Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Kan man lura sig själv till nåt kul i år?

Startat av Henka, april 13, 2010, 15:11:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henka

Tja....

Behöver är ju ett relativt begrepp, historiskt har jag förstått att jag kanske inte direkt är den prylhungrigaste flugfiskaren i sällskapet.

Men nåt kul börjar det väl bli dags att unna sig i år?

:haum:

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Bruce & Walker Parabolic Lite 15´, är jag sugen på!
Samt ett Orvis Frequent Flyer till puppmetet, 8 fot och 7-delat..  :flyguy:

rifle

Tycker du ska skaffa ett mobilet flugnindningset så du kan binda flugor vid stranden.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Henka

Citat från: rifle skrivet april 13, 2010, 15:42:53
Tycker du ska skaffa ett mobilet flugnindningset så du kan binda flugor vid stranden.

En intressant idé, annars är det ju bara 700 meter till älven, så det är nog enklare att bara gå hem å binda om det skulle bli så att man blir lite sugen ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

MADMOOSE

Citat från: Henka skrivet april 13, 2010, 15:48:49
En intressant idé, annars är det ju bara 700 meter till älven, så det är nog enklare att bara gå hem å binda om det skulle bli så att man blir lite sugen ;D

Jaha en onge och redan fjättrad till hemmet..!  ;)

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet april 13, 2010, 15:42:05
Bruce & Walker Parabolic Lite 15´, är jag sugen på!
Samt ett Orvis Frequent Flyer till puppmetet, 8 fot och 7-delat..  :flyguy:

Spön har jag en garderob full ungefär, och inte ens med nuvarande garderob får alla den uppmärksamhet de förtjänar,
så där tror jag inte jag finner något att komplettera med... Man kanske knäcker nåt nytt i år... :appa2:

Rullar har jag också för många, för att inte tala om linor :nono:

Jacka kanske? Det börjar bli tätt mellan hålen i min vadarjacka...

Vadarna är nya, vadarskorna börjar se annorlunda ut förstås... :yeah:

Väskor å grejer har jag en uppsjö :hmm:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

västvis

Det är väldigt svårt att låta bli att köpa något nytt. Fasthän att man har aldeles för mycke av olika saker inom flugfisket, så är känslan att köpa något nytt alltid aktuellt. Mitt eget stora problem är att jag har så dj*vla svårt att avvara något av det jag har så snart behöver man mer garderober. Känner mig som en Ekorre ibland..   ;)

Ron

En bra bärsele så att du kan ta med ditt barn på fiske.

Jag gjorde så först med barn nr 2 och det gjorde att hon blev mer präglad (läs intresserad) på fiske än avkomma nr 1.
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Henka

Citat från: Ron skrivet april 13, 2010, 17:13:22

Jag gjorde så först med barn nr 2 och det gjorde att hon blev mer präglad (läs intresserad) på fiske än avkomma nr 1.

Nu är det ju inte så att jag med är helt säker på att det var just selen som präglade din andra avkomma på fisket.
Men bra sele är redan införskaffad :yeah:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

strömmen

Citat från: Henka skrivet april 13, 2010, 15:11:41
Tja....

Behöver är ju ett relativt begrepp, historiskt har jag förstått att jag kanske inte direkt är den prylhungrigaste flugfiskaren i sällskapet.

Men nåt kul börjar det väl bli dags att unna sig i år?

:haum:

Men herregud Henka! Om du behöver tips på saker där du skulle kunna bränna vansinnigt mycket pengar så vänd dig med förtroende till nån som sitter kraftigt fast i flugbindningsträsket! Skinn från ställen på jorden där solen skiner när du sover, fasaner i alla möjliga upptänkliga former och div flasher & annan skit som du säkert skulle klara dig alldeles utmärkt utan, listan kan göras oändlig.  Vi hörs! MVH//Jonas

Thomas L

Citat från: Ron skrivet april 13, 2010, 17:13:22

Henka har gjort Elias simkunnig i stället ;)
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Thomas L

Citat från: strömmen skrivet april 13, 2010, 18:24:37
Men herregud Henka! Om du behöver tips på saker där du skulle kunna bränna vansinnigt mycket pengar så vänd dig med förtroende till nån som sitter kraftigt fast i flugbindningsträsket! Skinn från ställen på jorden där solen skiner när du sover, fasaner i alla möjliga upptänkliga former och div flasher & annan skit som du säkert skulle klara dig alldeles utmärkt utan, listan kan göras oändlig.  Vi hörs! MVH//Jonas
Nu trodde jag att du skulle föreslå han börja med zonkers....  :police: ;D
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Sg

Om du har en gammal jacka och behöver en ny så tycker jag du redan har svarat på din fråga :)

strömmen

Citat från: Thomas L skrivet april 13, 2010, 18:41:50
Nu trodde jag att du skulle föreslå han börja med zonkers....  :police: ;D
Knappast Thomas! Glöm inte att herr Frödin sågat Zonkers på lax så den som är så jävla dum i huvet att gå emot denna gigant inom laxfiske får faktiskt skylla sig själv. För min egen del så är det egalt eftersom jag aldrig får nån fisk. MVH//Jonas

Ron

Citat från: strömmen skrivet april 13, 2010, 19:28:43
Knappast Thomas! Glöm inte att herr Frödin sågat Zonkers på lax...

Har han?  :o
Är det därför jag "bara" fått öring på hans zonkervariant?  ???
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Henka

Citat från: strömmen skrivet april 13, 2010, 18:24:37

Problemet är att jag faktiskt har hunnit fiska en hel del i mina dar, och är rätt övertygad om att jag redan äger åtminstone 4 gånger så mycket bindmaterial som jag någonsin kommer ha någon form av användning för.

Men visst, jag kan väl köpa nåt silly skin eller nåt sånt ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

Citat från: Sg skrivet april 13, 2010, 18:49:20
Om du har en gammal jacka och behöver en ny så tycker jag du redan har svarat på din fråga :)

Vem sa nåt om att jag bara har en jacka 8)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

BB

Ja, vad skall man hitta på? Du e ju kräsen!

Räknas väl som småpinaler, men ett vågnät + schyst våg hade jag mkt nytta av ifjol.
Har du nån riktig Läderman? Det är nog fan top 3 bästa prylen ever alla kategorier för mig!  :love: ;D
Keps med propeller?  ???