För oss med fiskelust > Gör-det-själv

Linda fast... kan väl inte va så noga?

(1/6) > >>

Henka:
I höstas slog jag loss ena foten på en snakering på mitt spö.
Nu har jag täljt bort lindningen och tagit bort det mesta av skiten.

Nu är det dags att linda dit eländet igen. Jag har ingen lust att åka till stan och köpa eller via nätet beställa spölindningstråd. Detta ska nämligen åtgärdas IDAG, annars kommer det aldrig att bli gjort.

Kan jag använda nån typ av kraftig bindtråd typ monocord b eller uni big fly?
Eller har flugbindningstråd nån egenskap som gör dem till mindre lämpade för ändamålet.

Vad det blir för färg etc. ska ni skita i precis lika mycket som jag  :yeah:

Fredrik:
VAxad tråd tror jag inte på!

Jag lindade en ring på ett spinnspö med en grov sytråd en gång och lackademed nagellack, det var säkert 15 år sen och sitter kvar än.
riktigt bra vart det också, förutom att nagellacket var rosa då ::)

Henka:

--- Citat från: Fredrik skrivet mars 18, 2007, 10:22:17 ---VAxad tråd tror jag inte på!

Jag lindade en ring på ett spinnspö med en grov sytråd en gång och lackademed nagellack, det var säkert 15 år sen och sitter kvar än.
riktigt bra vart det också, förutom att nagellacket var rosa då ::)

--- Slut citat ---

Då blir det sytrådslösning här också :D

Fredrik:

--- Citat från: Pinhead skrivet mars 18, 2007, 10:24:53 ---Då blir det sytrådslösning här också :D

--- Slut citat ---
Alternativ bjur du över Thomas L på fika och ber honom ta med tråd och lacka :vissla:

Ron:
Ett litent varningsord kan vara på sin plats här. Sytråd i bomull kan vara mer stum än nylon som spölindningstråd ofta består av. Dessutom kan det vara risk att bomull drar ihop sig lite vid lackning. Jag skulle kanske försöka hitta syntetisk sytråd i så fall? Fast jag har också lindat med vanlig sytråd på något spinnspö någon gång i historien, med godkänt resultat. Men du ska väl inte linda ett spinnspö väl?  ^-^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion