Forumnyheter:

Ny flugbindningsartikel: Skindfluer på arbejde i Emåen Av Brian 'DK.minken' Störup

Huvudmeny

Borsta katten.

Startat av Betis, september 12, 2017, 18:06:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Så, nu har jag borstat Heidis katter. Pga vissa omständigheter har vi haft hand om hennes djur över hela sommaren. De fäller som faan så man måste borsta dom hela tiden men trots det går dammsugaren flera dagar i veckan. Normalt är man lat å kastar hårtussarna men i somras tog jag med några påsar till Erik.
Nu först hade jagvett att spara lite till mig själv. Perfekt färg för vulgata- och Danicanymf..... :flyguy: :love:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet september 12, 2017, 18:06:37
Så, nu har jag borstat Heidis katter. Pga vissa omständigheter har vi haft hand om hennes djur över hela sommaren. De fäller som faan så man måste borsta dom hela tiden men trots det går dammsugaren flera dagar i veckan. Normalt är man lat å kastar hårtussarna men i somras tog jag med några påsar till Erik.
Nu först hade jagvett att spara lite till mig själv. Perfekt färg för vulgata- och Danicanymf..... :flyguy: :love:

Färgen!!  :doh: Jag skulle tänkt på färgen när vi nu skaffa oss 2 nya katter.  :loopis: Men men det kommer bli många grå flugor.  :yeah:

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet september 13, 2017, 07:56:36
Färgen!!  :doh: Jag skulle tänkt på färgen när vi nu skaffa oss 2 nya katter.  :loopis: Men men det kommer bli många grå flugor.  :yeah:
Ja... :appel1:
Fast grå behöver inte vara fel,  Erik tog en tvåkilos på Eskils färg. Eskil har fet mjällig päls. Äkligt men lättdubbat. ;D
Tyvärr funkar inte katthår så bra till torrflugor, men till nymfer är det perfekt.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.