Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

En annan liten bilddagbok, 2008

Startat av Helljammer, februari 05, 2008, 13:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Helljammer

Jag känner på mig att det blir ett sånt här år igen..... :doh:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

T.A

Citat från: Helljammer skrivet februari 05, 2008, 13:09:10
Jag känner på mig att det blir ett sånt här år igen..... :doh:
man ska inte lämnarullarna på biltaket.. Man glömmer dem där. :rofl:

Helljammer

Citat från: T.A skrivet februari 05, 2008, 13:14:58
man ska inte lämnarullarna på biltaket.. Man glömmer dem där. :rofl:

Jg trillade ned för en bohusländsk klippa. Eftersom det ändå satt en loop-plastrulle på spöt så valde jag att fullständigt dämpa fallet med den,  spöt klarade sig märkligt nog utan skador och själv blev det inte mer än några rejäla blåmärken....
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

T.A

Citat från: Helljammer skrivet februari 05, 2008, 13:16:40
Jg trillade ned för en bohusländsk klippa. Eftersom det ändå satt en loop-plastrulle på spöt så valde jag att fullständigt dämpa fallet med den,  spöt klarade sig märkligt nog utan skador och själv blev det inte mer än några rejäla blåmärken....
:rofl:

Helljammer

Vattnet är alltid blåare på andra sidan berget.
Jag har dessutom alltid tyckt att klippklättring blir mer spännande om man byter ut klätterskorna mot vadare och rep,säkringar, hjälm mot upptacklat spö.
Den sista kryddan är att ha fiskslemmiga händer istället för kritdamm. :looney:

Ismo

Citat från: Helljammer skrivet februari 05, 2008, 13:23:09
Vattnet är alltid blåare på andra sidan berget.
Jag har dessutom alltid tyckt att klippklättring blir mer spännande om man byter ut klätterskorna mot vadare och rep,säkringar, hjälm mot upptacklat spö.
Den sista kryddan är att ha fiskslemmiga händer istället för kritdamm. :looney:

Är det 6 lr. 10 Amp säkringar?... :)

Sg

haha det där måste vara den mest kvaddade rulle jag sett ;D jag trodde du hade förstört den med mening :D

Helljammer

Citat från: Sg skrivet februari 19, 2008, 16:02:41
haha det där måste vara den mest kvaddade rulle jag sett ;D jag trodde du hade förstört den med mening :D

Jag kanske undermedvetet ville att den lilla plastmojängen skulle dö och därför valde att trilla.  Vem vet?

Sg

Citat från: Helljammer skrivet februari 19, 2008, 16:05:43
Jag kanske undermedvetet ville att den lilla plastmojängen skulle dö och därför valde att trilla.  Vem vet?

Förstår men jag menar att det ser ju snarare ut som att du vänt på spöt och smackat den i berget som en slägga ;D

Helljammer

Jag har slagit sönder en abumatic med vilje en gång, när jag hade tappat en fin fisk på grund av kärv. Nån flugrulle har jag ännu inte hunnit avrätta med flit men det kommer säkert.

Sg

Citat från: Helljammer skrivet februari 19, 2008, 16:08:21
Jag har slagit sönder en abumatic med vilje en gång, när jag hade tappat en fin fisk på grund av kärv. Nån flugrulle har jag ännu inte hunnit avrätta med flit men det kommer säkert.

men vadå, abumatics är ju "helt trasselfria" ;D

Helljammer

Citat från: Sg skrivet februari 19, 2008, 16:13:14
men vadå, abumatics är ju "helt trasselfria" ;D

ja de gamla var bra..  har en med röd kåpa från 60talet nånstans..  den skulle antagligen fortfarande fungera.

Den jag mosade var en 80talare med för mkt plastdelar, det var även på 80talet jag slog sönder den så den var inte gjord för att hålla länge. Man visste redan då om plastens baksidor.... :bonk: :rofl:

Flyguy

;D ;D ;D
Tur att det inte var en riktig rulle, då hade Du fått blåmärken! :D ;)
Anakronist

Sg

Skruttapan

Den där saften är ruskit god!"  :yes:

Helljammer

Ljungan:  Söndag 4/5 .
Dagens första händelse nere vid Grimman innan fisket ens börjat,  man kliver på linan och drar in flugjäveln i fingret,   benhårt....

Helljammer

Naturligtvis gick det inte att dra ut skiten bakåt, man kanske skulle överväga att ALLTID köra hullinglöst...  :haum:

Den satt benhårt i fingerköttet och försök att trycka ut den framlänges för att nypa hullingen eller klippa av kroken gick inte heller denna gång.
Det vill sig inte bättre än att jag för första gången i mitt fiskarliv måste besöka sjukvården för en fiskerelaterad olycka.   Vårdcentralen i Njurunda är naturligtvis stängd så det blir till att fara till Sundsvalls sjukhus och efter en dryg timmes väntan och en massa lokalbedövning få krokjäveln avlägsnad kirurgiskt.  Billigt och bra,  endast 300kr och ett par timmars fiske bortkastat. :hmm:

Helljammer

Att bara åka hem utan att ha gjort ett enda kast skulle ju kännas helt jävla meningslöst så det är bara att köra ned till älven igen.

Testar Västbo på norrsidan och se där,  precis vid trädet som hänger ut och gör det svårt att fiska längre tar det en fisk ända inne vid land.  Med det höga vatten som råder går det inte att kliva ut i älven och drilla på vettigt vis utan jag får stå kvar och klänga vid buskar och träd en ganska god stund medan fisken bökar runt i hårdströmmen.

När det så äntligen blir dags för landning är  även det rätt besvärligt eftersom det är en brant, buskig lerslänt och 2m djupt direkt inne vid land.  Lyckas lägga mig och hålla spöet åt sidan utan att trassla in det i alla träd och buskar och får så upp halva fisken på en liten grästuva och då släpper flugan.

Lyckas på något vis med full kraft hugga tag runt fiskens gällock och vräka upp fisken långt upp bland buskarna, inte precis något skolboksexempel på hur man beter sig.... :vissla:

Nåja, ingen filmade drillen och ingen filmade fingerincidenten heller...

Henka

Citat från: Helljammer skrivet maj 04, 2008, 21:19:38
Nåja, ingen filmade drillen och ingen filmade fingerincidenten heller...

Det är nog ingen som får reda på det heller :vissla:

Om du dessutom döper om filnamnet till nåt utan "ö" så kan vi andra titta på bilden också :looney:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ron

Leatherman Tool är bra att ha då man krokat sig själv.  :hmm:

"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."