Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

En annan liten bilddagbok, 2008

Startat av Helljammer, februari 05, 2008, 13:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BB

Aj aj, den satt djupt!  :nono:
Har ännu aldrig krokat mig själv, men vet att den dagen nog kommer förr eller senare... Man får hoppas på det senare.
Har dock fått den tveksamma äran att försöka dra ur en krok ur en kompis en gång, så jag vet hur omöjligt det är att backa dom. Huden är otroligt seg.
När det gäller gäddfiske kör jag med 100% nypta hullingar iaf. Dom krokarna vill man inte dra in i sig själv...

Ismo

2st ställen man inte ska sätta fast krokar i..det är i huvet å röva..den utan hjärna upptill har segast hud..å den som tänker har näst segast...allt enl. en Doktor.. :yes:

Helljammer

jag hade en bra avbitar med mig,  hade jag haft en rejäl dos lokalbedövning och lite antiseptika hade jag kanske kunnat ordna allting själv.  Nu vet jag ju hur man skall göra iallafall! :rofl:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Helljammer

Sedärja, en duglig vulgataöring, då kanske man med gott samvete kan åka till Norge och inte få lax igen till helgen...

Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Helljammer

Trots sin storlek så fanns det allt fina flugsträckor i Namsen på Vaerem.

Helljammer

I 4e eller 5e kastet på första vändan sög iallfall årets första lax i, inte ens två kg, men lusad, knallblank och pigg var den rackaren.

Helljammer

På andra sidan är det ännu finare, men där får man av nån anledning tyvärr bara fiska fluga varannan dag, annars är det en masksträcka, som maskgubbarna inte ens verkar vilja utnyttja så mycket.

Sg

ser ut att vara fint :) Grattis till årets första lax!

Helljammer

Sådärja,  då var säsongen slut för min del med undantag för lite harrfiske i september om det skulle bli läge och väder. Har varit utan vettig kamera större delen av säsongen med några bilder på fiskar av varierande kvalitet har det blitt.

Helljammer

På det hela taget en riktigt trevlig säsong.  Hur var eran?

rifle

What time is it? It´s time to rock not yet!

Thomas L

Ån på sista bilden ser underbar ut :love:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Jonke

västvis

Helljammer

Äntligen! Efter att det gått troll i junifisket i tröndelag i flera år blev det äntligen lax på land i juni!
:booze:

Citat från: Helljammer skrivet juni 25, 2011, 18:58:13
Äntligen! Efter att det gått troll i junifisket i tröndelag i flera år blev det äntligen lax på land i juni!

:yeah:  :booze:

Rye?

/age

Ismo

Citat från: Helljammer skrivet juni 25, 2011, 18:58:13

:flyguy:

Helljammer

Citat från: age skrivet juni 25, 2011, 19:19:05
:yeah:  :booze:

Rye?

/age

Jag jobbar på länsstyrelsen, Rye har jag knappast råd att fiska. (Inte Espan heller).  Loe var vi på. :hmm:

Citat från: Helljammer skrivet juni 25, 2011, 19:38:09
Jag jobbar på länsstyrelsen, Rye har jag knappast råd att fiska. (Inte Espan heller).  Loe var vi på. :hmm:

Tuff bargin med Hasse  :hmm: då  :vissla: Hälsa från mig  :police:

Än en gång grattis!  :yeah:

TL //age

Matte