För oss med fiskelust > Fiskedagbok

Jakobs fiskehistorier

<< < (38/38)

Betis:

--- Citat från: jakob skrivet september 28, 2019, 12:29:52 ---Ni är kloka allihop. (Utom Ismo förstås)
Nog ska man njuta och ha det bra!
Jag har fångat alla fiskar jag drömt om nu, slagit alla dom förhoppningar som fanns en gång, och det finns då inte mycket till tävlingsinstinkt kvar heller. Och det är skönt.  :love:

Men jag fiskar fortfarande väldigt hårt om jag känner för det och det känns som att det krävs. Men bara om det är roligt samtidigt.

--- Slut citat ---
En redig feteröding på torrt som tar hela linan å backingen har du väl kvar?
Lr kanske inte?
Finns kanske skäl att bli kallad för rödingfiskaren?
Du å jag kanske skulle prova nån gång?
Kombinerat med en 3 kilos harr? :nudge:

Betis:
Fiska ihop borde vi iaf göra lite mer, trevligt med ditt sällskap tycker jag.

Flygande-jakob:

--- Citat från: Betis skrivet september 28, 2019, 13:36:37 ---Fiska ihop borde vi iaf göra lite mer, trevligt med ditt sällskap tycker jag.

--- Slut citat ---

Absolut! Det är något jag uppskattar mycket. Du har ju det där tänket och erfarenheten som triggar mig att tänka också. Det är mycket värt.  :yeah:

--- Citat från: Betis skrivet september 28, 2019, 13:34:58 ---En redig feteröding på torrt som tar hela linan å backingen har du väl kvar?
Lr kanske inte?
Finns kanske skäl att bli kallad för rödingfiskaren?
Du å jag kanske skulle prova nån gång?
Kombinerat med en 3 kilos harr? :nudge:

--- Slut citat ---

Jo det finns ju alltid värre mål att leta.  ;D
Men trekilosharren vetefan om det ens är rimligt att våga tänka på?
Men du har rätt med rödingen. Jag har inte fått någon stor röding alls egentligen. Två stora, men felkrokade, har jag fått iland till stor sorg.
Jag har inget rimligt vatten i närheten där det är möjligt att hitta riktigt stor röding. Till röding räknar jag inte dessa sjöar med odlingar där som växer upp på pellets..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion