För oss med fiskelust > Fiskedagbok

Larsa's Fiskeblogg a.k.a. ja, vi har iallafall försökt.

(1/5) > >>

Lars w:
2007-03-11

Det milda vädret och regnandet hade gjort tillvaron tämligen isfri och väckt kustfiskaren inom mig. Det var dags att besöka Br*v*k*n vid Skv*tt* Br*gg*. Där brukar det inte vara omöjligt såhär års. När vi kom fram konstaterade vi till vår besvikelse att det var kav lugnt och rätt grumligt i vattnet. Inga idealförhållanden direkt. Ingen av oss sa nåt, men vi anade ju vartåt det barkade.
Efter en timmes flugviftande och halkande på lömska stenar kom solen fram och det blev alldeles förbannat skönt. Efter fikat plockade jag fram micro-jerkar och bombarderade sönder vattnet åt alla håll och kanter. Inte ens det hälpte.
Sen började det regna och jag ruttnade och åkte hem. När jag packade ur bilden hemma, började det självklart att blåsa  :p

Klart slut.

Lars w:
2007-03-13

Solen skiner. Ledig förmiddag. Naturligtvis vaknar fiskelusten och man improviserar ihop en kortare jerkfisketripp. Glatt visslandes på stigen som leder ner till båten slås man av att... nu är det vår!  :D Sedan tvärstannar allt. Ja, bilden talar för sig själv  :tafrilla:

Lars w:
2007-03-17

Bråda tider för oss båtägare!
Nu har turen kommit till träbåten. Den här gången hade jag på känn att jag kunde lämna spöna hemma, däremot kunde vadare vara bra att ha... eftersom båten låg på botten. Efter att ha stått med armarna (och ena axeln) i griskallt vatten i tio minuter fick jag äntligen upp låset till båten. Sen vidtog ett sjuhelsikes slit för att få den över vattenytan för att sedan släpa in den mot grundare domäner och ösa åbäket.

Nån sa att det är bra om man tar upp träbåtar på land under vintern?  :-\

Lars w:
2007-03-30

ledig fredag. strålande sol. ny fluglina påspolad. Allt var som gjort för en tur med båten; solen sken in genom fönstren, fasaner kacklade vårystert utanför och varje minut spenderad hemma kändes som en stor förlust. sagt och gjort: väskan packades i en hast and off we go. väl framme tacklades spöt i en hast, båten östes och allt är frid och fröjd; tills jag upptäckte att nyckeln till årorna saknades. jag försökte uppgivet att skruva loss årtullarna med två gigantiska gädd-tänger. efter ett par blodiga knogar och ett antal svordomar fick jag loss den ena innan jag kom på att ankaret satt i samma lås  :larsw: väl hemma igen, ilsket svärande, hittade jag inte myckeln  :larsw: :larsw: i morrn blir det bågfil och nytt hänglås.

Lars w:
2007-04-01

Stora mossiga gammelabborrar är bland det coolaste som finns, och vet man var i ån de övervintrar så brukar de kunna komma till tals med. när jag hörde att en kompis slumpfångade en på nästan två kilo så vaknade suget.  :D
väl ute i båten så visade det sig att jag glömt solglajjerna och efter att ha stirrat på en quivertip i fullt solsken och vågblänk i tjugo minuter kom huvudvärken som ett brev på posten  :larsw: det värsta var att det nappade oavbrutet; mörtjävlar hade invaderat min hot spot. efter tre timmar utan en enda borre gav jag upp - vid det här laget hade huvudvärken satt sig på ögonen och jag hade skaffat mig en klädsam solbränna på ena ansiktshalvan.  :-\

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion