Forumnyheter:

Ny flugbindningsartikel: Skindfluer på arbejde i Emåen Av Brian 'DK.minken' Störup

Huvudmeny

Thornys reflektioner......

Startat av Thornydyke, februari 16, 2013, 22:12:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thornydyke

Systrar och bröder.....

Något är helknas...... Dagens olika forum för vår älsklingssport, har helt hamnat utanför det många av oss förknippar med sporten FLUGFISKE.

Vargdebatt hit och dit, kasta till månen, skaskit (eller hur fan det nu stavas)... och annat dret.
Kanske tillhör jag numera de så kallade stofilerna. Men jag känner en oro för våra yngre påläggskalvar typ loppan....

Är det inte lite fel att vi ger denna 14 åring en helt skev bild av det vi bejakar?
När han på vägen att komma till insikt,  möts av ett hav av sasseistiska värderingar kring både gary och loomis....och Normark...

Numer är inte loppan 14...... Men risken är stor att han skall fastna i tenkara träsket... Här måste vi äldre  tydligt ta avstånd, för annars kommer Ogströmmen bli förknippat med ett finnigt knaske fejs... Och dit vill vi väl inte skicka ens våra värsta ovänner.....

Over and out...

Thorny

Ron

Jag vet inte om jag vill kalla det för sport. Att flugfiska är mer som att träda in i ett tillstånd, och det kan vara i några få minuter, eller i flera dagar...
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Henka

När loppan gör tenkara-debut i ogströmmen vill jag följa med!
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Thornydyke

Henka...
Du ska veta att han härom veckan på en utekväll på söder, efter ett par öl, pratade osammanhängande om både loomis och tenkara....
Det var ingen vacker syn...men samtidigt känner jag behov av hjälp för att driva ut dessa underjordens balrogar ur Loppan, annars så är han snart vid Ogströmmens strand och säljer sin själ....

Thornydyke

Citat från: Ron skrivet februari 16, 2013, 22:29:48
Jag vet inte om jag vill kalla det för sport. Att flugfiska är mer som att träda in i ett tillstånd, och det kan vara i några få minuter, eller i flera dagar...

....eller en evighet...
Den dag jag lämnar in och möter min skapare.... Skulle jag då möta evigheten och dess fiskevatten och glömt mina förnäma instrument i jordelivet?

Känner rent spontant att de gamla egypternas tänk med att skicka med en massa prylar i graven är min grej. Annars så får man stå där uppe i evigheten och fiska......TENKARA... :lumber:

Thornydyke

Nu har vi tagit ett nyrr dygn i anspråk.....
Vad skall vi vältra idag?

LP

Tack för senast JP!

Själv har har ägnat halva natten åt att ta hand om vildgris som en var dum nog att smälla ner bara för att, så nu sitter man men en stor grogg o försöker lugna ner sig. Jävla skit.

Betis

Citat från: Henka skrivet februari 16, 2013, 22:30:49
När loppan gör tenkara-debut i ogströmmen vill jag följa med!
De skulle ja med vilja va!!! ;D ;D
Undrans om vi inte skulle börja med en övertalningskampanj? ;D
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Betis

Allvarligt, varför måste vi flugfiskare bli fler egentligen?
På vilket vis gynnar det oss flugfiskare?
I am the real one.

Betis

Citat från: LP skrivet februari 17, 2013, 02:45:35
Tack för senast JP!

Själv har har ägnat halva natten åt att ta hand om vildgris som en var dum nog att smälla ner bara för att, så nu sitter man men en stor grogg o försöker lugna ner sig. Jävla skit.
EN gris!!?? :o
Nåja, en död gris är åtminstone bättre 'än ingen... ;)
Skicka nu ut dina jaktpolare å se till att de tar åtminstone en var, helst fem....
I am the real one.

Loopis

Tenkara är rock n roll! Jag å jiggo bland Läckebyåns storidar  :love:
Join the maffia

Thornydyke

Årets flunsa var ingen höjdare.... Bekräftad nöffsjuka med en härlig avslutning i nervsystemet i vänster ben.. :bf1: Tvi vale!,

Hoppas ni alla andra klarat er bättre.... :(

Betis

Citat från: Thornydyke skrivet februari 26, 2013, 18:19:37
Årets flunsa var ingen höjdare.... Bekräftad nöffsjuka med en härlig avslutning i nervsystemet i vänster ben.. :bf1: Tvi vale!,

Hoppas ni alla andra klarat er bättre.... :(
Grabben har legat hela förra veckan.
Vaccinerade mig i höstas och det är ja gla för.
I am the real one.

Loopis

Join the maffia

Thornydyke

Tur det finns vin, så man överlever smärtan... 8) ;D

Thornydyke

Idag fick jag lite tid över här uppe i Järvsö.... Åkte upp till öringsjön och dagdrömde lite. Lite blåsigt men en härlig vårsol!!! Värmde gott. Inte så många månader kvar till man sitter där och gör sitt bästa att lura dessa rödprickiga skönheter....

Thomas L

Är det militära som riksdagen :p förstår jag att du är tryggad :haum:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Thornydyke

Öppnar en påse chips till.... 8)

Ismo

Citat från: Thornydyke skrivet februari 16, 2013, 22:12:01
Systrar och bröder.....

Något är helknas...... Dagens olika forum för vår älsklingssport, har helt hamnat utanför det många av oss förknippar med sporten FLUGFISKE.

Vargdebatt hit och dit, kasta till månen, skaskit (eller hur fan det nu stavas)... och annat dret.
Kanske tillhör jag numera de så kallade stofilerna. Men jag känner en oro för våra yngre påläggskalvar typ loppan....

Är det inte lite fel att vi ger denna 14 åring en helt skev bild av det vi bejakar?
När han på vägen att komma till insikt,  möts av ett hav av sasseistiska värderingar kring både gary och loomis....och Normark...

Numer är inte loppan 14...... Men risken är stor att han skall fastna i tenkara träsket... Här måste vi äldre  tydligt ta avstånd, för annars kommer Ogströmmen bli förknippat med ett finnigt knaske fejs... Och dit vill vi väl inte skicka ens våra värsta ovänner.....

Over and out...

Thorny

Hur är det nuförtin Horny?...trampat på nån mina? :)