Höll på att demolera en Rulle under veckan.

Startat av ismo, maj 15, 2020, 14:27:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

Hade köpt mig en beggad rulle fr. en i detta forum för ett antal år sedan.
Rullen är en Mogul #5..det är inte siffran för en #5 lina kan jag säga :nono:
Stenzel Made in Germany No 82141..tänkte enkelt byta till H-vevning(Onarerar inte ens med vänstern) :nono:
Höll på i en hel jävla dag för att få loss delarna...top "skruven" som håller fast veven t ex. ..jag har nästan demolerat rullen...
"Tänkte..HUR FAN KAN NÅTT SITTA SÅ HÅRT?"..tog i med en polygrip..det är en sorts kupol-mutter...med kuggliknande fläns..nu är dom INTE kugglika :nono:..
Det visade sig att den hade VÄNSTERGÄNG :spank:.....tror att jag bara behöver kasta om spärr-klackarna i rullen...finns inte lager att + att komma åt att ändra på..
MEN!! Hade dragit den jävla muttern så hårt..åt fel håll..men fan ta den som ger sig :p

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 15, 2020, 14:27:59
Stenzel Made in Germany No 82141..tänkte enkelt byta till H-vevning(Onarerar inte ens med vänstern) :nono:
Höll på i en hel jävla dag för att få loss delarna...top "skruven" som håller fast veven t ex. ..jag har nästan demolerat rullen...
"Tänkte..HUR FAN KAN NÅTT SITTA SÅ HÅRT?"..tog i med en polygrip..det är en sorts kupol-mutter...med kuggliknande fläns..nu är dom INTE kugglika :nono:..
Det visade sig att den hade VÄNSTERGÄNG :spank:.....tror att jag bara behöver kasta om spärr-klackarna i rullen...finns inte lager att + att komma åt att ändra på..
MEN!! Hade dragit den jävla muttern så hårt..åt fel håll..men fan ta den som ger sig :p

Skål mekanikern :booze:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Sen hade den förra ägarn lyckats sno in typ 0.50mm nylon in i spolen..runt axeln..som satt fastkilad..minns jag :zero:

Ismo

Citat från: Henka skrivet maj 15, 2020, 14:29:00
Skål mekanikern :booze:

Jooo! ..men jag löste problemet..teknik!! kompenserar en med råstyrka!..som en sa engång i en korpmatch i fotboll..när han höll på att sparka av mig huvet..när jag själv försökte nicka..bort en boll ;D

Balswinger

Citat från: ismo skrivet maj 15, 2020, 14:49:14

Jooo! ..men jag löste problemet..teknik!! kompenserar en med råstyrka!..som en sa engång i en korpmatch i fotboll..när han höll på att sparka av mig huvet..när jag själv försökte nicka..bort en boll ;D

Tar man bara i tillräckligt mycket blir felgängat rättgängat.  :yes:

Ismo

Citat från: Balswinger skrivet maj 15, 2020, 20:52:30
Tar man bara i tillräckligt mycket blir felgängat rättgängat.  :yes:

Det har du rätt i!!!... :yes:

Betis

En del passar bättre som loklagare än urmakare.  ....... :zero:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Citat från: Betis skrivet maj 16, 2020, 08:01:44
En del passar bättre som loklagare än urmakare.  ....... :zero:

Ja! Spett å slägga har fixat det mesta... :)

Ismo

Det sjuka är din IDIOT! ..NU..är den v-vevad :appel1: ..den var ju ställd för HÖGER VEVNING. :vissla:

Betis

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2020, 15:16:53
Det sjuka är din IDIOT! ..NU..är den v-vevad :appel1: ..den var ju ställd för HÖGER VEVNING. :vissla:
Synd att du lyckats sabba den med dina yxenävar. Annars kunde jag köpt den av dig. Vevar med vänstern......
I am the real one.

Henka

Citat från: ismo skrivet maj 22, 2020, 15:16:53

Jag vill bara lyfta den här lite ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet februari 11, 2021, 12:44:45
Jag vill bara lyfta den här lite ;D
Jo, får man inte igång nån annan får man skälla på sig själv. :D
I am the real one.

Balswinger

Låter besvärligt. Håller du spöt i munnen och vevar med högern?

Ismo

Betis

Citat från: ismo skrivet februari 11, 2021, 14:38:58

Ja!
Är det inte risk för nån form av galvanisk korrosion med kork å balsa så nära varandra???? :haum:
I am the real one.

Ismo

Citat från: Betis skrivet februari 11, 2021, 15:18:34
Är det inte risk för nån form av galvanisk korrosion med kork å balsa så nära varandra???? :haum:

Oavsett hur jag kastar!...så kastar jag bättre än dig ;D

Ismo

Balswinger

Citat från: ismo skrivet februari 11, 2021, 15:25:01
Du kastar som en RÖv!!.men du kan Fiska!

Alternativ placering av spöt.
Men svårt att veva.
Du får stå som en märla.  :spank:

Flygande-jakob

Snart dags att lyfta pizzatråden också.  :flyguy: