Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Ismos fiskedagbok..

Startat av ismo, april 17, 2007, 16:34:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

Du ljuger sämre än sämst! :p

rifle

Hmm det är så jag minns det. Hur minns du det?
What time is it? It´s time to rock not yet!

Ismo

Ismo

Skall jag aktivt fiska efter Lax i år?..NÄÄÄ :nono:...är less på skiten! Har knappt sett åt den sista åren...sur pestsmittad Lax. Öring? JA! Harr ? JA! :yes:

rifle

Det viktiga är att Westrina i sin tillvaro och njuta, inte vilken art man jagar  :tadaa:

MADMOOSE

Citat från: ismo skrivet juni 20, 2018, 09:02:50
Skall jag aktivt fiska efter Lax i år?..NÄÄÄ :nono:...är less på skiten! Har knappt sett åt den sista åren...sur pestsmittad Lax. Öring? JA! Harr ? JA! :yes:

Du har sett ljuset! Var hälsad min son!  :angel:

Skaran växer.... :grupp:

VVL  :lumber:

Betis

Citat från: ismo skrivet juni 20, 2018, 09:02:50
Nä skit i de där dioxinfiskarna. Lyft luren å ring Erik. Dra sen iväg till ( du vet var) å dra en 2 kilos harr på puppan.
Å Erik kan både tända en brasa, koka kaffe å fiska. Dessutom väldigt sugen att återupptäcka detta småvatten. :yeah:
Sätt fart nu å tänk på en annan jävel som får sitta kvar här nere i värmehelvetet.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Citat från: Betis skrivet juni 21, 2018, 06:41:11
Nä skit i de där dioxinfiskarna. Lyft luren å ring Erik. Dra sen iväg till ( du vet var) å dra en 2 kilos harr på puppan.
Å Erik kan både tända en brasa, koka kaffe å fiska. Dessutom väldigt sugen att återupptäcka detta småvatten. :yeah:
Sätt fart nu å tänk på en annan jävel som får sitta kvar här nere i värmehelvetet.

Så är det...finnes en Jokk jag allt för sällan besökt!..en tipsar om den..men är aldrig själv där.. :haum:

Ismo

Det roliga med Jokken är....! En får inga mängder med Harr...som många sörläningar vill!..en får kämpa lite..men belöningen kan vara guld värd..Lite kämpa & tur hör till spelet. :hmm:

Betis

Citat från: ismo skrivet juni 21, 2018, 08:31:53
Det roliga med Jokken är....! En får inga mängder med Harr...som många sörläningar vill!..en får kämpa lite..men belöningen kan vara guld värd..Lite kämpa & tur hör till spelet. :hmm:
Åja, så svårt är där nog inte. Iaf inte om man tänker på vilken fin harr Erik fick när han var där och bara provade lite.
Just den dagen var det ju skitväder å svinkallt.
Tänk om ni åker dit nu vid midsommartid en dag när det kläcker lite. :yeah:
Oavsett, värt å prova är det.
Å jag hade gärna följt med.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet juni 21, 2018, 15:35:21
Åja, så svårt är där nog inte. Iaf inte om man tänker på vilken fin harr Erik fick när han var där och bara provade lite.
Just den dagen var det ju skitväder å svinkallt.
Tänk om ni åker dit nu vid midsommartid en dag när det kläcker lite. :yeah:
Oavsett, värt å prova är det.
Å jag hade gärna följt med.

Vad tycker du nu om Jokken Betis! ::)

Nåväl...sällan jag skriver i denna..lika sällan jag faktist fiskar numer..vart less..speciellt på/med Lax..sjuka Laxar..svampade Laxar..gör det inte kul längre :p Hörde igår om att det är rätt bra med sjuka Laxar i Lainioälven..i mitt tips om att det var gott om Lax kring Anttis!(+ bro var en kan se dom)..Laxar påväg uppströms. Inget att uppmuntras av. :nono:
Kalixälven är fet låg!??? Fattar inte. Den bör ha bra med vatten för bra Öringsfiske..Nu behövs Båt för fiske där..det för att nå platser en inte når fr. land.
Torneälven är betydligt större älv..inte lika känlsig att bli för låg.

Betis

Citat från: ismo skrivet juli 13, 2019, 13:28:58

Vad tycker du nu om Jokken Betis! ::)

Nåväl...sällan jag skriver i denna..lika sällan jag faktist fiskar numer..vart less..speciellt på/med Lax..sjuka Laxar..svampade Laxar..gör det inte kul längre :p Hörde igår om att det är rätt bra med sjuka Laxar i Lainioälven..i mitt tips om att det var gott om Lax kring Anttis!(+ bro var en kan se dom)..Laxar påväg uppströms. Inget att uppmuntras av. :nono:
Kalixälven är fet låg!??? Fattar inte. Den bör ha bra med vatten för bra Öringsfiske..Nu behövs Bår för fiske där..det för att nå platser en inte når fr. land.
Torneälven är betydligt större älv..inte lika känlsig att bli för låg.
Men du vet vart du ska åka för att få vuxen och stridbar öring. Erik Wik har väl tagit åtminstone fyra där (minst) iår över 3 kilo och topp på 4.
Världsklass där jag var å fiska. Helt sjukt!!!!!!
Å din förtjänst i grunden. :yeah:
Ta fram dina 5 och 6or å öppna dina puppaskar och återuppväck det lätta flugfisket.
Rätt var det så är Kalix igång igen å då har du tillbaks sikyngelfisket.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet juli 13, 2019, 14:31:50
Men du vet vart du ska åka för att få vuxen och stridbar öring. Erik Wik har väl tagit åtminstone fyra där (minst) iår över 3 kilo och topp på 4.
Ta fram dina 5 och 6or å öppna dina puppaskar och återuppväck det lätta flugfisket.

Även om jag tipsat Erik!..så är Erik guld värd..så som han öppnat mina ögon..speciellt där med Öring. :yes: :yes: :flyguy: Harren visste jag att det vara bra..trots långt sedan jag vart där.

Flygande-jakob

Citat från: Betis skrivet juli 13, 2019, 14:31:50

Låter som ett drömvatten.  :love:
Skulle sitta fint att besöka det en vacker dag tillsammans med er allihop som känner till det.  :D

Betis

Citat från: jakob skrivet juli 13, 2019, 14:34:57
Låter som ett drömvatten.  :love:
Skulle sitta fint att besöka det en vacker dag tillsammans med er allihop som känner till det.  :D
Ingen vore bättre än dig å få dela det med.
Kommer aldrig glömma den  dryga 2 kilos harren du bjöd på.... :love:
I am the real one.

rifle

Låter kul.
Har du skoter för ditt pimplande?

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 13, 2020, 10:59:49
Låter kul.
Har du skoter för ditt pimplande?

NEJ! Har aldrig haft plats för en Skoter

rifle

Citat från: ismo skrivet maj 13, 2020, 20:32:58

NEJ! Har aldrig haft plats för en Skoter

Var det jag misstänkte. Ditt färdsätt är ett bra sätt att uppleva naturen på.
Blev själv lite pimplingssugen efter det du skrivit, bra motiverat!