Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Elpriset.

Startat av Betis, maj 02, 2022, 19:55:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MADMOOSE

Bara att inse att man var väldigt slösaktig gällande el innan den började kosta mer. Rätt rejäl skillnad på staplarna mot föregående år.... :-[

Ismo

-Ger mig fan på!!!Hade största delen av Vattenkraften funnits i södra Sverige!!..så inte hade El-priset vart lika i hela landet...NO NO!! :nono:
Då hade det sagts.."för dyrt att transportera..upp över"

Balswinger

Citat från: Ismo skrivet december 06, 2022, 14:46:28-Ger mig fan på!!!Hade största delen av Vattenkraften funnits i södra Sverige!!..så inte hade El-priset vart lika i hela landet...NO NO!! :nono:

?
För närvarande är väl vi indelade i fyra zoner där elpriset blir typ dyrare ju längre söderut man kommer. Eller om man så vill "billigare" ju längre norrut man kommer ???

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet december 06, 2022, 15:18:46?
För närvarande är väl vi indelade i fyra zoner där elpriset blir typ dyrare ju längre söderut man kommer. Eller om man så vill "billigare" ju längre norrut man kommer ???

Har du inte kollat senaste?..lika dyrt i HELA LANDET...

Henka

Citat från: Ismo skrivet december 06, 2022, 15:25:30Har du inte kollat senaste?..lika dyrt i HELA LANDET...
Har DU kollat det senaste?
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

Citat från: Henka skrivet december 06, 2022, 15:31:38Har DU kollat det senaste?

Fast, ja, det har du nog fan gjort. För imorrn är det lika i hela landet!  :hmm:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet december 06, 2022, 15:32:09Fast, ja, det har du nog fan gjort. För imorrn är det lika i hela landet!  :hmm:

Rättvist alltså!  :D

Ismo

Citat från: Henka skrivet december 06, 2022, 15:32:09Fast, ja, det har du nog fan gjort. För imorrn är det lika i hela landet!  :hmm:

Som i fisket! :D  :nudge:

Betis

Vadå???
Alla vattendrag här nere är till hundra utbyggda.
Snart är det så ända upp till treriksröset. :tafeja:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Citat från: Betis skrivet december 06, 2022, 16:10:29Vadå???
Alla vattendrag här nere är till hundra utbyggda.
Snart är det så ända upp till treriksröset. :tafeja:

Små jävla Åar!..som knappt räcker till att försörja Kärringarnas "leksaker" nattetid.. ;D

Betis

Å 50 öre billigare här nere än idag. :tadaa:
I am the real one.

Balswinger

Citat från: Ismo skrivet december 06, 2022, 14:46:28-Ger mig fan på!!!Hade största delen av Vattenkraften funnits i södra Sverige!!..så inte hade El-priset vart lika i hela landet...NO NO!! :nono:

Ta sig uppströms är ju alltid dyrt och jobbigt.
Nerströms rinner det ju av sig själv. :D

Ismo

Personligen så skiter jag i det!!!..men är FULLT ÖVERTYGAD!!!..så hade det vart tvärt om i landet..beroende på VAR..det mesta produceras..LÄTT!
Tycker dock att via alla skall ha samma pris!
Kolla på Malmen som bryts..vart går vinsterna?..till största del.
Dom flesta vill ju inte bo här uppe!...nån jävla fördel borde väl då en ha?...lr?..Vem skall bryta malmen...nån fr. Eritrea?

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet december 06, 2022, 16:31:44Ta sig uppströms är ju alltid dyrt och jobbigt.
Nerströms rinner det ju av sig själv. :D

Att ingen har skjutit dig än? ..MÄRKLIGT! :haum:

Ismo

Detta med El-STÖD!!!..går ju INTE till område 1 å 2 "var mesta Elen "tillverkas"..utan 3 å 4.
Känns ännu märkligare :haum: ...Då borde ju allt vara vänt nu!..Låt dom betala i Norr..trots att mesta av Elen kommer därifrån..
Tur att en Dör bort en dag..så slipper en skiten. :D

Henka

Citat från: Ismo skrivet december 06, 2022, 17:00:44Detta med El-STÖD!!!..går ju INTE till område 1 å 2 "var mesta Elen "tillverkas"..utan 3 å 4.
Känns ännu märkligare :haum: ...Då borde ju allt vara vänt nu!..Låt dom betala i Norr..trots att mesta av Elen kommer därifrån..
Tur att en Dör bort en dag..så slipper en skiten. :D
Jag tror att det beror på språkförbistring.
Om fattiglapparna inte ska få stöd så kan väl det lika gärna få gälla alla typer av lappar :haum:

Helt barockt att elstöd ska utgå till de som värmer sin pool på vintern, men inte för de som lever på försörjningsstöd.
Den nya 'arbetslinjen' suger getters pung!  :foff:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet december 06, 2022, 21:20:07Jag tror att det beror på språkförbistring.
Om fattiglapparna inte ska få stöd så kan väl det lika gärna få gälla alla typer av lappar :haum:

Helt barockt att elstöd ska utgå till de som värmer sin pool på vintern, men inte för de som lever på försörjningsstöd.
Den nya 'arbetslinjen' suger getters pung!  :foff:
Va ska de med försörjningsstöd ha elbidrag för? De ha ju ändå inte råd med pool... :appel1:
I am the real one.

Betis

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/xglaq8/forvirrad-av-elprisstodet-har-ar-fragorna-och-svaren

En förklaring så god som någon. Visst, uppletad på Aftonbladets ledarsidor men inte mindre relevant för det.
I am the real one.

Henka

Jag har städat bort lite dumheter här.

Håll er på mattan gubbar!  :spank: :spank: :spank:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet december 07, 2022, 11:31:07Jag har städat bort lite dumheter här.

Håll er på mattan gubbar!  :spank: :spank: :spank:
Bra städat!!! :booze:
I am the real one.