Forumnyheter:

Ny flugbindningsartikel: Skindfluer på arbejde i Emåen Av Brian 'DK.minken' Störup

Huvudmeny

Anders fiske

Startat av AnderS, juni 10, 2015, 11:18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AnderS

Efter att för börjat fiska lax (igen) med en i mina ögon fenomenal statistik (1 lax varannan fiskedag i billiga kortvatten) var det bara att fortsätta rida på framgångsvågen. Sista helgen i maj provade jag för första gången att fiska en dag Lögde. Mycket snack om trängsel, otrevliga fiskare och högt vatten. Nåja, fick väl vända några gånger där det var fullt men tyckte nog jag fick fiska relativt ostört. Dagen slutade men en tjockis på 86 cm som efter en vild kamp kunde landas så premiären får anses godkänd och statistiken höll i sig.
Trevlig älv i alla fall även om det var lite väl mycket folk för min smak egentligen.

Grattis!  :looney: Tycker mig känna igen poolen  :sowhat: :vissla:

//age

AnderS

Nästa tur gick till grannlandet i väst. Vi kom fram till i stort sett perfekt vattenstånd och fisk hade tagits trots att det var riktigt kallt i vattnet. Ganska omedelbart började det regna vilket gjorde att älven blev nyponsoppa och steg från 150 till 350 kubik. Vi nötte på vårat dygn i alla fall eftersom det trots allt kändes rätt. Kul att vara tillbaka i alla fall och trevligt med sällskap. Anders axel höll också så det blir förhoppningsvis fler turer för oss framöver  :yes:

AnderS

Tackar, inte helt okänt ställe nej...  :vissla:

Henka

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

What time is it? It´s time to rock not yet!

Betis

I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

västvis

Grattis till den fina fångsten1   :yeah:

Ismo

Helljammer

Det är viktigt att se seriös ut när man kastar på offentlig bild :rolleye: Tack för en trevlig norgetur!
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

AnderS

Eller hur, tur inga bilder på min kastning läggs ut... Tack detsamma Anders, några svängar till ska vi väl få ihop :yeah:

AnderS

Planen på en Tröndelagsrevansch ändrades pga regn och stigande älv... Fick bli en tur till Västerbotten igen istället.
Allt var kanon, vädret toppen om än lite blåsigt, nästan myggfritt, hyfsat bra med vatten och nästan folktomt?! :o
Testade lite för mig nya ställen högre upp i älven, blev en hel del promenader men bra för framtiden att ha rekat lite, finns många fina ställen. Någon lax blev det inte för mig men såg några visa sig på en fin nacke i alla fall. Nåja, man kan inte lyckas jämt.
Blev tyvärr bara två halvdagar eftersom helgen blev uppbokad med kalas för farsan och jag skulle hålla en flugfiskekurs för gubbarna i byn...

Men nån bild kan man bjuda på ändå, kunde haft det sämre  :hmm:

AnderS

Ibland går det dåligt...

AnderS

Betis

I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Helljammer

Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Henka

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

västvis

amebix

fittstuvningshjärna!!!!!!

AnderS

Norgetur med Helljammer i juli. Gick tvåa genom poolen, långt ner lägger jag ett kast mot andra sidan när nedre handtaget på spöt går av, när jag fipplar med att få ner korken i fickan smäller det till så jag håller på att tappa spöt, ett riktigt storöringhugg och kan efter en ganska odramatisk fajt landa en liten men ilsken hane.
Medan jag hänger upp och blodar ur fisken går Anders upp och börjar fiska av poolen igen. Ett 20-tal meter ovanför där jag fick min drar han på en fisk. Efter en ovanligt lång och annorlunda drill där fisken mest vill uppströms kan han landa en fin lusad 4 kilos.
Vi är nöjda så resten av dagen ägnas åt fika och lite slöfiske...