För oss med fiskelust > Fiskedagbok

Ismos fiskedagbok..

<< < (2/164) > >>

ismo:
Jaha...då var rekordtidiga Laxfisket avklarat....tappade en starkfisk...som bara släppte efter 5-6sek. :loopis:....dock osäker om det var en Vinterståndare lr. en Ny-stigen...dock inga lama knyckar i spöt...kändes hyffsat tung.
En lokalfiskare fick en stark(som han sa)..vinterståndare på tippad runt 9kg,..vart förvånad över dess styrka....naturligtvis återutsläppt! :smulaimuchen:
Tänkte fiska där till Lördagen...men en liten "konstig" lirare bodde i samma skola där jag hyrt en bädd..för den ringa summan av 60:-/natten...med matsal,tillgång till bastu,dusch m.m trevligt ställe,,trots det...så avstod jag sova en natt till där...The Shining...känndes som verkligt närgånget helt plötsligt :-\
Fiskade kring stugan Lörd-Sön....dock lika dött som det alltid är där på Öring/Harr denna tid.. :gasp:

Fallet ja....hade jag varit Lax...så hade jag aldrig idas ens försökt att hitta trappan till vänster... :gasp:

ismo:
Tror det är öl i vattnet..han där nere med horn vad det skummade.. :-\

ismo:
Precis utanför klipp-spetsen..är det ett giftigt ställe som Laxen ställer sig... :smulaimuchen:...det finns en stege strax till v. i bild som man kan studsa uppför...om laxen vänder neröver.. :run:

Thomas L:

--- Citat från: ismo skrivet juni 03, 2007, 18:00:45 ---Precis utanför klipp-spetsen..är det ett giftigt ställe som Laxen ställer sig... :smulaimuchen:...det finns en stege strax till v. i bild som man kan studsa uppför...om laxen vänder neröver.. :run:

--- Slut citat ---
Inget ställe för oss som har svaga nerver och knän :smulaimuchen:

T.A:
Fint Ismo.. Var har du varit??  ::) :appel1:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion