Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

thesaurus fisketurer!

Startat av thesaurus, juni 12, 2019, 14:08:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

thesaurus

Kul att ni tycker det. Ja det är ju inga monster men man får ha tålamod. Här kommer dagens största :)

Ismo

Citat från: thesaurus skrivet juli 13, 2019, 21:55:35
Kul att ni tycker det. Ja det är ju inga monster men man får ha tålamod. Här kommer dagens största :)

Tror du behöver min Puppa... :haum:

thesaurus

Citat från: ismo skrivet juli 13, 2019, 22:12:41

Tror du behöver min Puppa... :haum:

Mötte en äldre man i vapstälven i tisdags som hade fått en 50cm öring på din puppa. Tyvärr är jag alldeles för okunnig och bekväm inom flugskapande för att orka göra den än. Men om något år kanske man får ge sig på ett försök :)

Ismo

Citat från: thesaurus skrivet juli 13, 2019, 23:33:11
Mötte en äldre man i vapstälven i tisdags som hade fått en 50cm öring på din puppa. Tyvärr är jag alldeles för okunnig och bekväm inom flugskapande för att orka göra den än. Men om något år kanske man får ge sig på ett försök :)

Puppan är ju inte nödvändig! ;D...bara en förstår fisket i sig!..så klarar en sig utan det. :hmm:

Betis

Finns inga magiska flugor. :nono:
Men det finns magiska fiskare och magiska vatten.
Och lägen, glöm inte läget.
Allt hänger på det, rätt vatten, rätt tid och att få ut flugan där fisken ser den och vill ta den.
Det är inte så jävla lätt och ändå finns det tillfällen när även en medioker fiskare som jag kan hamna i himmelriket. 8)
Med liten hjälp av 40 års harvande och en sjujävla hjälp av fantastiska fiskekompisar. :love:
Såna som Jakob, Ismo, Erik, Lasu och många fler är värda å lyssna på.
Om de är yngre äldre eller likgamla spelar inte så stor roll.
Erfarenheten är det viktiga.
Å kamratskapen.

Tyvärr, det blir inga bilder från mitt helt fantastiska fiske iår. Å det enbart för att det är så jävla lätt å klura ut var jag varit nånstans.
Mina närmaste har fått se å det räcker.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

thesaurus

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet juli 14, 2019, 00:53:20
Finns inga magiska flugor. :nono:
Men det finns magiska fiskare och magiska vatten.
Och lägen, glöm inte läget.
Allt hänger på det, rätt vatten, rätt tid och att få ut flugan där fisken ser den och vill ta den.
Det är inte så jävla lätt och ändå finns det tillfällen när även en medioker fiskare som jag kan hamna i himmelriket. 8)
Med liten hjälp av 40 års harvande och en sjujävla hjälp av fantastiska fiskekompisar. :love:
Såna som Jakob, Ismo, Erik, Lasu och många fler är värda å lyssna på.
Om de är yngre äldre eller likgamla spelar inte så stor roll.
Erfarenheten är det viktiga.
Å kamratskapen.

Tyvärr, det blir inga bilder från mitt helt fantastiska fiske iår. Å det enbart för att det är så jävla lätt å klura ut var jag varit nånstans.
Mina närmaste har fått se å det räcker.

Medioker var väl att spaka dig själv i pungen lite..
Längre och större erfarenhet än vad du har är är få som har och ditt tänk kring fiske och fiskar är något vi alla lärt oss en hel del av genom åren.  :yeah:

thesaurus

På tal om medioker, vapstälven fick mig att känn mig ganska medioker. I de få vatten jag besökt så var det minst sagt det svåraste.

Flygande-jakob

Citat från: thesaurus skrivet juli 14, 2019, 12:32:54
På tal om medioker, vapstälven fick mig att känn mig ganska medioker. I de få vatten jag besökt så var det minst sagt det svåraste.

Knepig å. Vägnära och därmed välbesökt och därmed välutbildad fisk som blir svårlurad. Bara stannat till där några gånger och fiskat men den känns allt för sönderfiskad tycker jag.

thesaurus

Citat från: jakob skrivet juli 14, 2019, 13:51:28
Knepig å. Vägnära och därmed välbesökt och därmed välutbildad fisk som blir svårlurad. Bara stannat till där några gånger och fiskat men den känns allt för sönderfiskad tycker jag.

Kanske blir så, väldigt fin är den dock!

Froberg

thesaurus

Tack! Måste tyvärr hedra civilisationen med min närvaro denna vecka, på måndag åker jag upp igen och kan förhoppningsvis fånga några fina på bild!

thesaurus

Hemma igen! Tre dagar i fina Granån, värmen och den låga vattennivån gjorde att vi fick nästan bara köra natt och streamerfiske, flera fiskar runt kilot tagna men tappade flera bamsingar!! Less nu, tur det är lite kvar av säsongen i alla fall.

Ismo

Gött! ...har du haft det trevligt...så är nog allt bra :kopp:

thesaurus

Citat från: ismo skrivet augusti 04, 2019, 19:02:22
Gött! ...har du haft det trevligt...så är nog allt bra :kopp:
Ja, fiske i goda vänners sällskap och bra väder är alltid trevligt oavsett resultat på fisket. Börjar bli sugen på att få lite större fiskar nu dock (2kg+). Ska försöka nöta lite streamer innan säsongen är över.

thesaurus

Problemet med att hitta stor fisk är att det känns som att tiden inte räcker till för att testa nya ställen. Har åkt till stugan/fjällen 6 ggr denna semester och är inte mättad än. Måste försöka hitta lugnet igen!

Betis

Citat från: thesaurus skrivet augusti 05, 2019, 14:36:58
Problemet med att hitta stor fisk är att det känns som att tiden inte räcker till för att testa nya ställen. Har åkt till stugan/fjällen 6 ggr denna semester och är inte mättad än. Måste försöka hitta lugnet igen!
Hur gammal är du?
Ungefär?
Gissar att du har tid kvar...
Fiske ska inte vara ett jobb utan avkoppling och roligt. :hmm:
I am the real one.

Betis

Kollade din profil, du är ju bara en tredjedel av min ålder.
Ungefär. ;D
Du hinner..... :yeah:
I am the real one.

thesaurus

Citat från: Betis skrivet augusti 05, 2019, 15:13:56
Kollade din profil, du är ju bara en tredjedel av min ålder.
Ungefär. ;D
Du hinner..... :yeah:
Jo, man får väl tänka i de banorna. Får börja binda också så man har något att göra på vintern.

thesaurus

Packar lite saker, blir en solotrip till helgen. Ska upp mot saxnäs och leta streameröring!