Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Ska man verkligen skriva var det är bra fiske? TV, tidningar, Internet mm?

Startat av Beretta, juli 29, 2007, 15:55:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Nu tycker ja ni låter lite ogina här som antyder att vår kära Jonas på nåt vis skulle vara en köpt mutkolv som skönmålar ett skitvatten.
Klart han har pröjsat å Norrbyströmmen är ett kanonvatten... :tafeja: :tafeja: :appel1:

Annars kan ni ju alltid åka dit å pröva själva. ::) ::)
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Larssa

Citat från: Betis skrivet juli 19, 2009, 13:57:47
Nu tycker ja ni låter lite ogina här som antyder att vår kära Jonas på nåt vis skulle vara en köpt mutkolv som skönmålar ett skitvatten.
Klart han har pröjsat å Norrbyströmmen är ett kanonvatten... :tafeja: :tafeja: :appel1:

Annars kan ni ju alltid åka dit å pröva själva. ::) ::)

:nono: äger tyvärr inget lägre klassat spö än 10ft#8 och det är inte tufft om man inte kör med ett klass 3 spö eller lägre :hmm:

Betis

Skämt å sido, det är faktist ganska vanligt att entrepenörer å arrendatorer anlitar fiskekändisar för å skriva om deras vatten för å sedan få en anstormning.
Även då alltså riktiga vildvatten å inte bara fjolliga Kalle Anka-vatten som Norrbyströmmen.
I am the real one.

Sg

Det är väldigt vanligt ja. Oftast är det så tex fisketidningar får sina inbjudningar till olika vatten.

Thomas L

För mig känns det bra högmodigt och säga att [b]"det här vet jag men det är kunskap som inte nån annan än jag kan bära"[/b] :p
Jag tror inte det stämmer på mig och vad får er och tro att det stämmer på er :appa2: Ni kan ju ha nåt som jag inte ser att jag har :haum: I så fall vill jag ha det också :lumber:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Sg

Att basunerar ut till alla vad man själv tagit reda på tycker inte jag är samma sak som att förneka folk som frågar rätten. Även om även jag fick känna på hur kul det är när folk får reda på ens "egna" vatten nu i vintras.

Betis

Citat från: Thomas L skrivet juli 19, 2009, 15:31:17
För mig känns det bra högmodigt och säga att [b]"det här vet jag men det är kunskap som inte nån annan än jag kan bära"[/b] :p
Jag tror inte det stämmer på mig och vad får er och tro att det stämmer på er :appa2: Ni kan ju ha nåt som jag inte ser att jag har :haum: I så fall vill jag ha det också :lumber:
Du har ju fått ett kanontips av mig idag... :appa2:
I am the real one.

Thomas L

Citat från: Betis skrivet juli 19, 2009, 16:59:04
Du har ju fått ett kanontips av mig idag... :appa2:
Men så är väl inte du av den högmodiga sorten heller :nono: :appa2:

Betis

Citat från: Thomas L skrivet juli 19, 2009, 17:07:21
Men så är väl inte du av den högmodiga sorten heller :nono: :appa2:
Hög eller lågmod, kalla de vad du vill men inte anser jag att alla som kallar sig seriösa fiskare är det eller på nåt vis skulle ha rätt å få tillgång till de få kanonvatten vi har o få åka dit å förstöra dom.
Njet. :nono:

Som jag skrivit förut i den här tråden, de flesta flugfiskare skulle inte lägga två grässtrån i kors för å försöka rädda det lilla vi har kvar av vettigt fiske.
Det enda , ja absolut det enda som är intressant är å få posera ihop med en jättefisk.
Gärna då iklädd utrustning för nåt hundratusen eller nåt.

Testa å dra igång en debatt om medlemskap i Sportfiskarna eller nån annan fiskräddarorganisation typ älvräddarna.
Eller föreslå en allmän fiskevårdsavgift.
Testa å dra igång en fiskevårdsträff.

Intresset är noll å inget.
Ja, eller  åtminstone inte i närheten av vad de blir om man drar igång en fylleträff i den totalt nedfiskade Ogströmmen.
Framför allt får det inte kosta så mycket som ett billigt fiskekort ens.

Visst, ni som bryr er finns här, men inte är ni många inte.

Att då tipsa dessa parasiter till mina kanonvatten vore att kasta pärlor till svin.
Dessutom göra chansern mindre för de eldsjälar som verkligen förtjänar å fiska i rediga vatten.

Å föresten, bryr sig flugfiskaren egentligen?
När han/hon lika gärna fiskar i Norrbyströmmen , Harasjömålas konstgjorda ström eller Strömhult som i de rediga vattnen?

Vi känner ju folk som lika gärna flyger till Argentina som till Strömhult?

Näe, det vettiga i detta ämne är redan skrivet här i tråden.
Att själv få leta reda på (eller varför inte skapa?) sitt egna drömvatten skulle både hjälpa fiskbestånden och kanske sålla bort dem i vår kår som egentligen borde börjat spela golf eller cricket istället för å förstöra våra fina fiskevatten.

I am the real one.

Larssa

tycker det är bra med konstgjorda "kalle Anka" vatten med inplanterad fisk då blir det mindre fôlk som irrar omkring vid "riktiga" vatten :hmm:

Betis

Citat från: Larssa skrivet juli 19, 2009, 17:56:20
tycker det är bra med konstgjorda "kalle Anka" vatten med inplanterad fisk då blir det mindre fôlk som irrar omkring vid "riktiga" vatten :hmm:
Håller egentligen med du!! :yeah: :yeah:
I am the real one.

Thomas L

Betis jag älskar dig :love:
Men det här bottnar egentligen i principer större än flugfiske iaf för mig. Allt det du säger är korrekt men svarar fortfarande inte på kärnfrågor som:
Vad i mig gör att jag har rätt till de fina vattnen?
Vad hos mig gör att att jag och ingen annan kan fiska dessa utan att beståndet är hotat?
etc...

Här är ju jag inte Thomas L utan jag är den som läser detta (kan ju vara Betis)

rifle

Är det bara jag som blir på korri när Fiskedrag på TV4 alltid anger ställe när han är uppe i norrbotten men när de är i Stockholms då hemlighålls det alltid var de befinner sig. SOm ett proffsigt Tv-program så bör man hålla sig till en rät linje! Nu är väl inte programet så proffsigt kanske. Men antingen hemlighåller man allt eller säger allt, det finns bara de två alternativen enligt mig.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Sg

Citat från: rifle skrivet juli 20, 2009, 14:08:18
Är det bara jag som blir på korri när Fiskedrag på TV4 alltid anger ställe när han är uppe i norrbotten men när de är i Stockholms då hemlighålls det alltid var de befinner sig. SOm ett proffsigt Tv-program så bör man hålla sig till en rät linje! Nu är väl inte programet så proffsigt kanske. Men antingen hemlighåller man allt eller säger allt, det finns bara de två alternativen enligt mig.

Dom kanske har tillåtelse av de norrländska guiderna att berätta var dom är. Medans dom av de lokala förmågorna i Stockholm kanske inte har den tillåtelsen.

rifle

Citat från: Sg skrivet juli 20, 2009, 14:10:07
Dom kanske har tillåtelse av de norrländska guiderna att berätta var dom är. Medans dom av de lokala förmågorna i Stockholm kanske inte har den tillåtelsen.

Men det är väl inte guiderna som ger den rättigheten. Ok guiderna kan vägra göra repotage med de om de ska namnge, men det är ändå programet som står med största ansvaret.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Ismo

Citat från: rifle skrivet juli 20, 2009, 14:31:50
Men det är väl inte guiderna som ger den rättigheten. Ok guiderna kan vägra göra repotage med de om de ska namnge, men det är ändå programet som står med största ansvaret.

Säkert är det guiderna, finns ju puckon som släpar dit juornalister :dunk:

Sg

Citat från: rifle skrivet juli 20, 2009, 14:31:50

De fiskar ju med guider när de sticker iväg till allehanda platser. Säg att du jobbar på en camp i norrland, Du är nyuppstartad och vill ha dit kunder. Du berättar således vart man kan hitta er.

Scenario 2. Du är en duktig privatperson eller har guideverksamhet i stockholms skärgård. Du lär inte vilja berätta för sverige vart du fiskar. Varken för privat del (ditt fiske pajjar) eller yrkesmässig del eftersom du inte vill att folk ska dra dit du tar betalande kunder när du guidar.

Stockholms skärgård kan ju alla fiska i. Lite annorlunda med vatten i norrland.

Tror jag alltså.

Thomas L

Summa summarum guider är....
Ja hur många av er behöver dom egentligen.  jag är ju sån att jag fiskar där det ser bra ut och för det krävs ingen guide :hmm:

Henka

Citat från: Thomas L skrivet juli 20, 2009, 15:47:02
Summa summarum guider är....
Ja hur många av er behöver dom egentligen.  jag är ju sån att jag fiskar där det ser bra ut och för det krävs ingen guide :hmm:

Zon 1 ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007