Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

En älgs irrfärder...

Startat av MADMOOSE, april 02, 2007, 15:37:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet juli 26, 2023, 12:46:07Va bra att du testar dessa idéer först, och rapporterar här innan vi får för oss att göra det.  :D

Tack! Man tar en för laget helt enkelt. 😘

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 26, 2023, 12:11:22Får ni strålande fiske idéer ibland när ni sitter å har "tråkigt" på jobbet? Jag fick en i våras som jag delade med en vän. Vad tror du om att glida ner för Viskan i våra flytringar? Parkera en bil vid mynningen och så kör vi uppströms med en annan och sjösätter ringarna där. Igår sprang jag på denne vännen som direkt sa. Jävla vind som blåser hela tiden. Inget hö fiske väder direkt men vad tror du om det där med flytringarna nerför Viskan idag? Tja va f-n vi testar. Vad tror du sa han skall vi börja uppe vid Åsbro? Njaaa kanske lite långt. Klockan är ju ändå 15. Och var? Fram med Google Map och vi hitta en plats där vägen gick nära. Vi såg framför oss hur vi skulle sakta glida neråt mot bil 1 på ett par timmar... Men så var det ju den där vinden... Den som blåste rätt friskt rakt västligt igår... och hur rinner ån? Jo öst till väst...gled vi sakta nedströms? Näpp vi seglade istället sakta uppströms BORT från bil 1!!  ;D  ;D Bara att packa in allt igen och hitta en sjö istället. 😘
Ja, hujedamej - tur att ni retirerade, annars hade ni väl till slut blåst in i Betis trädgård  ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Haru krympt! ?..enl. rapporter så krymper dagens Älgar pga värmen..
Hur kort är du nu?...160cm?

Balswinger

Citat från: Ismo skrivet juli 26, 2023, 13:46:23Haru krympt! ?..enl. rapporter så krymper dagens Älgar pga värmen..

Fortfarande tillräckligt stor för att vara ett bra vindfång.  8)

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet juli 26, 2023, 13:16:31Ja, hujedamej - tur att ni retirerade, annars hade ni väl till slut blåst in i Betis trädgård  ;D

Hade ju varit rätt trevligt! 😘

MADMOOSE

Citat från: Ismo skrivet juli 26, 2023, 13:46:23Haru krympt! ?..enl. rapporter så krymper dagens Älgar pga värmen..

Du vet hur det är med oss gamlingar. Fel saker krymper och andra felaktiga saker växer istället. 😬😉

Henka

Citat från: MADMOOSE skrivet juli 26, 2023, 14:00:57Hade ju varit rätt trevligt! 😘
ja, men det är ju långt att gå hem, och känner jag betis rätt blir då hemvägen dubbelt så lång eftersom man vinglar så bedrövligt när man går därifrån  ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet juli 26, 2023, 14:18:48ja, men det är ju långt att gå hem, och känner jag betis rätt blir då hemvägen dubbelt så lång eftersom man vinglar så bedrövligt när man går därifrån  ;D

Tänkte inte på det...😉

Betis

Det här tycker jag ni ska testa å göra om.
En dag när det inte blåser så förbannat. Fränt å hittar ni nån bra spot så är det bara å stanna där. :hmm:
Ett misslyckande är inget misslyckande.
Bröderna Wright fick nog inte upp planet första gången.

Å hit är du alltid välkommen,  det vet du. :love:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Balswinger

Citat från: Henka skrivet juli 26, 2023, 14:18:48ja, men det är ju långt att gå hem, och känner jag betis rätt blir då hemvägen dubbelt så lång eftersom man vinglar så bedrövligt när man går därifrån  ;D

Flytring på, och dom är ändå ganska skyddade.  :D

Betis

Jodå, du känner mig väl... ;)
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet juli 26, 2023, 17:50:03Det här tycker jag ni ska testa å göra om.
En dag när det inte blåser så förbannat. Fränt å hittar ni nån bra spot så är det bara å stanna där. :hmm:
Ett misslyckande är inget misslyckande.
Bröderna Wright fick nog inte upp planet första gången.

Å hit är du alltid välkommen,  det vet du. :love:
:grupp:

MADMOOSE

Citat från: Balswinger skrivet juli 26, 2023, 17:50:25Flytring på, och dom är ändå ganska skyddade.  :D

Tar vi den gamla sorten så kan vi ju rulla hem. 😉