Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Simms G3

Startat av Betis, juni 01, 2009, 13:16:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Jaha, nu är man då ägare till dessa "fantastiska" vadare.

Passformen på dom var bra (medium king) de satt åt lite mer än andasvadare brukar men de stramade inte.
Bådar gott för strömvadningen.
Mindre som tar emot.
Ja får ärligt erkänna att de kännsc mycket mer gedigna än mina förra Vision Exztrem.

Nåväl, sässongen får väl avgöra om de håller för normalt bruk.
Visst kan man ta SG tips om att behålla dom i påsen å inte ta på dom förrän man vadat ut till sin fiskeplats , men ja tänker även gå omkring me dom.

fortsättning följer.....
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Pekka

Citat från: Betis skrivet juni 01, 2009, 13:16:31
Jaha, nu är man då ägare till dessa "fantastiska" vadare.

Passformen på dom var bra (medium king) de satt åt lite mer än andasvadare brukar men de stramade inte.
Bådar gott för strömvadningen.
Mindre som tar emot.
Ja får ärligt erkänna att de kännsc mycket mer gedigna än mina förra Vision Exztrem.

Nåväl, sässongen får väl avgöra om de håller för normalt bruk.
Visst kan man ta SG tips om att behålla dom i påsen å inte ta på dom förrän man vadat ut till sin fiskeplats , men ja tänker även gå omkring me dom.

fortsättning följer.....
Ismo's favoritvadare... :D

Är inne på 3:e säsongen för mina G3:or och kunde inte varit mer nöjd  :yeah:
TA är inne på sin 6:e...tror jag....och vad jag vet så har han inga planer på att byta... :)
Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse

T.A

Citat från: Pekka skrivet juni 01, 2009, 13:26:04
Ismo's favoritvadare... :D

Är inne på 3:e säsongen för mina G3:or och kunde inte varit mer nöjd  :yeah:
TA är inne på sin 6:e...tror jag....och vad jag vet så har han inga planer på att byta... :)
Nä inte en tanke på det faktiskt.. :looney:

Sg

Ett sånt bra tips har jag väl inte gett :haum: eller?

Ismo

Skit vadare! ..begravda sen länge :larsw:

Betis

Ok, nu har de gått några år å förra sässongen blev de rätt misshandlade.
En sån där suspekt misstanke om nån form av svagt infuktningsläckage har infunnit sig.
Gjorde en läcktest med isopropanol (T-Grön) i våras med helt negativt resultat.
Det jag upptäckt iår är att skarven mellan byxan, gravelgardsen och neoprensockan är ganska suspekt.
Idag har den får en förstärkning/lagning så får jag se om nästa veckas praktiska test blir till belåtenhet.

Totalt sett har jag varit nöjd med dessa. :yeah:
I am the real one.

Betis

Det nya paret G-3 testades i Kalvsjön för någon vecka sedan.
Det jag kan klaga på är att de är lite trånga över vader och ben.
Lite symptomatiskt för Simms genom alla tider tycker jag.
Bra när de väl sitter på och man vadar i hårdström, men jävliga å få på å framför allt av.....
I am the real one.

Ron

Jag håller med om att dom sitter som gjutna på vaderna, på gott och ont.
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

hansson

Mina börja läcka efter två dagar, och nu får jag vänta i två till tre veckor för att dom skall laga dom
Tycker inte det är riktigt ok  ???

Matte

Citat från: hansson skrivet juli 12, 2013, 09:20:10
Mina börja läcka efter två dagar, och nu får jag vänta i två till tre veckor för att dom skall laga dom
Tycker inte det är riktigt ok  ???

Simms är nog inte vad det varit?
Har 2 antika par Simmsvadare innan, som varit nästintill outslitliga, dom hänger med ännu som reservvadare trots att det knappt är yttertyg kvar, men dom läcker inte även om dom inte känns så pålitliga...

Köpte dock ett nytt par i fjol som nu helt plötsligt började läcka som ett såll nu på bägge benen på samma ställe...
Finns ingen tid att skicka in dom nu i semestertider och ha dom borta en månad, nu mellan fjällresor och laxresor, så fick bli lagning trots att det är klockrent fabrikationsfel, och att egen lagning betyder att garantin ryker.... suck... :dunk:

hansson

Jag har själv ett par gamla simms guide som e väldigt slitna men täta, men vågade inte chansa på att dom skulle hålla för en norgevecka därför köpte jag ett par G3 med tron på att dom är lika bra som mina gamla  :liar: