Fiskbajs – en oväntad klimatnytta

Startat av Balswinger, oktober 18, 2021, 07:34:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

Jag slutar jobba snart!..m  a o ..jag kommer att ta upp mera fisk..jag är duktigt! Allt kommer bara bli bättre :D

Balswinger

Citat från: Betis skrivet oktober 19, 2021, 14:39:39
Ta vår egen sajt. Gå in å kolla statistiken var intresset ligger.

Jojo, med lite bajs vart det allt fart i "Fiskevård och Miljö" också.  8)
:D

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet oktober 19, 2021, 17:57:49
Men som här blir det bara dumt, alla vet nog hur mycket jag gillar Långälgen.
Att bara behöva föra den här typen av diskussion med mina bästa vänner borde vara förklaring nog för att alla borde förstå varför jag la av.

Tjafs ska man bara behöva ha med fienden, inte med sina bästa vänner. :-\

Frisk vild fisk i vilda friska vatten borde vara en självklarhet.
Är det så?

Å jag gillar dig som du vet.  :love: Skulle väl bara skruva till det lite med att jag var en gäddelit... ;) Fast med ett visst uns av "dåligt" samvete att jag gärna sätter mig i bilen och åker tvärs över landet för att fiska kustgädda i Blekinge när jag lika gärna kunde cykla till nått vatten nära på. Å varför gör jag det då? Jo det är väl en egoistisk längtan till ett litet vardagsäventyr och en drift att ta reda på "vad som finns bakom nästa krök" ......Etiskt? Nä inte särskilt... 

Betis

Citat från: MADMOOSE skrivet oktober 20, 2021, 08:08:36
Å jag gillar dig som du vet.  :love: Skulle väl bara skruva till det lite med att jag var en gäddelit... ;) Fast med ett visst uns av "dåligt" samvete att jag gärna sätter mig i bilen och åker tvärs över landet för att fiska kustgädda i Blekinge när jag lika gärna kunde cykla till nått vatten nära på. Å varför gör jag det då? Jo det är väl en egoistisk längtan till ett litet vardagsäventyr och en drift att ta reda på "vad som finns bakom nästa krök" ......Etiskt? Nä inte särskilt...
Men du förstår mig?
150 båtar var det å tävlade utanför mitt häromveckan.!!!! :o :o
150 st!!! Har ingen aning om fångssiffrorna.
Å då säkert sanktionerat från nåt höjdarhåll.
Inte ok enligt mig, först då lovorda massa gäddfabriker, sen hålla masstävling.. :dunk:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Betis

Eller ta det här exemplet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/alfisket-i-sjon-bolmen-ar-hotat-ingen-far-ta-over-efter-den-aldre-generationen

Så här framställs det alltid. Inte som nån katastrof att en fiskart är hotad utan nästan alltid hur synd det är om yrkesfiskarn som inte får fortsätta att utrota.

Helvete , han får väl göra som alla andra Bolmenbor, sätta sig i bilen å köra in till Ljungby å svetsa pannor på CTC. :dunk:
I am the real one.

MADMOOSE

Citat från: Betis skrivet oktober 20, 2021, 08:47:36
Men du förstår mig?
150 båtar var det å tävlade utanför mitt häromveckan.!!!! :o :o
150 st!!! Har ingen aning om fångssiffrorna.
Å då säkert sanktionerat från nåt höjdarhåll.
Inte ok enligt mig, först då lovorda massa gäddfabriker, sen hålla masstävling.. :dunk:

Fattar precis. Gäller å hålla rent framför egen dörr...även om det är svårt. Just den tävlingen såg jag inte Förbundet stå bakom utan det var nog bara Sportfiskeindustrin.  :haum:

MADMOOSE

Och ikväll kan vi fortsätta att lära och förfasas över vårt kortsiktiga tänkande genom att titta på Uppdrag Granskning om vårt utrotande av ålen.

Betis

För 10 år sedan fanns det inte mer än 1% kvar av hela världens ålbestånd. 1%....
I am the real one.

Betis

I am the real one.

MADMOOSE