Forumnyheter:

Fiskelust foruminfo Här finns kortfattad och enkel information om vÃ¥rt forum.

Huvudmeny

Kan man lura sig själv till nåt kul i år?

Startat av Henka, april 13, 2010, 15:11:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hjortmyrs

Citat från: Thomas L skrivet april 15, 2010, 19:34:28
Låter bra men det finns några Kilproducerade alster som bör undvikas. Dom kan ta "vad fan som helst" på omslaget ::)

De har ju en förkärlek för den avkopplande färgen chock-neon-orange dessutom..  ;D

Flygande-jakob

Citat från: Thomas L skrivet april 15, 2010, 19:34:28
Låter bra men det finns några Kilproducerade alster som bör undvikas. Dom kan ta "vad fan som helst" på omslaget ::)

Jag tycker då förra omslaget var mycket vackert. :tafeja:

rifle

What time is it? It´s time to rock not yet!

Henka

Citat från: rifle skrivet mars 05, 2015, 08:44:46
Har problemet löst sig?

man kan väl säga att det återuppstått!

Tack för ett bra lyft.

Vad ska jag köpa i år?

Ps. Muurrikka har jag redan :tadaa:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Börja med att sälja bort en massa saker. Sen tror jag du behöver en selfiepinne  :kopp:

Betis

Nu när du tränat upp dig till å bli så stark så måste du köpa något riktigt tungt å bära. En kakelugn?
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Henka

Citat från: Betis skrivet mars 05, 2015, 09:11:51
Nu när du tränat upp dig till å bli så stark så måste du köpa något riktigt tungt å bära. En kakelugn?

Jag behöver nåt tyngre :hmm:
Kanske pandamat, eller en hardyrulle eller nåt annat urbota dumt :haum:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Kan faktiskt skryta att jag lurat mig själv på två nya spön hittills efter säsongen slutade 2014 och ett tredje är på G ska bara bestämma mig för vilken 15fotare jag ska införskaffa. Har även lurat på mig några nya linor och även en slingpack på 7liter.
Jag är lite nöjd om jag får säga det själv.

Henka

Citat från: rifle skrivet mars 05, 2015, 09:22:04
Kan faktiskt skryta att jag lurat mig själv på två nya spön hittills efter säsongen slutade 2014 och ett tredje är på G ska bara bestämma mig för vilken 15fotare jag ska införskaffa. Har även lurat på mig några nya linor och även en slingpack på 7liter.
Jag är lite nöjd om jag får säga det själv.

En slingpack lät ju groteskt fjolligt :D

Vilken modell? :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Patagonia stealth atom 7l blev det.
Tror inte jag kommer använda den så mycket men jag hoppas den ska fylla sin funktion vid kortare attackturer.

Flygande-jakob

Klumpar och linor. Ju fler man köper, ju fler tycker man sig behöva. Och till slut har man så många att man inte behärskar att fiska med en enda vettigt och fiskeresultatet blir sämre och sämre vilket man skyller på dåliga klumpar och så är det igång igen!  :yeah:
Kan inte misslyckas om du bara ser till att hela tiden tänka att "det kan nog fan bli lite bättre ändå.."

Henka

Citat från: jakob skrivet mars 05, 2015, 09:40:02
Klumpar och linor. Ju fler man köper, ju fler tycker man sig behöva. Och till slut har man så många att man inte behärskar att fiska med en enda vettigt och fiskeresultatet blir sämre och sämre vilket man skyller på dåliga klumpar och så är det igång igen!  :yeah:
Kan inte misslyckas om du bara ser till att hela tiden tänka att "det kan nog fan bli lite bättre ändå.."

Äh, du är bara sååå hösten 2014 :tafeja:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Flygande-jakob

Citat från: Henka skrivet mars 05, 2015, 10:10:46
Äh, du är bara sååå hösten 2014 :tafeja:

:-[
Men det är ju ändå en evighetsmekanism som egentligen aldrig blir omodern så jag tycker helt klart att du investerar i ett nytt batteri klumpar för sådär 5-6000kr. Givetvis av olika fabrikat så långt det går så att du tvingas komplettera upp med alla sjunkgrader om du fastnar extra för något fabrikat. Annars är en given hit att, precis som den där Edgeiga killen, inte provfiska alls utan ändå utse några favoriter och köpa vidare utifrån det.  :D

rifle

De bästa sakerna att köpa är runtikring saker till fisket. Man använder ändå oftast samma spö och samma linor.
Medans runtikring sakerna faktiskt kan förbättra tillvaron mycket. Som tex en stolsryggsäck är så sjukt bra (givetvis har jag en).
Så köp en stolryggsäck.

Ismo

Fiska naken! ..så får du fiska ensam... :tadaa:

Henka

Citat från: rifle skrivet mars 05, 2015, 10:21:58
De bästa sakerna att köpa är runtikring saker till fisket. Man använder ändå oftast samma spö och samma linor.
Medans runtikring sakerna faktiskt kan förbättra tillvaron mycket. Som tex en stolsryggsäck är så sjukt bra (givetvis har jag en).
Så köp en stolryggsäck.

Ja! Ja!
Stolsrygga är fan inte dumt!

Vad ska man ha för nån då?
Vilka är vettiga både att bära och sitta på?
För fy fan för att kånka runt på en jävla stålram med en ditkletad rygga som inte ens rymmer en termos, och sen sitter man som nåt
jädra block i en obekväm pungklämma :p
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Henka skrivet mars 05, 2015, 10:26:45
Ja! Ja!
Stolsrygga är fan inte dumt!

Vad ska man ha för nån då?
Vilka är vettiga både att bära och sitta på?
För fy fan för att kånka runt på en jävla stålram med en ditkletad rygga som inte ens rymmer en termos, och sen sitter man som nåt
jädra block i en obekväm pungklämma :p

Ja de är fan värdelösa att bära jämfört med en vanlig men mycket bättre att sitta på  :hmm:
Jag köpte en:
http://www.letro.se/shopartinfo_mer.ASP?ProdId=23410

Ismo

Denna har jag själv vart intresserad att köpa i många år..men blir aldrig av..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=315997

Flygande-jakob

Ingen dum idé!
Kan rekommendera att köpa en ordentlig direkt (dyr). Jag har snålat och köpt ett par billiga och det är totalskit.

amebix

just en stolsrygga är nog nästa investering fan vad skönt o kunna sitta någorlunda vettigt istället för o sitta på nån jävla sten eller stock. 
fittstuvningshjärna!!!!!!