Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Hjortmyrs-Jockes diverse upptåg

Startat av Hjortmyrs, april 07, 2010, 12:35:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hjortmyrs

Igår begicks årets premiär i Viskan för undertecknads del. Härligt att kunna ta bussen i 20 minuter och kliva av och fiska lax. Årskort är en trevlig investering.
Mycket vatten (94 kubik), men hon är stadigt sjunkande.

Gick med DT snabbsjunk och Proletären, på tvåtums alutub, linan byttes sedan till en sinktip av ren bekvämlighet.
En tur för att komma ut och hälsa på ån. Trevligt att svinga tvåhandsspöet igen, mitt älskade gamla Daiwa Osprey.
Men så mycket vadande blev det inte, eftersom avdomnade ben inte är vidare värst trevligt.

Snart dags igen! I år ska Springern upp!

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet april 07, 2010, 12:35:19
...Gick med DT snabbsjunk och Proletären...
Det här blir nog nåt som borde vara ett mervärde för enbart dom med Fiskelust ;)
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet april 07, 2010, 12:50:06
Det här blir nog nåt som borde vara ett mervärde för enbart dom med Fiskelust ;)

Proletären har skapat mervärde förr!  ;)

Hjortmyrs

Idag togs det en tur efter jobbet då en radioaktiv Ringhalsarbetare ringde och var fiskesugen.
Jag har aldrig tackat nej innan, så det vore dumt att börja nu. Vi styrde kosan mot en för mig ofiskad hotspot på Getterön.
Där skådades borstmask, men ingen öring. Platsen var riktigt fin, känns bra att ha så fina öringlokaler strax utanför dörren. Ibland innehåller de faktiskt öring också.

Stena Line kommer glidandes för att kasta ankar i Varbergs hamn, och vi fattar beslutet att fara in mot hamninloppet och fästningen för att fiska i "kölvattnet" när den seglar till Danmark igen. Mycket mat rörs upp då, den flyttar en hel del vatten den skutan.

Vid fästningshörnan suger det i ordentligt och spöt bugar rejält. Tungt i andra änden.
Det är inte att ta miste på att det är en Skrubba som sugit i sig flugan. Dessa blir som bångstyriga "flygande drakar" när de kommer upp i lite storlek. Det hade denna gjort.
Väl inne vid land krokas den av.

Vi går till andra sidan fästningen, och ett par kast senare upprepar sig samma procedur igen. Ytterligare en Skrubba får friheten åter. Även kompisen föräras en Skrubba-dubblé innan mörkret sänkt sig.
Jag konstaterar för honom att jag kanske är världens säkraste flugskrubbaguide, eftersom han aldrig fått Skrubba på fluga tidigare, och nu har han fått de vid de två senaste tillfällena efter mina instruktioner (som ungefär innebär "sikta på vattnet med en svart Wooly Bugger").
Jag belyser också vikten av att spana efter öringvak och ignorera de nakna kvinnorna som badar vid Kallbadhuset. En uppgift han inte riktigt bemästrar ännu.

Vi får se ett par öringvak innan vi beger oss hem. Även Ringhalsaren ser dom, det kan ha att göra med att Kallbadhuset stängt för kvällen.

Magnus

\"Faan va full du ä farsan!\"
\"Tacka faan de för att ja e full, ha ju supe\"

Hjortmyrs

Imorgon ska västkustens Springers få en överraskning de sent ska glömma.

Ska hälsa på i västkustens mest misshandlade dike imorrn, och dessutom på världens fulaste fiskeplats. Ja till och med värre än Edsvalla i Norsälven!  :appel1:

västvis

Citat från: Hjortmyrs skrivet april 16, 2010, 16:09:03
Imorgon ska västkustens Springers få en överraskning de sent ska glömma.

Ska hälsa på i västkustens mest misshandlade dike imorrn, och dessutom på världens fulaste fiskeplats. Ja till och med värre än Edsvalla i Norsälven!  :appel1:

Nissan?

Hjortmyrs

Citat från: västvis skrivet april 17, 2010, 20:12:08
         Nissan?

Nix!

Det var inte Nissan, som ska vara riktigt fin vid Sennan har jag hört, utan nåt bra mycket fulare.
Igår besöktes nämligen Mölndalsån, min sambo (vilken nu typ är särbo på halvtid) som nu pluggar i Götet bor nämligen 5 minuters gångväg därifrån. Med det sagt innebär det inte att vattnet är lätt att hitta.
Det är motorvägar, vanliga vägar, tågstationer, mackar, fabriker och andra härliga saker. Men letar man noga hittar man, med lite tur, en laxförande å!

En smula galet är det att det faktiskt simmar lax här, den tanken får man när man väl hittat ån. Där jag "fiskade" rann den på nåt mystiskt vis ut från ett fabriksområde, under E6an och helt fritt i ca 50 meter innan den försvann igen under en annan byggnad. Några hundra meter nedströms blev den åter synlig igen efter att ha runnit under Mölndals station.
Inte ett dugg vackrare än det låter.

På ett par ställen ser man spår efter ett tappert biotopvårdsarbete och här, om man anstränger sig riktigt jädra hårt, kan man få intrycket av att man är på en fiskeplats. Här sveptes också Proletären över presumtiva ståndplatser igår.
Matilda hittade en plats under ett träd att sitta på. Jag gjorde snart henne sällskap, för många kast blev det inte idag.

Imorgon Viskan!  :hmm:

Thomas L

Ismo

Citat från: Thomas L skrivet april 19, 2010, 23:45:03
Du får teta här nästa gång ;D
http://svtplay.se/v/1370505/visst_nappar_det_i_goteborg

Pimpelfiske på Torneträsk ...-81 ..Arbetspolarn syns zoomad mitt i plytet en bit in i filmen :rofl:

isak

Citat från: Hjortmyrs skrivet april 19, 2010, 23:20:58
Nix!

Det var inte Nissan, som ska vara riktigt fin vid Sennan har jag hört, utan nåt bra mycket fulare.
Igår besöktes nämligen Mölndalsån, min sambo (vilken nu typ är särbo på halvtid) som nu pluggar i Götet bor nämligen 5 minuters gångväg därifrån. Med det sagt innebär det inte att vattnet är lätt att hitta.
Det är motorvägar, vanliga vägar, tågstationer, mackar, fabriker och andra härliga saker. Men letar man noga hittar man, med lite tur, en laxförande å!

En smula galet är det att det faktiskt simmar lax här, den tanken får man när man väl hittat ån. Där jag "fiskade" rann den på nåt mystiskt vis ut från ett fabriksområde, under E6an och helt fritt i ca 50 meter innan den försvann igen under en annan byggnad. Några hundra meter nedströms blev den åter synlig igen efter att ha runnit under Mölndals station.
Inte ett dugg vackrare än det låter.

På ett par ställen ser man spår efter ett tappert biotopvårdsarbete och här, om man anstränger sig riktigt jädra hårt, kan man få intrycket av att man är på en fiskeplats. Här sveptes också Proletären över presumtiva ståndplatser igår.
Matilda hittade en plats under ett träd att sitta på. Jag gjorde snart henne sällskap, för många kast blev det inte idag.

Imorgon Viskan!  :hmm:

Har själv stått å tittat på den där lilla urinoaren till bäck ett flertal ggr och jag kan bara inte fatta att det går upp lax i den  :appel1:
Ser ju inte särskilt inbjudande ut där vid Ica Maxi och Jet tappen  ;D

Helt sanslöst  :bf1:

MADMOOSE

Citat från: Isak skrivet april 20, 2010, 08:56:28
Har själv stått å tittat på den där lilla urinoaren till bäck ett flertal ggr och jag kan bara inte fatta att det går upp lax i den  :appel1:
Ser ju inte särskilt inbjudande ut där vid Ica Maxi och Jet tappen  ;D

Helt sanslöst  :bf1:

Har oxå stått vid "diket" strax utanför Papyrus och sett folk ta lax på fluga....samt kommit ner strax efter en på 12,5 kg tagits....så på med skygglapparna och plugga i lite naturljud från "ifönen" så glömmer ni snart var ni är.. ;)

Hjortmyrs

Idag fiskades Kullagård tämligen noggrant i några timmar. Men Viskan ville inte släppa ifrån sig nån fisk idag.
Men vilken flugälv det är just nu..  :flyguy:
Dessutom siktade jag en blank som tog ett luftsprång strax ovanför sammanflödet.

Helt ensam fick man gå dessutom, inte så pjåkigt, men sen är det ju tisdag också.
Kom dit vid halv ett ungefär, en ganska behaglig vind var det, den byttes dock snabbt till stormbyar följt av en viskadal som var helt vindstilla. Ån är dock på stigande och stenen vid vindskyddet, som var torr när jag kom dit, var under vatten när jag packade ihop vid halv sju.

En go dag, hur som helst.  :yeah:

Hjortmyrs

Det hände sig en Majkväll  :love:

Strax före kl.17 förut idag, plockade jag upp en 6.6kg tung lax ur Viskans kalla vatten.
Efter en yster kamp kom den upp med lus och allt.

Henka

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Thomas L

Gött jobb av dig :D och Proletären ???

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet maj 09, 2010, 23:13:12
Gött jobb av dig :D och Proletären ???

Nix en annan egen kreation, Mellow Yellow (efter Donovan-låten).

Fredrik

Citat från: Hjortmyrs skrivet maj 09, 2010, 23:14:26

Grattis :yeah:
När visar du upp flugan? ;)
Nytt år nya utmaningar...

Ismo

Ahaa! ..du använder Not! :appa2:

Nåja, GRATTIS. :looney:

Hjortmyrs

Citat från: Fredrik skrivet maj 09, 2010, 23:19:10
Grattis :yeah:
När visar du upp flugan? ;)

När jag skaffar kamera, fast jag kan be sambon ta en bild förstås..

Hjortmyrs

Thomas L

Det är som i verkliga livet. Där och när det finns resurser får en Proletär inte va med. När inget finns och det är hopplöst får han jobba hårt ;)

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet maj 09, 2010, 23:24:18
Det är som i verkliga livet. Där och när det finns resurser får en Proletär inte va med. När inget finns och det är hopplöst får han jobba hårt ;)

Ack så sant!  :hmm:

Hjortmyrs

Majlax.

Hjortmyrs

Citat från: ismo skrivet maj 09, 2010, 23:37:49
..togs den i en sjö? ;D

På nacken nedanför det där lugnflytet..  ;)

Ismo

Citat från: Hjortmyrs skrivet maj 09, 2010, 23:40:39
På nacken nedanför det där lugnflytet..  ;)

...ja nog är det lungt! ;D  ..men rackarns fin Lax! :D

Hjortmyrs

Silver.

Ron

"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Thomas L

Helljammer

Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Henka

Maj-lax är rockenroll som fasen, det har jag bara fått uppleva en gång :D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Moparman

Hjortmyrs

Tack hörrni!

Nu är det bara att hoppas att detta blir en bra säsong i ån, ja min Viskasäsong är redan gjord visserligen men det vore skönt att slippa grävningarna som förvandlar vattnet till lera.

Herrejösses vad Viskanlaxen är vacker!

Hjortmyrs

En barnvänligare bild där mitt ansikte inte syns så bra.

västvis

Stort Grattis Jocke till den vackra laxen. Nu är nollan spräckt, så nu kan du ånga på
lika bra som Degerfors gör för närvarande.     :yeah: :love: :yeah:

Hjortmyrs

Citat från: västvis skrivet maj 10, 2010, 10:40:39
Stort Grattis Jocke till den vackra laxen. Nu är nollan spräckt, så nu kan du ånga på
lika bra som Degerfors gör för närvarande.     :yeah: :love: :yeah:

;D Precis!

Tafsbrott

Hjortmyrs

Citat från: Tafsbrott skrivet maj 10, 2010, 16:43:00
GÖTT!!  :taltparty:

Tack!

Min första Viskanlax, på första ordentliga Viskansäsongen, kul att se annat än norrlands och värmlands laxar.
Nu får vi se vad framtiden kan ge.

loomis glx

Hjortmyrs

Tack fölk!

Vi får se vad ån kan ge på onsdag.
Sen är det massa arbete tills nästa vecka, men sjunker Viskan för mycket får det bli att gå doktorspromenaden i grannstan. Inte dumt det heller.

seger

OjOjOj, vad sugen man blir på att fiska lax nu.
Grattis till en fin start 2010 :yeah:

Hjortmyrs

Citat från: seger skrivet maj 10, 2010, 23:12:53
OjOjOj, vad sugen man blir på att fiska lax nu.
Grattis till en fin start 2010 :yeah:

Tack! Och suget är inte direkt mindre nu..  :rolleye:
Flugbindningen är dock starkt eftersatt, dags att göra någonting åt.

Håkan

Grattis !! Fin fisk. :yeah:  /Håkan

Hjortmyrs

Ny fisketur idag.
Jag och herr Ordförande trotsade regn, kyla och bättre vetande.
Men det blev bara två repor, testade den nya lilla 13-fotaren och den var trevlig så den får följa med imorrn igen!  :yeah:

Imorgon nya tag, i förhoppningsvis bättre väder.

Hjortmyrs

Idag var jag och Ätranfantomen uppe i Viskan, en sväng innan jag skulle jobba.
Att det var röd dag i almanackan framgick med klar tydlighet då vi långt ifrån trampade vadarstigen ensamma.
Trevligt folk, bland annat gänget från "Fiskeresor" och en del lokalingar tillika klubbkamrater.

Vi gjorde en avstickare till en annan liten sträcka, och jag vet vilken tid jag tänker besöka den igen.
Ingen fisk hade behagat nypa i nån fluga när vi var tvungna att veva upp vid 15-tiden.
Positivt var dock att den nya 13-fotaren känns trevligare och trevligare.

Fångstrapporterna är alltjämt skrala, trots en hel del fiskande, Kullagård har bara levererat en fisk hittills men å andra sidan är också våren sen. Det kändes när man gick och huttrade under den tjocka jackan.

Hjortmyrs

Nähä, ittna igår heller. Tre fiskare var vi igår uppe på Kullagård.
En fisk visade sig precis där jag hade flugan, vilket höjde pulsen lite, men den var den enda som siktades igår.
Detta medan Lagan verkar fiska bra, kanske dags för en resa söderut?

Vattnet höjdes ganska rejält under gårdagen. Därför fick jag anledning att testa Scierras s1/s2-klump, och jisses, den i särklass trevligaste klump jag provat.  :yes:

Hjortmyrs

Dåligt med tid för fiske.
Men på nationaldagen ska superstenarna på Forshagas zon3 provas. Henka skulle raka av mig håret om jag inte får fisk eller hur det nu var..
Positivt med kommande mässan, där man ska sitta på flugbindargatan, är väl att man får möjlighet att bättra på flugaskens innehåll.

Hjortmyrs

Nu är tre dagars non-stop laxflugbindning till ända.
Gårdagen var stundtals lite hektisk (med mina mått mätt) med många som kom fram runt bordet, trevligt naturligtvis. Sålde dessutom tillräckligt med flugor för att impulshandla en ny rulle, även om jag inte tänkt sälja några.
Har nog tillräckligt med krokflugor nu, behöver i alla fall inte binda fler i år skulle jag tro, alltfrån stl. 2 ner till stl. 14 på dubbelkrok.

Tog en pizza med arrangören efteråt, och det ser ut att bli en mässa nästa år också.

Hjortmyrs

Viskan fortsätter vara ganska grinig.
I förrgår dessutom lite väl lågt vatten.

I eftermiddag står man inför ett stort val; Ätran eller Viskan?
Tåget norrut eller söderut?  :haum:

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 02, 2010, 07:48:22

Är det inte vatten på ena stället är valet lätt :police:

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet juni 02, 2010, 08:12:07
Är det inte vatten på ena stället är valet lätt :police:

Jo, det borde ju vara det..
Men jag har nog blivit gammal och bekväm tror jag.  :haum:

Jag har ett par timmar kvar på mig att bestämma mig.

västvis

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 02, 2010, 07:48:22

Var uppe under em och en bit under kvällennu är vattennivån låg, 50-60 cm mindre vatten än under föregående kväll. Skulle tro att det är samma nivå idag.     :haum:

Hjortmyrs

Citat från: västvis skrivet juni 02, 2010, 09:49:26

Var uppe under em och en bit under kvällennu är vattennivån låg, 50-60 cm mindre vatten än under föregående kväll. Skulle tro att det är samma nivå idag.     :haum:

Vattenrapporten dimper snart ner i mailen, men det lutar starkt åt Ätran då.
Krångligt med tågen dit bara när man måste byta med buss och ha sig.
Men Ätran har jag inte fiskat i år än.

västvis

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 02, 2010, 09:53:47
Vattenrapporten dimper snart ner i mailen, men det lutar starkt åt Ätran då.
Krångligt med tågen dit bara när man måste byta med buss och ha sig.
Men Ätran har jag inte fiskat i år än.

Allt vatten kom från den gamla fåran, så uppe vid delningen är det bra drag
   i ca 40 m, det gick även att fiska ifrån Bingas och en bit neråt förbi svängen.   ;)

Hjortmyrs

Citat från: västvis skrivet juni 02, 2010, 09:58:27

Allt vatten kom från den gamla fåran, så uppe vid delningen är det bra drag
   i ca 40 m, det gick även att fiska ifrån Bingas och en bit neråt förbi svängen.   ;)

Flödesrapporten i mailen visar på 7.8 kubik..  :-\ Ingen höjdare.

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 02, 2010, 10:30:15
Flödesrapporten i mailen visar på 7.8 kubik..  :-\ Ingen höjdare.

På söndag kommer du inte lida av vattenbrist, det kan jag nästan lova :p
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Citat från: Henka skrivet juni 02, 2010, 10:33:32
På söndag kommer du inte lida av vattenbrist, det kan jag nästan lova :p

Beror ju på hur många öl man hinner med..  :haum:

Hjortmyrs

Ätran idag.

Vad mycket fôlk!
Kön till Garvareforsen var väl acceptabel, men alla som springer omkring..
Undrar hur många gånger man får svara på frågan "-Får du nån fisk..?" under en dag i denna å.
Slå sig ner på en bänk är lögn, då är dom där gubbarna i träningsoverall och ett packe folköl och ska berätta om han som ramla i 1985 eller bonnen som ljustra en lax på 42kg.
Fast värst är det ändå när det är föreställning på Vallarna, könskämt och ynnesten av att lyssna på sin egen dialekt i två timmar blir aldrig tråkigt i Falkenberg. Och på vägen hem ska den salongsberusade maken i sällskapet givetvis språkas vid med laxfiskarna ett tag.
Känner mig lite fôlkonn.

Ån som sådan är dock alltid mycket trevlig.   :love:

T.A

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 03, 2010, 00:44:52
Ätran idag.

Vad mycket fôlk!
Kön till Garvareforsen var väl acceptabel, men alla som springer omkring..
Undrar hur många gånger man får svara på frågan "-Får du nån fisk..?" under en dag i denna å.
Slå sig ner på en bänk är lögn, då är dom där gubbarna i träningsoverall och ett packe folköl och ska berätta om han som ramla i 1985 eller bonnen som ljustra en lax på 42kg.
Fast värst är det ändå när det är föreställning på Vallarna, könskämt och ynnesten av att lyssna på sin egen dialekt i två timmar blir aldrig tråkigt i Falkenberg. Och på vägen hem ska den salongsberusade maken i sällskapet givetvis språkas vid med laxfiskarna ett tag.
Känner mig lite fôlkonn.

Ån som sådan är dock alltid mycket trevlig.   :love:
;D är inte nån större skillnad på vart i Sverige du befinner dig..

Hjortmyrs

Citat från: T.A skrivet juni 03, 2010, 00:59:00
;D är inte nån större skillnad på vart i Sverige du befinner dig..

Ute på åkern vid Viskan, brukar det vara ganska gött.  ;)

T.A

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 03, 2010, 01:01:00
Ute på åkern vid Viskan, brukar det vara ganska gött.  ;)
Och i husvagnen vid Kalix, Laino o torneälven...  :tadaa:

Hjortmyrs

Första besöket i Lagan stundar imorgon, denna gång med chaufför..  :yeah:

Hjortmyrs

Den hemska solsveda som ådrogs under fisket i Lagans solgass, bättrades på i Forshagas zon 3 i söndags.

Någon fisk fanns det inte där än, finns inte en chans att två sådana proffs skulle släppa förbi någon fettfenad varelse.   :hmm:
Jag har nu legat inomhus och ömsat lite skinn.

Jag vill tacka Henka för det fina manövrerandet med hans fina båt, samt Karin för hennes service med proviant.

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 08, 2010, 11:56:24
Jag vill tacka Henka för det fina manövrerandet med hans fina båt, samt Karin för hennes service med proviant.

Tack själv för trevligt sällskap :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Så ringde dom till slut.
Länsstyrelsen, angående bäckarna på slätten och om ett par veckor ska jag träffa dom och komma fram till hur vi ska underlätta för de vandrande havsöringarna.

Hjortmyrs

En "Klarälvens Onämnbara" uppbundet, om ett par timmar åks det till Wermeland.  :yeah:

MADMOOSE

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 10, 2010, 13:38:46
Så ringde dom till slut.
Länsstyrelsen, angående bäckarna på slätten och om ett par veckor ska jag träffa dom och komma fram till hur vi ska underlätta för de vandrande havsöringarna.

Gott jobb..!

Hjortmyrs

Bjerkreimselva blev Stjördal, Stjördal blev Orkla. Nåväl vi får se vart vi hamnar.  ;D

First stop, Forshaga, sen rullar vi över gränsen till lusekofteland.

Hjortmyrs

Nu har det konkats runt igen, i en ombyggd skåpbil.
Till Värmland förstås, men denna gång Sysslebäck vi gick en förmiddag med NyZeeland-riggar och lyckas bara lura några små pekfingerharrar i det höga vattnet. Sen kom regn och kalla vindar och Klarälvdalen gjorde såhär  :foff: åt oss.

Så på kvällen, över några öl, i den bekväma husbilen beslutade vi oss för att byta län och valet föll på Tidan.
Väl framme knöt jag på en nattsländeimitation eftersom de var igång.

Under ett busköverhäng stod öringen med stort Ö. Efter ett trickkast så tog den med ett rejält plask.
Den blev på ytterst dåligt humör, när den till slut kom upp och visade sidan så fick jag intrycket att det var en av åns vilda invånare. Några minuters dragkamp senare lossnade den lilla flugan.

Men det fina torrflugefisket bestod och det blev fem bågar under ett par timmars kvällsfiske. Kompisen fick ytterligare någon.
Längs ån var det annars sura miner från de övriga som annars kammade noll på sina färgglada streamers.

Nu är biljetten till Katalonien inhandlad och snart är licensen fixad.

Hjortmyrs

Nu stundar ett dygn på ett tåg upp mot polcirkeln.  :appelidiket:

Vi hörs om drygt en vecka.

Hjortmyrs

Nu ska man till Värmland, då har givetvis Vision hyrt zon 1-3..  :rolleye:

Jaja, får packa med mig #4 och fiska regnbåge.

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet september 20, 2010, 14:42:10
Nu ska man till Värmland, då har givetvis Vision hyrt zon 1-3..  :rolleye:

Jaja, får packa med mig #4 och fiska regnbåge.
Fiska med Vision du dom märker nog inget ::)

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet september 20, 2010, 14:53:57
Fiska med Vision du dom märker nog inget ::)

Äger inget.. Får göra inbrott hos Ohlssons..  :haum:

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet september 20, 2010, 15:52:13
Äger inget.. Får göra inbrott hos Ohlssons..  :haum:
Vision betalar kanske kalaset :haum: men det är ju skolongera som fiskar så det borde väl passa bra med att en gammal elev besöker sin gamla skola :nudge:

Du är väl en fd elev ???

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

säta

Citat från: Henka skrivet september 21, 2010, 08:30:33
När fiskade du där senast?
Hade du bra fiske?

:)

2 år sedan  :D

I 10 minuter ;D

Men en skäggig Dansk behöver ju bara åka ner och hämta fisk där. Sprättlätt :tadaa: :nudge:

Henka

Citat från: säta skrivet september 21, 2010, 13:01:06
2 år sedan  :D

I 10 minuter ;D

Men en skäggig Dansk behöver ju bara åka ner och hämta fisk där. Sprättlätt :tadaa: :nudge:

Faktum är att han inte ens behövt åka dit, han rapporterar fångster ändå.
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet september 20, 2010, 17:40:09
Vision betalar kanske kalaset :haum: men det är ju skolongera som fiskar så det borde väl passa bra med att en gammal elev besöker sin gamla skola :nudge:

Du är väl en fd elev ???

Japp, det stämmer, frågan är väl bara hur "Välkommen åter" man är..  ;D

Hjortmyrs

Citat från: säta skrivet september 20, 2010, 17:49:05
Zon 5 :looney:

När jag senast bodde i forshaga så hade jag inte långt till femman, har fått fisk där, men det är inte många.
Jag hoppar över det..  ;)

Hjortmyrs

Torrfluga i Spanien blir det, i november, när det är som mörkast och ruskigast här på västkusten.
Två veckor denna gång..  :booze:

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet oktober 10, 2010, 08:12:21
Torrfluga i Spanien blir det, i november, när det är som mörkast och ruskigast här på västkusten.
Två veckor denna gång..  :booze:
Så du tar slipsen på när det vankas lite blötare kvällar :nudge: ;)

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet oktober 10, 2010, 09:28:20
Så du tar slipsen på när det vankas lite blötare kvällar :nudge: ;)

Om man säger så, de ställen i Barcelona där jag spenderar mina blötare kvällar, har dresscode direkt.  ;D  :booze:

Hjortmyrs

Sätta sig på tåget till Råån på lördag månne? :haum:

Hjortmyrs

Det blev Råån igår.
Högt, men framförallt färgat, vatten.
Dock var det skönt att fiska lite igen. :)
Mycket trevlig liten å dessutom.
En fisk bet i flugan, men spottade tämligen snabbt ut den igen.

Nu blir det Älvräddarmöte i Skövde på lördag och Baltak på söndag.

Hjortmyrs

Så får väl den årliga Springerjakten sägas vara igång för året. Nån vecka tidigare än vanligt.
En skånsk å imorrn.  :yes:

Förra årets jagande resulterade i en lax tidigt i maj. Vilket väl inte riktigt kvalar in som springer, vi får se hur det går i år.

rifle

Härligt att läsa att folk börjat fiska igen.
:looney:
What time is it? It´s time to rock not yet!

Hjortmyrs

Fesktomt!

..runt min fluga.  ;D

Hade två kamrater med som tog en laxbesa var på ca 75cm. Så jag fick taila, en av landningarna finns på film, där jag hänger i björkslyet för att inte ramla i..  :rofl:

Själv gick jag med flytlina. :tafeja:

Thomas L

Citat från: Hjortmyrs skrivet mars 25, 2011, 23:33:52
Fesktomt!

..runt min fluga.  ;D

Hade två kamrater med som tog en laxbesa var på ca 75cm. Så jag fick taila, en av landningarna finns på film, där jag hänger i björkslyet för att inte ramla i..  :rofl:

Själv gick jag med flytlina. :tafeja:
Fiske som utmaning är bara .... gôrgôtt :D

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet mars 25, 2011, 23:42:03
Fiske som utmaning är bara .... gôrgôtt :D

Blänkarna stiger ändå. ;)

Men nästa helg blir det riktat fiske efter besor, då vi ska lyfta fisk förbi en smoltfälla i klubbån.

Hjortmyrs

Kära dagbok,

Anledningen att du inte ägnats vidare uppmärksamhet sen i mars beror enkom på att jag ägnat mig åt fiske.
Då jag inte kommer utföra detta lika frekvent som de senaste månaderna kan Du nu ägnas mer tid. Paradoxalt kan tyckas, men icke desto mindre sant.

Nu stundar en helg med övernattning i ombyggd skåpbil, bla. för att prova ut klumpar till swtich #7-spöt.  :)

Ett reportage om Montana dyker nog snart upp också..  ;)

västvis

Vi väntar!!!  Snart, snart, SNART!!!!!! :yes:

Hjortmyrs

I helgen var det utflykt till Baltak, med övernattning i gammal skåpbil, suveränt inredd till troutbumfordon.
Lördagen var välbesökt, söndagen bjöd mindre folk och bättre fiske.
Gick ett par vändor med skagit, undrar om jag var först i Tidan med det?  :appel1:

Idag besöktes Helgeå, tillsammans med Laganfantomen, och visst fick switchspöet buga djupt igen. En fin båge på T&L-tub.  :appa2:
Blev även lite ljugarbänk i SSFs klubbstuga.

Hösten är en grymt vacker, inte minst senhösten.

Betis

Citat från: Hjortmyrs skrivet november 03, 2011, 20:34:38
I helgen var det utflykt till Baltak, med övernattning i gammal skåpbil, suveränt inredd till troutbumfordon.
Lördagen var välbesökt, söndagen bjöd mindre folk och bättre fiske.
Gick ett par vändor med skagit, undrar om jag var först i Tidan med det?  :appel1:

Idag besöktes Helgeå, tillsammans med Laganfantomen, och visst fick switchspöet buga djupt igen. En fin båge på T&L-tub.  :appa2:
Blev även lite ljugarbänk i SSFs klubbstuga.

Hösten är en grymt vacker, inte minst senhösten.
Är de SSFK du menar?
Å heter Fantomen Jan i förnamn?
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Hjortmyrs

Citat från: Betis skrivet november 04, 2011, 17:25:55
Är de SSFK du menar?
Å heter Fantomen Jan i förnamn?

Det är nog den adekvata förkortningen ja.
Fantomen heter Mats i förnamn.  :)

Hjortmyrs

Fiskar ni inget?  :p

Ron

Hjortmyrs

Dags att skaka liv i denna igen kanske. Imorrn begås åpremiär och det är Råån som ska få besök.
Kompisen Fredrik är ganska sugen :D , han åker från Trollhättetrakten redan idag för inkvartering på min soffa redan ikväll. Får hälla i stackarn lite sprit när han anländer.

Hjortmyrs

Inte mycket fart i vattnet igår. Det är lite svårt att fiska dessa lugna smååar "on the swing".
En fin dag dock, vi hade kontakter med småblänkare ner mot mynningen. Vi fiskade av en plats en bit upp i ån, där hade jag nöjet att motionera en stark öringbesa som tog en svart tub. Det var den enda vi hade på land.

Det kom upp en utlekt fisk på 105-110cm, tänk er den i fin kondition. :looney:

Råå har en grymt bra pizzeria.

Hjortmyrs

Vädret är en aning bistert. Men smidandet av planer värmer.
Steelhead på OP om ett år, eventuellt Montana igen i september. Dessutom tyckte sambon att vi gott kunde åka till Skottland sista veckan i mars. Hon tyckte även jag kunde lägga två dagar i Dee, om platsen på beatet är ledigt imorrn kväll så bokas det! :)

MADMOOSE

Citat från: Hjortmyrs skrivet februari 08, 2013, 00:48:07
Vädret är en aning bistert. Men smidandet av planer värmer.
Steelhead på OP om ett år, eventuellt Montana igen i september. Dessutom tyckte sambon att vi gott kunde åka till Skottland sista veckan i mars. Hon tyckte även jag kunde lägga två dagar i Dee, om platsen på beatet är ledigt imorrn kväll så bokas det! :)

Henne skall du vara rädd om..!!

Hjortmyrs

Citat från: MADMOOSE skrivet februari 08, 2013, 05:59:42
Henne skall du vara rädd om..!!

Det är jag. :)
Veckan ser ut att kunna avslutas med Celtic - St Mirren på Celtic Park.  :looney:

Hjortmyrs

Sådärja!

Två dagar bokade på Lower Woodend, River Dee 27 och 28 mars. :)

Hjortmyrs

Idag pimplades abborre i utanför Horred. Vi fick några kring halvkilot och en massa småpinnar.
Sen styrde vi vidare mot regnbågssjön och jag bibehöll min katastrofala landningsprocent på pimplad regnbåge. Idag tappades fem stycken precis under iskanten. Men roliga fajter.

Kallt var det. Snart är det premiär (1/3) i vissa åar, som Lagan och Fylleån, inte långt hemifrån. :)

Hjortmyrs

Idag har det bundits flugor.

han där nere med horn i gatan vad totalt talanglös jag är på tubflugor. Helt sjukt egentligen, har bundit flugor sen några månader innan Sverige tog VM-brons i fotboll. Brolin är nu 95kg tyngre och Ravelli letar väl ålderdomshem. Men mina tuber ser likadana ut som då.
Att kalla mig "talanglös" är som att kalla Hitler "en smula intolerant".

Helljammer

Förstår hur du menar med flugorna. Exakt samma här, får dock en och annan fisk på egna kreationer märkligt nog.
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Hjortmyrs

Citat från: Helljammer skrivet februari 17, 2013, 16:17:41
Förstår hur du menar med flugorna. Exakt samma här, får dock en och annan fisk på egna kreationer märkligt nog.

Jo, jag får väl en och annan långsynt fisk. Men lite snyggare kunde dom få va. :)

Hjortmyrs

Innan kylan gjorde återbesök hanns en tur ner till Stensån.
Tyvärr möttes jag och göteborgarn av mycket lågt vatten. Vårsolen värmde dock fint i ravinerna.
Jag upptäckte en öring i det ganska klara vattnet. Den stod obekymrat och snappade upp nymfer på ett lugnt parti. Den brydde sig föga om göteborgarns laxflugor, den verkade mer störd av de lustiga kreationerna som inte liknade något den åt. Från min position i slänten såg jag hur den skyggade för flugorna.

Vi fiskade oss långsamt ned mot mynningspartiet av ån. Målet var ju trots allt nystigen öring.
Där träffade vi en oerhört pratglad gubbe som obesvärat lade sina reflexspinnare över våra linor.
Han var dock en snäll farbror varför vi inte tog någon notis om detta utan begav oss uppströms igen. Gubben ropade oss tillbaka och gav göteborgarn en gammal flugask innehållandes lika gamla flugor. Vi tackade och beslöt oss för hemfärd, göteborgarn skulle till nåt gym -en vanlighet bland göteborgska flugfiskare. Måhända är det en trend sedan skateboardfolket bytte brädorna mot flugspön och började göra fiskevideos med bara överkroppar, ackompanjerade av den senaste punkmusiken. Trend eller inte, obegripligt är och förblir det. En öring har aldrig brytt sig om mitt utseende och tur är väl det.

Vi stannade till vid öringen från imorse. I kvällsljuset kunde jag urskilja dess kontur.
Den fortsatte ignorera göteborgarns flugor. Jag gjorde bedömningen att den främst tog myggpuppor, med en och annan bäcksländenymf om den fick chansen. Här och var kröp en och annan yrvaken bäckslända runt.
- Sätt på det minsta du har, uppmanade jag.
Det hela blev en mindre process för göteborgarn som främst är laxfiskare, vad han än valde så kom jag med samma uppmaning. Till slut bad jag att få se asken han fick av den yvige farbrorn med reflexspinnaren. I den satt helt orostiga Pheasant Tails och annat smått och gott.
-Ta nåt ur den här asken, rådde jag.

Göteborgaren gjorde ett första kast med nymfen.
För första gången tittade öringen på hans erbjudande. För första gången knöts knöts en kontakt mellan oss och fisk denna vackra vårdag.
-Han tittar, sa jag förvissad om vad som skulle hända.
Jag tittade på göteborgarn och jag tittade på öringen, båda var på helspänn.
Öringen följde flugan med gapande trut och hade jag här börjat utbrista "Nu nu nu, han tar!" hade göteborgarn satt mothugget i alen bakom och öringen haft en lyckligare eftermiddag.

Vi satte gemensamt tillbaka öringen och levde lyckliga ända till nästa kallfront.

MADMOOSE

västvis

Hjortmyrs

Angående kylan är det inte särskilt synd om mig. Vi struntar i Skottland med tanke på vädret och åker till Madeira om typ två veckor.

Madeira har jag tänkt länge på. De vilda regnbågarna uppe i småströmmarna i bergen.
Perfekt för sambon också, slippa sitta i Aberdeen i minusgrader..

Ron

Hm, ja, men Lower Woodend då? 

Hjortmyrs

Citat från: Ron skrivet mars 14, 2013, 14:41:42
Hm, ja, men Lower Woodend då?

Det får tyvärr avbokas och fiskas en annan gång..

Fredrik K

Citat från: Hjortmyrs skrivet februari 02, 2013, 17:29:37
Dags att skaka liv i denna igen kanske. Imorrn begås åpremiär och det är Råån som ska få besök.
Kompisen Fredrik är ganska sugen :D , han åker från Trollhättetrakten redan idag för inkvartering på min soffa redan ikväll. Får hälla i stackarn lite sprit när han anländer.

Se där ja.. Tydligen hade jag ett liv på Fiskelust redan innan jag var registrerad.

Henka

Citat från: Fredrik K skrivet mars 14, 2013, 23:38:01
Se där ja.. Tydligen hade jag ett liv på Fiskelust redan innan jag var registrerad.

Det är här allt börjar vettu! O0
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Citat från: Fredrik K skrivet mars 14, 2013, 23:38:01

:nudge:

Idag vittjades det hålor i dina hemtrakter, Baltak.
Största utmaningen var att hålla spööglorna isfria.
Att locka fisk till rediga hugg var inte heller så enkelt. En vacker öring blev det dock. :)
En del hugg och ett par tappade.

Hjortmyrs

Just hemkommen från Madeira.

En storm drog in igår och gjorde det omöjligt att landa. Resebolaget var schyssta och bokade in oss på 5-stjärnigt hotell med middag och grejer. Där kände vi oss inte så bekväma utan drog till vår lilla park med det sunkiga cafét och drack av Madeiras fantastiska vin.
Det blev faktiskt två flaskor 10-årigt sådant med hem.  :yeah: Sanslöst vad gott!

Och just ja, hade fantastiskt torrflugefiske på små vilda regnbågar uppe i bergen.  :love:

Hjortmyrs

Hade nöjet att landa en knallblank och borstmaskfet havsöring på dryga 60cm igår, samt ett par runt halvmetern. Tidigare under veckan var också bra fiske. En fisk har hittills hamnat i stekpannan, en rejäl sik. :)

Hjortmyrs

Det har jagats västgötsk gulbuk nu i några dagar, på både nya och gamla ställen.

För att göra en lång historia kort så tappade för några timmar sen, en fisk på väl över fyra kilo. Den tjuvfiskades tydligen förra året av några plåtkastare, tillsynsmännen mätte då fisken till 74cm..
Jag hade nöjet att ha lite dragkamp med den en stund, hade den bra nära när den visade hela sin längd. Givetvis tappade kroken sitt fäste. Övade lite "kast-med-dyr-kolfiberpinne-in-i-skogen", tomhet och förtvivlan, men samtidigt fantastiskt att man fått stiftat bekantskap med den.
Men jag vet var den står och jag ska ha den i håven innan september.

MADMOOSE

Citat från: Hjortmyrs skrivet maj 31, 2013, 01:29:16
Det har jagats västgötsk gulbuk nu i några dagar, på både nya och gamla ställen.

För att göra en lång historia kort så tappade för några timmar sen, en fisk på väl över fyra kilo. Den tjuvfiskades tydligen förra året av några plåtkastare, tillsynsmännen mätte då fisken till 74cm..
Jag hade nöjet att ha lite dragkamp med den en stund, hade den bra nära när den visade hela sin längd. Givetvis tappade kroken sitt fäste. Övade lite "kast-med-dyr-kolfiberpinne-in-i-skogen", tomhet och förtvivlan, men samtidigt fantastiskt att man fått stiftat bekantskap med den.

Härligt Jocke!! Du har fått ett mine för livet och ett mål för sommaren!  :yeah: Hur långt blev kastet?  :haum:

västvis

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 31, 2013, 06:15:56
Härligt Jocke!! Du har fått ett mine för livet och ett mål för sommaren!  :yeah: Hur långt blev kastet?  :haum:

Gott Jocke! Räcker håven till för att landa fisken?  :haum:

Sg

Härlig läsning även om jag vet att sånt sätter alla möjliga spår i huvudet på en.
Tycker du har helt rätt inställning till den tappade fisken åtminstone :)

Hjortmyrs

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 31, 2013, 06:15:56

Spöet klarade sig, just i stunden spelade det dock ingen roll. Jag har levt tillräckligt länge för att ha upplevt ett antal bedrövelser, den första minuten efter denna tappades var bland det värsta jag känt.

Citat från: västvis skrivet maj 31, 2013, 07:44:28
         Gott Jocke! Räcker håven till för att landa fisken?  :haum:

Inte på långa vägar! ;)

Citat från: Sg skrivet maj 31, 2013, 09:28:43
Härlig läsning även om jag vet att sånt sätter alla möjliga spår i huvudet på en.
Tycker du har helt rätt inställning till den tappade fisken åtminstone :)

Som om man inte hade nog med spår i hövvet! ;)

Henka

Typiskt ungdomar att påverkas av TV och bete sig, det är nog fiskeWilles fel att du kastar spö ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Helljammer

Härligt att ens få vara i en sådan fisk! :looney: Innan september får du nog se honom igen.  Du lär väl göra både ett och annat försök får man tro.

Ismo

Citat från: Hjortmyrs skrivet maj 31, 2013, 01:29:16

Livet är för kort för att tappa sådana fiskar!..å andra sidan så kanske en tappad sådan..förlänger den :haum: ;D

Hjortmyrs

Citat från: Henka skrivet maj 31, 2013, 10:16:06
Typiskt ungdomar att påverkas av TV och bete sig, det är nog fiskeWilles fel att du kastar spö ;D

Aldrig reagerat så förr, men det kändes befogat.  :'(

Citat från: Helljammer skrivet maj 31, 2013, 11:00:24
Härligt att ens få vara i en sådan fisk! :looney: Innan september får du nog se honom igen.  Du lär väl göra både ett och annat försök får man tro.

Nya tag i veckan som kommer! Ska jobba några dagar nu, varit lite klent med den varan ett tag..  ;D

Citat från: ismo skrivet maj 31, 2013, 11:24:10

Livet är för kort för att tappa sådana fiskar!..å andra sidan så kanske en tappad sådan..förlänger den :haum: ;D

Får jag den inte kommer jag ju spöka vid den hålan i tid och evighet..

Thomas L

Vet hur det där tomma känns. År 2000 tappade jag efter ca. 25 minuter en Öring som jag misstänker var ung. 3.5 ggr så tung som din här i Forshaga.
Men det har gått över och en känsla av att jag ändå hade turen att få se och känna på en sån fisk... ja den känslan är inte dum den heller. Det är få förunnat. Jag hade ändå in den på kort lina 2ggr och kunde kolla på den noga. Herregud när den la bredsidan till vilket djup fån ryggfena till buk :o
PS. Veckan efter jag tappade min togs en 13,5kg på spinn i grannälven. Det var bild på den i tidningen och jag kände direkt att det där "var min Öring".

Hjortmyrs

Det är ganska gott om fisk mellan 35-40cm. i ån, vilket bådar gott. I lördags tog jag årets första över halvmetern för min del.
Tog bara två timmar av flugbyten och ångest innan den gav med sig.  ;D

västvis

Kul att höra Jocke det verkar som du har hittat ett "Drömvatten"!    :yeah:

Hjortmyrs

Henka, får jag låna håven på lördag?
Du kan få se hur långt man kan kasta ett spö in i buskage..

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 27, 2013, 12:53:42
Henka, får jag låna håven på lördag?
Du kan få se hur långt man kan kasta ett spö in i buskage..
Håven? Visst... Vilken zon ska du på?
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Men hade de varit på tvåan så hade du faan i mig fått gå å köpa dig en egen håvjävel.... >:( ;)
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet juni 27, 2013, 13:07:07
Men hade de varit på tvåan så hade du faan i mig fått gå å köpa dig en egen håvjävel.... >:( ;)

Nej, för tvåan ska jag inte ut på serru... Men man vet aldrig om det kan bli ett försök på ettan, och då är det bra om håven är på samma zon ;)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Citat från: Henka skrivet juni 27, 2013, 13:11:05
Nej, för tvåan ska jag inte ut på serru... Men man vet aldrig om det kan bli ett försök på ettan, och då är det bra om håven är på samma zon ;)

Fast flyter den bra kan jag ju skicka ner den vid behov.. :yeah:

Hjortmyrs

Norsälven, Edsvalla.
Tämligen få människor skulle få för sig att kalla platsen vacker.
Men det ligger, mer än vanligt, i betraktarens ögon. Det är ett fiske i bruksmiljö, bland tegel, graffitti och kondomer. I Edsvalla görs nog inte många RUT-avdrag, en lyckad lördag är en bakelse på Kafé Markan och en tur till Systemet i Kil.

Och i älven bredvid det lilla samhället simmar rejäla gullspångsöringar. Det handlar om senhöst, gula träd och mörkröda tegelbyggnader. Det är längesen jag var här sist, närmare tio år sen.
Min idag besökte jag stället igen, lågt vatten och ingen öring på plats än.

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet oktober 24, 2013, 01:13:36
Norsälven, Edsvalla.
Tämligen få människor skulle få för sig att kalla platsen vacker.
Men det ligger, mer än vanligt, i betraktarens ögon. Det är ett fiske i bruksmiljö, bland tegel, graffitti och kondomer. I Edsvalla görs nog inte många RUT-avdrag, en lyckad lördag är en bakelse på Kafé Markan och en tur till Systemet i Kil.

Och i älven bredvid det lilla samhället simmar rejäla gullspångsöringar. Det handlar om senhöst, gula träd och mörkröda tegelbyggnader. Det är längesen jag var här sist, närmare tio år sen.
Min idag besökte jag stället igen, lågt vatten och ingen öring på plats än.

Inte för att märka ord men... på riktigt, stiger öringen verkligen så sent?
Har ingen koll alls på fisket där, men nog brukar det tas öring betydligt tidigare än så? :haum:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet oktober 24, 2013, 10:17:41
Har ingen koll alls på fisket där, men nog brukar det tas öring betydligt tidigare än så? :haum:

Lågt vattenst. kanske har kanske gjort en dålig uppstigning?..lr. ingen alls för året.. :haum:

Hjortmyrs

Citat från: ismo skrivet oktober 24, 2013, 10:21:34

Lågt vattenst. kanske har kanske gjort en dålig uppstigning?..lr. ingen alls för året.. :haum:
Citat från: Henka skrivet oktober 24, 2013, 10:17:41

En kombination av extremt lågt vatten, hyfsat varm vattentemp och att Fortum fipplar med kraftverket, nån reparation tydligen. Vet att fisk förr om åren tagits i slutet av augusti vid gynnsamma år. Men det är det tidigaste jag hört om.
Snackade med folk på Bofab i Grums och det står bra med fisk i mynningsviken.

Tilläggas skall att inget vatten går i turbinen nu utan allt på andra sidan. Det gör fiske omöjligt i den vanliga strömmen, men vattnet trycks in mot kanten nedan handikappsbryggan. Där är det fiskbart, och vadbart typ 40 meter.

Normalt ser man en del fisk nu, men igår inte en enda.

Jocke

Tre fiskedagar har tillryggalagts under 2021, innan vargavintern slog till. Bra geografisk spridning på de dagarna, men bara "hemmaån" har släppt ifrån sig en fisk.

Jocke

En pigg öringbesa värmde i stränga kylan, en ännu piggare klev av i förtid. Lika bra det, det var inget kul att stå med händerna i vattnet och låta fisk återhämta sig.

Jocke

Trögt i hemmadiket. Skyller på det märkliga vädret, först vår sen rena vargavintern igen.

Matte

Citat från: Jocke skrivet mars 20, 2021, 22:04:40
Trögt i hemmadiket. Skyller på det märkliga vädret, först vår sen rena vargavintern igen.
Finns det ändå rinnande vatten där du bor?
Bor du i Florida? :nudge:
1 meter snö här utanför fönstret ännu... :loopis:
Vad jag vill säga är att jag är avundsjuk på att du kan fiska!! :flyguy: :love: :yeah:

Jocke

Citat från: Matte skrivet mars 20, 2021, 23:33:14
Finns det ändå rinnande vatten där du bor?
Bor du i Florida? :nudge:
1 meter snö här utanför fönstret ännu... :loopis:
Vad jag vill säga är att jag är avundsjuk på att du kan fiska!! :flyguy: :love: :yeah:

Tog ett par blanka i december och januari  :nudge:
Men efter köldknäppen har det varit segt, nu stundar dock vår som tur är.

MADMOOSE

Citat från: Jocke skrivet mars 22, 2021, 12:10:34
Tog ett par blanka i december och januari  :nudge:
Men efter köldknäppen har det varit segt, nu stundar dock vår som tur är.

Gött! Då syns vi snart! Fullt med maskfrossande mås i lerviken hemmavid på dagens lunch promenad.  :D

Jocke

Citat från: MADMOOSE skrivet mars 22, 2021, 16:39:44
Gött! Då syns vi snart! Fullt med maskfrossande mås i lerviken hemmavid på dagens lunch promenad.  :D

Sedär, det låter bra!

Ismo

Citat från: Jocke skrivet mars 20, 2021, 22:04:40

Skönt när det är trögt!..kan bara bli bättre :hmm:

Jocke

Citat från: ismo skrivet mars 24, 2021, 22:44:24

Skönt när det är trögt!..kan bara bli bättre :hmm:

Japp! Vissa rapporter säger att det står nors i mynningsområdet nu, så det bådar gott.

Jocke

Att laga vadare på Göteborg Central kan tydligen dra åt sig uppmärksamhet från ordningsvakterna. Ingen har väl någonsin blivit hög på att sniffa Aquaseal? Nåväl nu är nog vadarna hela inför Mörrum imorrn.

Ismo

Citat från: Jocke skrivet april 05, 2021, 15:39:24
Att laga vadare på Göteborg Central kan tydligen dra åt sig uppmärksamhet från ordningsvakterna. Ingen har väl någonsin blivit hög på att sniffa Aquaseal? Nåväl nu är nog vadarna hela inför Mörrum imorrn.

Fick du fortsätta att laga dom i nån cell!.Vakter brukar inte ha så hög IQ

Jocke

Citat från: ismo skrivet april 05, 2021, 15:41:38
Fick du fortsätta att laga dom i nån cell!.Vakter brukar inte ha så hög IQ

Det är alldeles sant det, men nu är jag på nästa tåg så jag slapp cellen.

MADMOOSE

Citat från: Jocke skrivet april 05, 2021, 16:40:23

Skitfiske!  :D

Betis

Citat från: Jocke skrivet april 05, 2021, 16:40:23
Hopp om kort kö på 4an.
I am the real one.