Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Fiskevård och miljö.

Startat av Betis, september 11, 2019, 18:15:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henka

Citat från: rifle skrivet januari 30, 2020, 11:25:23
Måste få gnälla av mig lite igen om världen och en stor del av dess innevånare och deras så kallade tänk.
Jag blir så sjukt less (som jag tjatat om tidigare också) på alla dessa surgubbar och surgummor som hela tiden hittar ursäkter till att själva slippa dra sitt strå till stacken och allt sen när staten går nån åtgärd som innebär en kostnad så blir gnället ännu större.

Vi kan alla påverka och varje liten plastpåse vi inte använder är en plastpåse mindre i cirkulation.
Skulle alla i Sverige återanvända tex en brödpåse bara en enda gång på ett år så skulle det faktiskt generera 9 miljoner mindre plastpåsar.
Vi är alla egna individer i Sverige och det är de även i Kina som är landet som alltid nämns när man vill slippa anstränga sig och göra förändring.
Vad spelar 9 miljoner plastpåsar när Kina bränner 4 miljarder.
Jag säger skit du i vad Kina gör och dra ditt egna strå till stacken surgubbe/surkärring!
Jag blir så less!

Så var det sagt  :kopp:

:yeah:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Måste få gnälla av mig lite igen om världen och en stor del av dess innevånare och deras så kallade tänk.
Jag blir så sjukt less (som jag tjatat om tidigare också) på alla dessa surgubbar och surgummor som hela tiden hittar ursäkter till att själva slippa dra sitt strå till stacken och allt sen när staten går nån åtgärd som innebär en kostnad så blir gnället ännu större.

Vi kan alla påverka och varje liten plastpåse vi inte använder är en plastpåse mindre i cirkulation.
Skulle alla i Sverige återanvända tex en brödpåse bara en enda gång på ett år så skulle det faktiskt generera 9 miljoner mindre plastpåsar.
Vi är alla egna individer i Sverige och det är de även i Kina som är landet som alltid nämns när man vill slippa anstränga sig och göra förändring.
Jag säger skit du i vad Kina gör och dra ditt egna strå till stacken surgubbe/surkärring!
Jag blir så less!

::)

rifle

What time is it? It´s time to rock not yet!

Ismo

Asså! skitbra att vi har en miljöskatt på påsar :booze:  Men fortfarande?..vad betalar vi för övrig plast?..det ärju miljoner mera :p

Betis

Handlar det om att folk är sura för att icapåsarna blivit dyrare?
I så fall, ja jävlar :rofl:
Men visst, man får inte glömma all annan plast.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Balswinger

Citat från: Betis skrivet januari 30, 2020, 22:14:11

Ja, och surast av domsura är ...  :nudge:
I alla fall om räknar antal inlägg.  ;D

Ismo

Citat från: Betis skrivet januari 30, 2020, 22:14:11

Det handlar om miljötänk! herr Betis MILJÖTÄNK ;D ::)

Betis

Citat från: ismo skrivet januari 30, 2020, 23:52:48

Det handlar om miljötänk! herr Betis MILJÖTÄNK ;D ::)
Ja det är klart, gör man nåt skulle bli bra för miljön så blir folk skitsura.
Folk blev sura på  70-talet med, när priset från noll till nånting.
I am the real one.

rifle

Det sorgliga är att man måste öka priset på saker för att få folk att ändra sitt beteende.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Helljammer

Citat från: rifle skrivet januari 31, 2020, 07:42:36
Det sorgliga är att man måste öka priset på saker för att få folk att ändra sitt beteende.

Ja och det riktigt ordentligt. Ett bensinpris på tusen kronor litern vore en bra början! :kopp:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Ismo

Citat från: Betis skrivet januari 31, 2020, 01:57:33
Ja det är klart, gör man nåt skulle bli bra för miljön så blir folk skitsura.
Folk blev sura på  70-talet med, när priset från noll till nånting.

Jo jag minns..tror det var tidigt 80-tal...jag å farsan var å pimplade..skitfiske!...kom te bilen..bilspår fr. Narvikshållet...2st hade knallat ut å brytit sönder tanklocket(bilen var ny tankad pga den tokhöjningen)...hade kanske 1/5 soppa kvar...var jag glad? :nono: Tur att bara var kort utanför Kiruna.

Betis

Citat från: ismo skrivet januari 31, 2020, 08:55:32

Jo jag minns..tror det var tidigt 80-tal...jag å farsan var å pimplade..skitfiske!...kom te bilen..bilspår fr. Narvikshållet...2st hade knallat ut å brytit sönder tanklocket(bilen var ny tankad pga den tokhöjningen)...hade kanske 1/5 soppa kvar...var jag glad? :nono: Tur att bara var kort utanför Kiruna.
Var lite oklar, det var plastpåsar jag menade.
De fick man gratis i butik, sen nån gång mitten 70tal började man ta betalt för dom.
Dagarna innan såg man folk som bara gick in i affärerna och hämtade plastpåsar.
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet januari 31, 2020, 08:59:50
Var lite oklar, det var plastpåsar jag menade.
De fick man gratis i butik, sen nån gång mitten 70tal började man ta betalt för dom.
Dagarna innan såg man folk som bara gick in i affärerna och hämtade plastpåsar.

OK! ..Naturligtvis skall vi konsumenter vara med att betala för vår miljö..men tycker det är löjligt när Regeringen rakt av (som vanligt)..låter oss betala för miljön...även om det är vi som i slutändan skitar ner mest. Men nått jävla ansvar har väl tillverkarna av påsar? Butiker ICA,COOP m.m Vi betalar men dom tjänar pengarna. ;D
Nää..säger som äldsta brorsan.." Vi blir rövknullade tills vi dör" vare sig vi vill lr. ej!

Flygande-jakob

Citat från: ismo skrivet januari 30, 2020, 19:37:28
Om 30 framåt...så är jag borta...död å begraven lr nått :haum: Jag skiter i vilket! ;D

Ska du leva 30 år till!!!???  :o
Det var fan vad positiv och levnadsglad du låter idag. Du brukar ju låta som om du ska dö imorgon annars.  :haum:

Ismo

Vet du när du skall dö?...det kan vara idag,i morgon..lr. nästa v. :)

Betis

Bets är som vanligt idiottrög. :rofl:
Det Rifle blir tvungen å erkänna är att även han blir irriterad på idioterna på kanten. ;D

Hur många sidor som helst och ett vettigt inlägg. Ballswingers. Typ, gillar du inte priset på plastpåsarna så ge fan i köp dom. :yeah:

En annan tråd om girjasdommen, där är det bara Jacob som skriver nåt vettigt. 17 sidor där det mesta bara handlar om Tjunajokk.

Kontentan?
Idioterna är kvar på kanten å de vettiga är här. Ismo är lite svårare å sätta i ett fack, men vi gillar honom så det spelar ingen roll. ;D
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet januari 31, 2020, 12:39:21
Bets är som vanligt idiottrög. :rofl: :yes:
Det Rifle blir tvungen å erkänna är att även han blir irriterad på idioterna på kanten. ;D

En annan tråd om girjasdommen, där är det bara Jacob som skriver nåt vettigt. 17 sidor där det mesta bara handlar om Tjunajokk.

Kontentan?
Idioterna är kvar på kanten å de vettiga är här. Ismo är lite svårare å sätta i ett fack, men vi gillar honom så det spelar ingen roll. ;D

Skriver vad jag tycker :tafeja:  ..inte alla ggr smart! Men vad fan ;D

Matte

Jag blir så less!

Håller med till 100%!  :looney:

Matte

Citat från: Betis skrivet januari 31, 2020, 12:39:21
Kontentan?
Jojo, Nu har jag ju efter 5-6 års uppehåll på Fiskelust bemödat mig att göra några inlägg. Hur många meningslösa inlägg här på fiskelust behövs för att slippa idiotstatusen efter mina Girjasinlägg?  :tadaa: :tadaa:

För övrigt undrar jag var Ron håller hus, har han lagt ner på fiskelust? ???

Henka

Citat från: Matte skrivet februari 08, 2020, 22:49:10

För övrigt undrar jag var Ron håller hus, har han lagt ner på fiskelust? ???

Han, och allt för många andra, har varit saknade länge :(
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007