För oss med fiskelust > Fiskelust.se

Vad vill du ha ut av fiskelust.se?

<< < (2/13) > >>

Henka:

--- Citat från: Thomas L skrivet januari 20, 2010, 19:31:38 ---Vaddå rättigheter??? Publicerat på internet är väl som att lägga ut på ett allmänt smörgåsbord??? Alla har rätt till det.

--- Slut citat ---

Alla har rätt att ta del av det, men inte att föra det vidare och tex publicera det på sin egen hemsida... Upphovsrätten gäller även sånt som är publicerat på Internet.

Vår hållning är att allt som publiceras tillhör den som bidragit med materialet, skriver någon en artikel så är det dennes artikel och det är han eller hon som förfogar över upphovsrätten. Vill denne publicera det på alla hemsidor som vill publicera materialet så är det inga problem för oss, det är också så att om denne "någon" inte längre vill ha sitt material kvar på vår hemsida så plockar vi givetvis bort det så fort som möjligt.

Betis:
Jag önskar mer drag å fadderittan. :looney: :looney:
På Dretsnack då förståss.
Svårt de där, vi som varit med har dragit "alla" diskusioner både tre å förtisex gånger.
Nokill.
Fiskevårdsavgift.
Medlemskap i Sportfiskarna.
Dyra grejer.
Långa kast.
Djungeltupp.
Bly.
P/T.
Bla.
Blä.
Blu.

Ja hänger här för ja tycker ni är trevligt folk.
Får ni sen nån gång vett å dra igång eller haka på en diskusion där för ovanlighetens skull vi kan vara lite oense är jag nog den förste å haka på.

Men de blir mer å mer sällan ni sväljer betet.
Enkelt.
Ni börjar bli krokvana.... :p :p ;)

Själv är jag fortfarande lättlurad som faan..... :tafeja: :tafeja:

Thomas L:

--- Citat från: Henka skrivet januari 20, 2010, 19:35:56 ---Alla har rätt att ta del av det, men inte att föra det vidare och tex publicera det på sin egen hemsida... Upphovsrätten gäller även sånt som är publicerat på Internet.

Vår hållning är att allt som publiceras tillhör den som bidragit med materialet, skriver någon en artikel så är det dennes artikel och det är han eller hon som förfogar över upphovsrätten. Vill denne publicera det på alla hemsidor som vill publicera materialet så är det inga problem för oss, det är också så att om denne "någon" inte längre vill ha sitt material kvar på vår hemsida så plockar vi givetvis bort det så fort som möjligt.

--- Slut citat ---
Om jah publiserar ett nytt supersmart sätt för att skarva linor på internet så antar jag att ven som helst kan skriva om det också :tafeja:

Henka:

--- Citat från: Thomas L skrivet januari 20, 2010, 20:35:23 ---Om jah publiserar ett nytt supersmart sätt för att skarva linor på internet så antar jag att ven som helst kan skriva om det också :tafeja:

--- Slut citat ---

Jo, men du får inte kopiera text och bilder rakt av.

Vill du lära mer om upphovsrätt så följ denna länk: http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=upphovsr%C3%A4ttslagen&meta=&aq=0&oq=upphovsr%C3%A4tt

Henka:

--- Citat från: Betis skrivet januari 20, 2010, 19:44:09 ---Jag önskar mer drag å fadderittan. :looney: :looney:På Dretsnack då förståss.
Svårt de där, vi som varit med har dragit "alla" diskusioner både tre å förtisex gånger.
Nokill.
Fiskevårdsavgift.
Medlemskap i Sportfiskarna.
Dyra grejer.
Långa kast.
Djungeltupp.
Bly.
P/T.
Bla.
Blä.
Blu.

Ja hänger här för ja tycker ni är trevligt folk.
Får ni sen nån gång vett å dra igång eller haka på en diskusion där för ovanlighetens skull vi kan vara lite oense är jag nog den förste å haka på.

Men de blir mer å mer sällan ni sväljer betet.
Enkelt.
Ni börjar bli krokvana.... :p :p ;)

Själv är jag fortfarande lättlurad som faan..... :tafeja: :tafeja:

--- Slut citat ---

Det som jag markerat med fetstil tror jag är goda anledningar till att ragga lite nya medlemmar, nya medlemmar kanske kan bidra med lite nya idéer och perspektiv vilket kan göra diskussionerna värda att ta upp igen :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion