Forumnyheter:

Fiskelust foruminfo Här finns kortfattad och enkel information om vÃ¥rt forum.

Huvudmeny

Alldeles runt knuten där hemma

Startat av Thomas L, mars 27, 2007, 23:05:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thomas L

Nu har jag legat av mig för idag blev det bara tappad fisk ::)
Det blåste som f*n så det var inget trevligt flugfiskeväder :p

Jo föresten en skaplig Abborre fick jag med hem, den ska vi inte glömma. Den ska få stifta bekantskap med stekpannan, mums :yes:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

P-A

Verkar som forshagas sämsta har dragit upp
tempot ordentligt. Underbara öringar Thomas.
:yeah: :lumber:

Thomas L

Citat från: P-A skrivet maj 07, 2007, 07:17:15
Verkar som forshagas sämsta har dragit upp
tempot ordentligt. Underbara öringar Thomas.
:yeah: :lumber:
Jag har planer på och avansera till Forshagas näst sämsta innom en snar framtid  :smulaimuchen: :appelidiket:

Idag blev det en fin matharr på en Ledin-variant *mums*

Plus att jag fick syrran till Henkas Öring,.... denna säsongen har börjat bra :looney:

Jag kan inte förstå hur nån kan leva och bo där det inte finns ett skapligt hemmafiske :-\ eller jag skulle inte göra det iaf :lumber:

Nya tag blir det i morrrn,... lite harrfiske kanske :yes:

P-A

Citat från: Thomas L skrivet maj 09, 2007, 23:09:54
Jag har planer på och avansera till Forshagas näst sämsta innom en snar framtid  :smulaimuchen: :appelidiket:

Idag blev det en fin matharr på en Ledin-variant *mums*

Plus att jag fick syrran till Henkas Öring,.... denna säsongen har börjat bra :looney:

Jag kan inte förstå hur nån kan leva och bo där det inte finns ett skapligt hemmafiske :-\ eller jag skulle inte göra det iaf :lumber:

Nya tag blir det i morrrn,... lite harrfiske kanske :yes:

Instämmer helt Thomas!!
Hoppas du fick dig en harr.
:flyguy: :love:

Thomas L

Eftersom jag ska på 50-årskalas i kväll så fich det bli ett lite morgonfiske,... 2 saker vill jag nog lyfta fram som jag tänkt lite på,..
Bucktail :yes: Jag undrar om nån talat om för fisken att det matrialet suger och är kasst.... :-\ Eller är det så att oj vilken fiskare jag måste va som får fisk på flugor i det matrialet... tänk sen om om jag fiskat med Tempelhundsapa i flugan, då hade jag varit värre än Rotenon :appa2: ::) ;D
Hela linor :love: Eftersom jag ändå inte kan kasta till månen, oavsett lina, så uppskattar jag den kontroll dessa linor ger mig när jag kastar dit jag kan kasta :yeah: :D

säta

stort grattis till alla fina fiskar thomas :flyguy: :flyguy:

nu vill jag ju oxå dit  :doh: :loopis: :loopis: :appelidiket:

Thomas L

Ja upp som en sol och  ner som en pannkaka eller allt som biter kommer inte upp även öm det har verkat så ett tag :doh: ;D

Thomas L

I början på Maj var nog fisket i Forshaga ett av dom bättre i Sverige men nu har det lugnat ner sig lite grann. I kväll var jag ensam på älven och det är ganska skönt en sån fin kväll som det var idag :love:
Att älven gått upp ung. 3 dm sen igår gjorde nog fisken ännu trögare än vad dom varit dom senaste dagarna. Så noll fångst idag.

Men vad gjorde det en kväll som i kväll :D

Thomas L

6 grader varmt regn och blåst. Det är inte lika underbart idag. Sen så är det flera ute också.
Vattnet upp lite idag också. Det fick mig och testa lite på Forshagasidan av zon 2. Fast fisk ganska omgående. Den lyckan varade bara i 5-6 sek. Den tog flugan. Slarvig knut ??? Nejdå tafsen var alldeles sönderfransad. 0,35. Jag misstänker att den Öringen var grön :smulaimuchen:

P-A

Dom gröna öringarna är ju frekventa i forshaga
det har jag själv fått erfara.
:vissla: :betis:

Thomas L

Citat från: Thomas L skrivet maj 09, 2007, 23:09:54

.....
Ja det dröjer nog ett tag till.

Vårfisket, det bästa i mannaminne, avslutades idag. Sista veckan har jag inte rosat marknaden och i stort väl sett spolierat alla närstående planer på ett avancemang från sista platsen. 5 fiskar har jag tappat sista veckan :dunk:

Skomakare bliv vid din läst >:D

Henka

Citat från: Thomas L skrivet maj 19, 2007, 23:10:09

Vårfisket, det bästa i mannaminne, avslutades idag. Sista veckan har jag inte rosat marknaden och i stort väl sett spolierat alla närstående planer på ett avancemang från sista platsen. 5 fiskar har jag tappat sista veckan :dunk:

Envisa rykten hävdar att det var ett öringfiske av liknande klass för dryga 15-talet år sedan, då var det också ett antal herrar, med en Apelgren i spetsen som hade problem med tappade öringar. Det påstås finnas en minnessten till detta, men det är så vitt jag vet ett obekräftat rykte.

De löste sina problem genom att använda streamerkrok istället för "vanlig" laxkrok. :smulaimuchen:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

PerL

Citat från: Thomas L skrivet maj 19, 2007, 23:10:09

Vilken vår.
Grattis!

PerL

Thomas L

Det är liksom mellansäsong. Vårfisket är slut så nu är det zonbokning som gäller. Nu gäller inte årskortet på zon 2, som kanske just nu är den enda zon som kan ge utdelning i form av fisk, Öring.
Ingen Lax finns det än iaf har ingen sett nån.
Vad göra då? Ja fiske kanske inte är prio 1 men "fiskar" gör jag ändå iaf om flugan i vattnet räknas som fiske. Fokuseringen igår och idag från min sida har dock varit träning av vänsterkast.

Nej nu får dom första masa sig upp i älva :yes:

flaks

Thomas L

JAg var ner till älven i kväll. Ingen Lax eller annan fisk med fettfena syns. Tråkigt :(

2,5 kg Gädda blev det dock och det är inte det sämsta :yeah: Gram för gram är dom likvärdiga ädlare fiskar :smulaimuchen: Gäddan fattade tycke för en 5 cm silver & blue. Den är nog en rätt bra imitation på en liten fisk.

I magen på Gäddan fanns nåt mörtliknande och 4 halvsmälta små Ålar eller kan det ha varit små Lakar :-\ Äckliga var dom iaf :betis:

Thomas L

Kombinera en ledig dag med 1000 glädjepinnears vind och Forsknott överallt. Lägg till en Medalist, laddad med en god Speylina, på ett bra Speyspö. Välj en god fluga som Strong Medicine. Ett läget där allt kan hända har uppstått :love: :looney:

Tomas

Citat från: Thomas L skrivet juni 02, 2007, 19:49:10
Kombinera en ledig dag med 1000 glädjepinnears vind och Forsknott överallt. Lägg till en Medalist, laddad med en god Speylina, på ett bra Speyspö. Välj en god fluga som Strong Medicine. Ett läget där allt kan hända har uppstått :love: :looney:

:flyguy: