Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Polaroid "fitovers" från OKQ8

Startat av Ron, februari 23, 2007, 08:53:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ron

Här är tips på en produkt som jag funnit prisvärd och användbar även utanför fisket...

Vi glasögonbärare har ett begränsat utbud av polaroidglasögon av typen som används utvändigt de vanliga brillorna. Det finns några etablerade märken typ Cocoons och Fitovers som gör utmärkta produkter, men dom kostar en rejäl slant. Hittade i somras en liknande produkt i glasögonstället på min lokala bensinmack. Ett par svarta "polaroid-fitovers" som jag använt både vid fiske och vid bilkörning. Inte samma finish som Cocoons ska jag medge, men funktionsmässigt verkligen bra. Priset var ca 195 kr, om jag inte missminner mig.

Jag ger produkten  8) 8) 8) 8) av  8) 8) 8) 8) 8)
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Ismo

Symboliserar en sådan här.. 8)...färgen på glaset..?..lr. att man blir totalt blind?

Ronnie

Citat från: Ron skrivet februari 23, 2007, 08:53:54
Här är tips på en produkt som jag funnit prisvärd och användbar även utanför fisket...

Vi glasögonbärare har ett begränsat utbud av polaroidglasögon av typen som används utvändigt de vanliga brillorna. Det finns några etablerade märken typ Cocoons och Fitovers som gör utmärkta produkter, men dom kostar en rejäl slant. Hittade i somras en liknande produkt i glasögonstället på min lokala bensinmack. Ett par svarta "polaroid-fitovers" som jag använt både vid fiske och vid bilkörning. Inte samma finish som Cocoons ska jag medge, men funktionsmässigt verkligen bra. Priset var ca 195 kr, om jag inte missminner mig.

Söker nått liknande själv,men de jag hittat tycker jag har haft så jäkla mörka glas.Hade velat ha gula eller typ lätt koppar färgade.Sett sånna Ron?

Ron

Citat från: Ronnie skrivet februari 23, 2007, 10:35:03
Söker nått liknande själv,men de jag hittat tycker jag har haft så jäkla mörka glas.Hade velat ha gula eller typ lätt koppar färgade.Sett sånna Ron?

Nä, då är det nog Cocoons eller Fitovers som gäller. Skulle jag tro.
Loop har i o f s också, men det är väl samma som Fitovers gissar jag.

MADMOOSE

Citat från: Ronnie skrivet februari 23, 2007, 10:35:03

Har själv Cocoons gula och om man bortser från att man ser ut som ett UFO så tycker jag dom funkar utmärkt!

Ronnie

Citat från: MADMOOSE skrivet februari 23, 2007, 10:45:17
Har själv Cocoons gula och om man bortser från att man ser ut som ett UFO så tycker jag dom funkar utmärkt!

Jo de är de enda jag sett i gula.Tror de får till att bli sånna..UFO jo det är sant det. :yes:

MADMOOSE

Citat från: Ronnie skrivet februari 23, 2007, 10:50:25
Jo de är de enda jag sett i gula.Tror de får till att bli sånna..UFO jo det är sant det. :yes:

För att säkerställa UFO-faktorn beställde jag dom största....behövdes inte...tror att medium funkar för dig.

Magnus

Ronnie

Citat från: MADMOOSE skrivet februari 23, 2007, 10:57:56
För att säkerställa UFO-faktorn beställde jag dom största....behövdes inte...tror att medium funkar för dig.

Magnus
Största :appel1: :appel1: :yeah: :yeah:Måste vara riktigt läckra.. :yes: :yes:Kör nog på Medium.. :yes: :yes: :D

Loopis

hade medium i cocoons.... fruktansvärt stora, men dem funkade och jag kunde inte ha dem mindre till mina glasögon.... tyvärr använde jag dem bara två gågner innan jag tappade bort dem  :bonk: :appa2:
Join the maffia

Stormogul

Alltså, talar vi om brillor man sätter över, dvs. man kan använda dem som brillor utan brillor?Och inte sådana där med clips. (Har lite bredare skalle och svårt att hitta brillor då alla är så sjukt små)

Ron

Citat från: Stormogul skrivet mars 25, 2007, 23:11:11
Alltså, talar vi om brillor man sätter över, dvs. man kan använda dem som brillor utan brillor?Och inte sådana där med clips. (Har lite bredare skalle och svårt att hitta brillor då alla är så sjukt små)

Ja, man sätter dom över. Och dom är stora, framtill för att täcka de brillor man har annars, men ärligt talat tror jag inte att dom är bredare "öra till öra" än andra glasögon. Men ta och testa på bensinmacken vettja...  :p

kenta

Citat från: Ron skrivet februari 23, 2007, 08:53:54

Har tittat efter sådana i var enda OKQ8 jag varit på men inte hittat några  :(

rifle

Det bästa när man inte orkar peta i linserna.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Ismo

Citat från: rifle skrivet maj 08, 2018, 12:41:58

Peta? ..gör som jobbarkompisen gjorde engång i tiden..han fick inte ena linsen på plats...så han drog på världens smäll över ögat..på sig själv. :-X
Han gick med världens blåklocka i nästan 2v.

Betis

Citat från: rifle skrivet maj 08, 2018, 12:41:58
Har du polaroidlinser??????
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

rifle

Citat från: Betis skrivet maj 09, 2018, 07:59:15
Har du polaroidlinser??????

Menar du på linsen till solglasögonen eller på linsen man sätter på ögat?

Betis

Citat från: rifle skrivet maj 14, 2018, 08:56:56
Menar du på linsen till solglasögonen eller på linsen man sätter på ögat?
Vet inte vad jag menar. Du pratar om å peta i linserna, det är väl solglasögon det pratas om?
Där behöver man väl inte hålla på å peta med några linser, de hängs väl bara på näsan å öronen eller på ett par befintliga glasögon?
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Henka

Citat från: Betis skrivet maj 14, 2018, 09:36:40
Vet inte vad jag menar. Du pratar om å peta i linserna, det är väl solglasögon det pratas om?
Där behöver man väl inte hålla på å peta med några linser, de hängs väl bara på näsan å öronen eller på ett par befintliga glasögon?

man kan ju ha linser för syns skull, och använda vanliga solglasögon.
Eller så har man glasögon för syns skull, och så sätter man ett par fitovers "på/utanför" glasögonen. :hmm:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

rifle

Citat från: Betis skrivet maj 14, 2018, 09:36:40

När jag skriver peta i linserna så menar jag linser som man sätter i ögat.
När man inte orkar hålla på och pilla med linserna i ögat så man kan använda solglasögon, är det väldigt lätt att använda fitovers på sina vanliga glasögon istället.
Använder jag solglasögon utan linser så ser man ju lite suddigt, använder jag vanliga glasögon utan fitovers så blir man blind av solen.
Det är ett jävla gissel att se dåligt.

rifle

Citat från: Henka skrivet maj 14, 2018, 09:45:51
man kan ju ha linser för syns skull, och använda vanliga solglasögon.
Eller så har man glasögon för syns skull, och så sätter man ett par fitovers "på/utanför" glasögonen. :hmm:

Fitovers har man väl för syns skull dvs man vill se svincool ut.