Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

En annan liten bilddagbok, 2008

Startat av Helljammer, februari 05, 2008, 13:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lasu

Thomas L

Skoj att ni fick se en Björn också.....  :yeah:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Ismo

Thomas L

Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Ismo

Citat från: Helljammer skrivet oktober 09, 2011, 03:25:14
Detta med Brittiska Kolumbia var inte så dumt trots allt. :hmm: Mest bara hemfärden kvar nu.

..måste vara en gömd spegel på dessadenna Björn... :haum:

Helljammer

Har mer björnbilder. En dag hängde familjen grizzly, mamma med ungar 50-150m ifrån oss i tre timmar. Det var inte bara positiv spänning. Såg grizzly från bil ett par dagar till. Svartbjörnar såg vi flera om dagen de flesta dagar, verkar vara det vanligaste viltet....
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Helljammer

12 steelhead på 13 fiskedagar i fem olika älvar får man vara nöjd med tycker jag. Två största runt tio kg resten mellan två och åtta kg ca. Liknande utdelning för övriga gubar!
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Henka

Det var annat än Kilsbergen det! :D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Ähhh Komsumlax..!  :tafeja:

Surt sa räven... :-[

Helljammer

Denna var inte nån av resans största fiskar och ändå drillade jag av mitt spö mot den.... Har aldrig dragit av ett spö genom att pressa en fisk förut..  Lyckades dock handlina iland fisken så småningom.  Även Torsten lyckades drilla av ett spö mot en fisk.
Är det någon som har ett gammalt IMX #7 10´köper jag det gärna!. Det var ett gammalt favvospö :love:  Ska man knäcka spön ska man göra det under drill!

Helljammer

Här står Johan och jag och har efter ett par timmar tröttnat på att ta grizzlybilder och börjar fundera på hur vi ska ta oss därifrån. Enda vägen till bilen är att vada runt nallarna, vilket vi till slut gjorde. Med dragna pepparsprayburkar... :vissla:

Helljammer

:sowhat:

Helljammer

:foff:

Ismo

Tanke på alla Björnar runtomkring, gick det att koncentrera sig på fisket egentligen? :haum:

Helljammer

Den dagen då grizzly var så där nära gick det lite trögt med fisket när de väl kommit. Hade dock fått en rejält grov stålskalle på 94cm tidigare på dagen så jag var egentligen ganska nöjd med fisket den dagen redan. :hmm:

Ron

Citat från: Helljammer skrivet oktober 11, 2011, 10:39:50
Här står Johan och jag och har efter ett par timmar tröttnat på att ta grizzlybilder och börjar fundera på hur vi ska ta oss därifrån. Enda vägen till bilen är att vada runt nallarna, vilket vi till slut gjorde. Med dragna pepparsprayburkar... :vissla:

Funkar pepparspray?
Trodde man behövde beväpna sig med minst gevär för att vara säker på att kunna freda sig mot de där...
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Helljammer

Jag tror gevär är betydligt sämre, om man inte sätter ett dödande skott direkt vill säga.
Denna pepparspray är kraftiga doningar sägs det. En annan svensk som bodde på samma motel som oss lyckades dra av lite pepparspray på sig själv av misstag. Dock inte i ansiktet, men det sved visst rejält på hans händer resten av den dagen och händerna svullnade upp. Nu provade vi dock inte på björn så om den verkligen fungerar när det behövs vet man ju inte.

Ismo

Har för mig att jag läste nånstanns om att vissa gjort det till "sport" att pepparspraya Björnar..om det är sant så borde dom som straff få en burk sprayad där solen aldrig lyser..

Helljammer

Förvånar mig inte, idioter tycks det finnas gott om överallt, inte minst i nordamerika. En morgon såg vi på TV på motellet björnjakt med pilbåge.
De skjöt en stor svartbjörn med pilbåge, naturligtvis dör inte björnen utan de får följa efter den blödande björnen in i en massa buskar och snår, även denna eftersöksjakt med båge..  Att smyga i buskarna med pilbåge efter en redan skadeskjuten björn är varken snällt, rationellt eller ofarligt.

Helljammer

Tjofadderittan!  Imorrn är det slut på säsongen i majoriteten av vattnen jag fiskar (återstår lite harrfiske i september och kanske lite havsöringsletande i ljungan) så det får bli en liten summering.
Är trots allt riktigt nöjd med säsongen även om den varit lite konstig.
4 Norgelaxar (vara av en om än ganska färgad var pb med rejält god marginal  110cm och grov som fan, tillråga på tagen på enhandsspö klass sju under grilsefiske) Min första lögdelax i mitten av juni. Ovanligt många öringar kring två kilo på streamer hemikring.
Öring, röding och harr över kilot på torrt känns bra en säsong som denna när det varit generellt så uselt med kläckningar och vakande fisk.
Nytt pb på harr på torrt  53cm.