Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Hemmabiogrejs... det är väl sånt som är övrigt va?

Startat av Henka, november 17, 2007, 10:43:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Citat från: Henka skrivet december 26, 2007, 15:18:08
beställt :lumber:
ok för en trög jävel, men vad/var har du beställt?
Hemmabio javisst men....
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Henka

Citat från: Betis skrivet december 26, 2007, 15:45:16
ok för en trög jävel, men vad/var har du beställt?
Hemmabio javisst men....

För att vara generell så har jag beställt en dvd-spelare med förstärkare och högtalare och sånt jox som är bra å ha.
Lite mer specifikt så har jag beställt en sån här: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=80186&sid=1002838&SpaceCode=SectionRow4Left

Tillhörande TV får vänta lite, den vi har duger gott ett tag till.
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Magnus

Citat från: Henka skrivet december 26, 2007, 15:49:56
För att vara generell så har jag beställt en dvd-spelare med förstärkare och högtalare och sånt jox som är bra å ha.
Lite mer specifikt så har jag beställt en sån här: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=80186&sid=1002838&SpaceCode=SectionRow4Left

Kort sagt så saknas alltså prylar så du faktiskt kan se film..  8)
\"Faan va full du ä farsan!\"
\"Tacka faan de för att ja e full, ha ju supe\"

Henka

Citat från: Magnus skrivet december 26, 2007, 15:52:27
Kort sagt så saknas alltså prylar så du faktiskt kan se film..  8)

Vilken del av "den vi har duger gott ett tag till." är det som du inte förstår? :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

T.A

Citat från: Henka skrivet december 26, 2007, 15:53:48
Vilken del av "den vi har duger gott ett tag till." är det som du inte förstår? :)
Ärdet inte enklare att fråga VAD han förstår?  :vissla:

Magnus

Citat från: Henka skrivet december 26, 2007, 15:53:48

Förlåt. Jag lät mig färgas av att min idé av hemmabio inte är fem högtalare och en dvd  :-[

Magnus

Citat från: T.A skrivet december 26, 2007, 15:55:29
Ärdet inte enklare att fråga VAD han förstår?  :vissla:

När det gäller vissa behöver man inte ens bemöda sig med att fråga...  :foff: :vissla:

Henka

Citat från: Magnus skrivet december 26, 2007, 16:12:26
Förlåt. Jag lät mig färgas av att min idé av hemmabio inte är fem högtalare och en dvd  :-[

Hade du använt ditt goda minne, eller läst igenom tråden en gång till så hade du säkert insett att du slåss mot väderkvarnar, även här :hmm:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet december 26, 2007, 15:49:56

Verkar bli bra, skit i de andra va de säger klart din TV duger ett tag till.

De där sketans smaltvna har så jävla dålig bild att det inte är nåt å ha.
Din TV är bättre fast tjockare.

Det skall alltid dras till ytterligheterna, två polare på jobbet är RIKTIGT intresserade av hemmabio, de har gamla tjocktv, fast ljud av högsta klass.

Ljudet ger ju minst halva upplevelsen.
I am the real one.

Loopis

vi har 36tum tjocktv... bästa bilden jag någonsin har tittat på!
Join the maffia

Henka

Citat från: Betis skrivet december 26, 2007, 16:29:53
Verkar bli bra, skit i de andra va de säger klart din TV duger ett tag till.

De där sketans smaltvna har så jävla dålig bild att det inte är nåt å ha.
Din TV är bättre fast tjockare.

Det skall alltid dras till ytterligheterna, två polare på jobbet är RIKTIGT intresserade av hemmabio, de har gamla tjocktv, fast ljud av högsta klass.

Ljudet ger ju minst halva upplevelsen.

Ljud är viktigt ja, och TVn är det som sagt inget fel på.
Dessutom så är jag skeptisk till såna dära platta tv-apparater... Vad jag har förstått så drar de 10-15ggr så mkt ström som en tjockistv. Är inte det ett jävligt konstigt steg att ta samtidigt som man är emot vattenkraft och allt vad det innebär? :-\
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Citat från: Henka skrivet december 26, 2007, 16:34:40
Ljud är viktigt ja, och TVn är det som sagt inget fel på.
Dessutom så är jag skeptisk till såna dära platta tv-apparater... Vad jag har förstått så drar de 10-15ggr så mkt ström som en tjockistv. Är inte det ett jävligt konstigt steg att ta samtidigt som man är emot vattenkraft och allt vad det innebär? :-\
Det är ett argument strongare än de flesta.

Men att byta bort något som fungerar bra mot något annat svinfyrt som fungerar sämre är ett minst lika bra argument.

Folk är som tokiga, var inne å glodde i en sån där affär, då var där en kärring som ville ha en speciell färg på själva ramen runt apparaten??!!

Bilden gav hon totalt faan i, vilket jag tror många med henne gör, det skall impas på grannarna med att man köpt platttv.

Jag utgår ifrån att man bör förbruka sina varor innan man byter ut dem.
I am the real one.

Magnus

10 tusen för att höra sing-a-long i 5:1... ja jävlar

T.A

Citat från: Magnus skrivet december 26, 2007, 17:00:08
10 tusen för att höra sing-a-long i 5:1... ja jävlar
Om det nu ändå bara va sing a long.. han har ju skaffat en sån där dansmatta oxå..  :rofl:

Henka

Ca 40 timmar efter beställning kom ett sms om att mitt paket gick att hämta på postens serviceställe här på öa.
Nån timme senare var det hela installerat och klart.

Efter första provkörningen av systemet tror jag att jag är mycket nöjd.

Skönt att kunna byta dvd, bandare, radio, stärkare och cd-växlare mot en enda enhet.
Nu kanske vi får plats med video igen :yeah:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Thomas L

Citat från: Betis skrivet december 26, 2007, 16:42:22
Det är ett argument strongare än de flesta.

Men att byta bort något som fungerar bra mot något annat svinfyrt som fungerar sämre är ett minst lika bra argument.

Folk är som tokiga, var inne å glodde i en sån där affär, då var där en kärring som ville ha en speciell färg på själva ramen runt apparaten??!!

Bilden gav hon totalt faan i, vilket jag tror många med henne gör, det skall impas på grannarna med att man köpt platttv.

Jag utgår ifrån att man bör förbruka sina varor innan man byter ut dem.
Det är ju självklart men då löper ni risk att som jag fastna med en sen 70-talare. 26 tum eller nåt. Hur sexigt är det på en skala 1-10 :rofl:
men då är jag också totalt ovetande om vad som finns där ute, vad menar Magnus med 5:1 det och andra gadgets är för mig totalt främmande.... har ju inte behövt bry mig eftersom jag redan har rediga grejjer som håller länge än 8)

Sen Henka om nu enheten, vad det nu är för nåt? sånt där som förr hette stereo eller?, har allt varför har den då ingen video ;)
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Henka

Citat från: Thomas L skrivet december 28, 2007, 18:00:25
Sen Henka om nu enheten, vad det nu är för nåt? sånt där som förr hette stereo eller?, har allt varför har den då ingen video ;)

En liten del av apparaturen kan väl klassificeras som stereo ja. Den innehåller även dvd-spelare som klarar av att hantera ett antal olika filformat, bland annat då den numer smått antika cd-skivan :yeah:
Som du säger så saknas video, men det har vi redan så det är enkelt att komplettera via gränssnitt.

Paketet vi köpte innehöll alltså dvd-spelare, musikspelare, högtalare, förstärkare, "dia-projektor"  ( ::) bildvisning på tv iaf) Det som saknas är väl angiven sjunkhastighet på högtalarkablarna, men hade det funnits så hade det inte varit roligt, för då hade du redan köpt en för länge sedan 8)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Thomas L

Citat från: Henka skrivet december 28, 2007, 18:11:34
En liten del av apparaturen kan väl klassificeras som stereo ja. Den innehåller även dvd-spelare som klarar av att hantera ett antal olika filformat, bland annat då den numer smått antika cd-skivan :yeah:
Som du säger så saknas video, men det har vi redan så det är enkelt att komplettera via gränssnitt.

Paketet vi köpte innehöll alltså dvd-spelare, musikspelare, högtalare, förstärkare, "dia-projektor"  ( ::) bildvisning på tv iaf) Det som saknas är väl angiven sjunkhastighet på högtalarkablarna, men hade det funnits så hade det inte varit roligt, för då hade du redan köpt en för länge sedan 8)
Det blir nog kanon men en skivspelare saknas också... :hmm: ;D
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Loopis

Join the maffia