av öring uppåt 7-8kg.... Men så får ju inte vemsomhelst fiska där heller (dvs inte jag)  :hmm:  En trevlig tur får ni nog alldeles oavsett!

Betis

Klassiskt vatten med mycket tradition. :flyguy: :flyguy: :love: :yeah:

Å självklart ett helt oförstört ursprungligt starkt bestånd av röding å öring som pga det respektfulla beståndsanpassade fisket inte behöver "Nokillas".
I am the real one.

Betis

....å ja har väntat i 25 år på denna möjlighet.....
I am the real one.

Helljammer

Då får man hoppas du får njuta ordentligt.!
Själv har jag bara fått möjligheten att elfiska bäckröding i en hoper småbäckar som rinner till bodsjön och till älven strax uppströms bodsjön, de är väl måhända inte lika ursprungliga och behöver inte heller "nokillas"...

Betis

Hoppas på rejäla nattsländekläckningar så man får fiska torrt.
I am the real one.

Helljammer

igår kväll var det iallfall rejält med nattsländor av flera sorter igång.. det kryllade rejält på vadarbenen. Även en mindre brun dagslända i ganska stor mängd och en ganska storväxt mörk bäckslända(?). Tyvärr blåste det upp på kvällen så vaknadet avtog.