Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Getech

Startat av Betis, juni 04, 2013, 14:23:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Firma som tillverkar och säljer bromsskivesatser på nätet.

http://www.getech.se/sv/
Visst ser de bra ut?
Men det tar evigheter å få fram grejjerna... :betis: :betis:
Ringde efter en vecka, då visste han inte ens om skivorna var svarvade i Tyskland och han hade 200 beställningar å bla å bla å blä...
Ligger i Kalmar.
-Kan jag komma dit å hämta skiten, bokat tid hos bilmeken imorgon?
-Hur skulle det se ut om alla kom hit å hämtade?  (-Ja inte faan vet ja tänkte ja, kanska alla skulle få sin skit när de ville ha de?)
-Hittar jag dom ringer jag så kan du komma å hämta.

Killen ringde i fredags å prata med frugan då hade han grejjerna å undra om ja skulle hämta.
Ja va inte hemma så frugan bestämde ihop med tjommen att det skulle skickas.
Igår inga skivor å idag inga skivor. Som väl är inte ens till kaffet...
Ringde igen idag å killen kände igen mig direkt.
De ligger på pallen sa han.
Bra sa ja, jag kommer å hämtar nu.
-Nu??!! :o -Ja har ju inte käkat lunch.
-Då kommer ja om en timme....
-Men då får jag packa om hela pallen??!! -Kan du inte komma vid halv sex istället?
-Jo jag kommer vid halv sex ikväll, vad har du för adress så ja kan knappa in på GPSen?
-Äh du vet de här ligger i änden på en grusväg å det finns inte ens med på GPsen tror jag....

-Du vet jag är egen företagare å jobbar 18 timmar om dygnet å hade du beställt till en v70 hade jag haft hemma men beställer man till en Impreza eller nåt kan det ta tre veckor å jag har inte hunnit äta idag å bla å bla å bla..... :gasp: :gasp:

Skivorna finns inte ens än å frågan är om de kommer bli uppfunna innan midsommar eller semestern.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ron

Ibland undrar man hur vissa firmor går runt.  :vissla:
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Betis

Citat från: Ron skrivet juni 04, 2013, 14:35:21
Ibland undrar man hur vissa firmor går runt.  :vissla:
Ja ska man använda sina kunder som Psykoterapefter så lär det ju inte vara så länge..... :zero: :gasp: :sowhat:
I am the real one.

Betis

Idag kom dom.
tre veckor...... :zero:
I am the real one.

Betis

...men jag har absolut inget att klaga på skivornas funktion... :D
Ett jävla bett!!!
I am the real one.

Gerth-Getech

Vi vill börja med att beklaga att en av våra kunder uppfattat vår service på detta sätt och det är vår absoluta avsikt att
göra våra kunder nöjda i sina kontakter med oss.
Vi beklagar att personen som skrivit detta väljer att ej framträda med namn, men vi har händelsen i färskt minne och kan enkelt ta fram fakta.
Varorna beställdes från oss den 23 / 5 ...det levererades från oss den 3/6, alltså 7 arbetsdagar efter beställningen inkom till oss. Sändningen ankom till mottagarens serviceställe den 4/6, alltså ...men hämtades sedan ut av kunden först den 10/6, alltså 6 dagar efter godset ankommit till kundens ort. Vi kan knappast lastas för att kunden valt att vänta 6 dagar med att hämta ut paketet.
Det är riktigt att leveransen försenades med 1-2 dagar, varpå kunden kontaktades, han meddelade via sin fru att det inte var någon brådska och att leveransen kunde skickas med Post trots att vi erbjöd oss att extra ombesörja att varorna kunde hämtas den aktuella dagen.
Anledningen att leverans ej skedde på 2 dagar efter detta beror på att det då var helg, Lörd och Söndag kan man inte skicka med Posten, tyvärr inget vi kan ändra på.
När sedan delarna packats och lagts i Postbur bland ett större antal andra paket ringer kunden ca kl 16.50 och har ändrat sig, han ber att istället få hämta. Jag informerar kunden om att vi lämnar godset kl 17.00 och att många andra kunders gods kommer försenas om vi ska försöka leta fram kundens 2 paket bland  40-60 andra paket som nu lagts i Postburar och pallar.
Kunden nöjer sig dock inte med denna förklaring utan försöker på flertalet olika sätt få mig att hålla godset, ber att få en vägbeskrivning trots att jag informerar om att godset redan kommer ha skickats när kunden i så fall skulel vara på plats och att jag juste denna kväl tyvärr inte kan vara där på kvällen p.g.a. en privat högtid. Jag förklarar att vår affärside bygger på att med en mindre personal göra våra kunder nöjda, våra priser är i många fall 30-50% lägre än andra leverantörers, men vi har tyvärr ingen direktbutik öppen kvällstid.. Jag vill verkligen återigen beklaga om be om ursäkt om något av detta uppfattats. Inläggets diskussion/uppfattning av psykoterapeut  avböjer vi att kommentera, vi konstaterar bara att med en klar och tydlig information om leveranssätt vid beställning så kommer sannolikt Getech,s leveranser att fungera på samma sätt som de 29 år vi funnits i branschen.
MVH
Gerth Engelholm, Getech

Betis

Jag heter Bert-Åke Andersson å de vet alla som är här.
Skivorna beställdes den 23/5 och kom fram den 10/6.
Däremellan diverse telefonsamtal å undanflykter.
Tar det tre veckor å få fram grejjerna så ska det framgå vid beställning.
Sen ska man inte som kund behöva höra på om hur jobbigt det är att driva företag, hur besvärliga vi kunder är som vill ha våra grejjer, hur många timmar man jobbar, hur länge sedan man käka lunch etc, etc.
Jag har beställt å vill veta när det kommer. Punkt.
På det företag jag jobbar får vi betala skadestånd om vi inte levererar när vi lovat.

Men jag är inte på något vis missnöjd med produkten, som sagt, ett jävla bett i bromsarna. :D
Till ett dessutom sanlöst bra pris!!! :D
Har en BMW som jag tänk byta bromsar runt om på, köper gärna Getechs bromsar till den.
Men då har jag nog tänkt mig å vara ute i god tid.....

Typ en månad innan min bilmek ska få order om att skruva dit dom.

Sen kan man ju se att det har positiva effekter för oss konsumenter att offentligt tala om när man är missnöjd med en produkt.
Handlarna läser och inser att det ger dålig reklam för dom.
Nu skrev jag här på ett flugfiskeforum, undrar vilket genomslag det hade gett om jag istället skrivit på Auto-Power som är sponsrat av Getech?
Nu gjorde jag inte det och utgår ifrån att jag är ett undantag/misstag som skett i en arbetsintensiv period.
I am the real one.

Ismo

Synd att det inte var löständer du beställde...vilket bett! ..det hade blivit. :vissla:

Gerth-Getech

Hej;
Här är loggen på dina delar från Postens Pacsoft
Som du ser kom de till ditt utlämningsställe 2013-06-05 , att du sedan valde att hämta ut dem 5 dagar senare kan knappast vi lastas för.
Det var mellan den 23 /5 då du bestälde varorna till den 5/6 då de kom till ditt utlämningsställe 8 arbetsdagar, inte 3 veckor = 15 arbetsdagar som du hävdar.
Jag försöket på alla sätt förklara för dig svårigheten att hitta dina 2 paket bland ca 40-60 andra, att tiden till hämtning av hela Postgången var för kort. Att jag hade förhinder den kvällen kan jag väl knappast lastas för, det är väl inte helt ovanligt att alla företagare måste vara ledig från jobbet någon kväll i veckan när man jobbat hela dagen men det ville inte du acceptera, därav mina motiveringar till varför.

Här ett utdrag ur Postens Pacsoft;

Kollinummer       Kolli   Vikt (kg)       Volym (m3)      Innehåll       Referens        Kollislag
69325357152SE   1       20,00           Sportbromssats          
69325357166SE    2       20,00           Sportbromssats          
Händelser      Antal rader: 5 

Tidsstämpel      Meddelande
2013-06-03 19:44        Sändnings EDI skapad för Posten Logistik.
2013-06-03 19:44       Sändnings EDI överförd till Posten Logistik.
2013-06-04 14:17   På väg
2013-06-05 15:51          Ankommet utlämningsställe
2013-06-10 14:58       Utlämnad

MVH
Gerth Engelholm
Getech

Flygande-jakob

Då uppar vi den här då.  :yeah:

Betis

De var dessutom kass i längden. På BMWn har de hållt men jag har inte kört mer än 1000 mil med den sen jag satte dit skivorna. På 960 vibrerar det och alla slitsar nedslitna. 1500 mil. Blir original nu till våren.
I am the real one.

rifle

Citat från: Betis skrivet mars 11, 2016, 11:51:48
De var dessutom kass i längden. På BMWn har de hållt men jag har inte kört mer än 1000 mil med den sen jag satte dit skivorna. På 960 vibrerar det och alla slitsar nedslitna. 1500 mil. Blir original nu till våren.

Spelar väl ingen roll hur långt du kört utan hur mycket du har bromsat! Surgubbe! :spank: :spank:
What time is it? It´s time to rock not yet!

Betis

Citat från: rifle skrivet mars 11, 2016, 11:56:05
Spelar väl ingen roll hur långt du kört utan hur mycket du har bromsat! Surgubbe! :spank: :spank:
Låter man bli att bromsa kanske de håller längre? :haum:
I am the real one.

Henka

Citat från: Betis skrivet mars 11, 2016, 11:51:48

Titta pappa - vitsippor :D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Betis

Nu sitter det släta Brembo på. Efter två dagar, helt kanon!!!! :yeah:
I am the real one.