Forumnyheter:

Senaste reportage: River Dee on the rocks av Hjortmyrs

Huvudmeny

Korkers..

Startat av ismo, augusti 11, 2007, 02:06:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

..vadarkängor är inköpta,..så nu skall det knallas/testas!..antingen så kör jag en RÅ Sverkers..rakt i soptunnan..lr. så ger jag Gud en spark i arslet..för en plats bredvid..
Recensioner kommer senare... :gasp:

Loopis

vilken moddel köpte du?
Join the maffia

Ron

Citat från: ismo skrivet augusti 11, 2007, 02:06:49
..vadarkängor är inköpta,..så nu skall det knallas/testas!....

Oj, det här blir kul....   :)
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

T.A

Citat från: ismo skrivet augusti 11, 2007, 02:06:49
..vadarkängor är inköpta,..så nu skall det knallas/testas!..antingen så kör jag en RÅ Sverkers..rakt i soptunnan..lr. så ger jag Gud en spark i arslet..för en plats bredvid..
Recensioner kommer senare... :gasp:
Hoppsan, läste fel igen  :rofl:

Betis

I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ron

T.A

Ismo

SKOSKAV....i båda fötterna.. :(...å andra sidan kan man ju lära sig att ta med BÅDA!..skorna...när fisket skall bedrivas.. ::)...så slipper man bli förbannd 2ggr. samma dag.
Nåja...skon då...ja det känns lite trång bredd-mässigt...i allafall nu i början,..möjligtvis att jag måste endast ha 1par sockor...eftersom jag har rätt bred fot.
Fina att gå i trots allt(finns säkert bättre)...sulan är hård...men det bör den ju vara med detta utbytes system av å med sulorna.
Sulan/sulorna satt då fast under hela vandringen + vadningen...inga problem att byta sula heller.
Hoppas dock att skoskaven försvinner efter en tids användande,..annars blir det inge kul :nono:

Skon som glömdes hemma :dunk:

Ismo

Nu har det knallats(gått,promenerats.. TA :smulaimuchen:)...en tid..å dom börjar kännas mer bekväma nu,ingen återkommande skov-skav(kanske beror på tjock hud i hälen nu)..dock känns det som att skon skulle fått vara liiiite bredare...har en bred Kalle Ankla fot..som kräver lite bredd.
Sulan känns lite smal emellanåt..vid vadning..på nått sätt :-\
Skon är dock rätt snabb att ta på sig(å av) + "snabb" i snörningen.En har ju bråttom å fiska ibland.. :nudge:

Sg

Citat från: ismo skrivet augusti 20, 2007, 12:19:44
Nu har det knallats(gått,promenerats.. TA :smulaimuchen:)...en tid..å dom börjar kännas mer bekväma nu,ingen återkommande skov-skav(kanske beror på tjock hud i hälen nu)..dock känns det som att skon skulle fått vara liiiite bredare...har en bred Kalle Ankla fot..som kräver lite bredd.
Sulan känns lite smal emellanåt..vid vadning..på nått sätt :-\
Skon är dock rätt snabb att ta på sig(å av) + "snabb" i snörningen.En har ju bråttom å fiska ibland.. :nudge:

Men samtidigt om du nu har så breda fötter så kanske skon är perfekta för normala fötter :)

Ismo

Citat från: Sg skrivet augusti 20, 2007, 13:06:38
Men samtidigt om du nu har så breda fötter så kanske skon är perfekta för normala fötter :)

Det brukar väl vara 50/50 fördelat ang. fotens bredd.

....å pucko! jag skojar ju att jag skulle ha EXTREMT!..breda fötter... :dunk:

Karin

Citat från: ismo skrivet augusti 12, 2007, 00:58:12
SKOSKAV....i båda fötterna.. :(...å andra sidan kan man ju lära sig att ta med BÅDA!..skorna...när fisket skall bedrivas.. ::)...så slipper man bli förbannd 2ggr. samma dag.
Nåja...skon då...ja det känns lite trång bredd-mässigt...i allafall nu i början,..möjligtvis att jag måste endast ha 1par sockor...eftersom jag har rätt bred fot.
Fina att gå i trots allt(finns säkert bättre)...sulan är hård...men det bör den ju vara med detta utbytes system av å med sulorna.
Sulan/sulorna satt då fast under hela vandringen + vadningen...inga problem att byta sula heller.
Hoppas dock att skoskaven försvinner efter en tids användande,..annars blir det inge kul :nono:

;D ;D ;D

Karin

Citat från: ismo skrivet augusti 21, 2007, 13:07:22
Nu håller du tyst! :smulaimuchen:
Inte sagt ett ord  :-X ...förrän nu

;D ;D ;D

Henka

Citat från: ismo skrivet augusti 12, 2007, 00:58:12

Skulle man kunna säga att just i detta fall så blir ett plus ett ett par?

:smulaimuchen:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Karin

Citat från: Henka skrivet augusti 21, 2007, 13:13:21

tihi  :love:

Ismo

Ron

Ismo

Nåh!...får väl avsluta säs. med att skorna är rätt bra att gå i.., men inte kanon..för egen del.....finns bättre.
Rätt bra stabilitet runt foten har skon.
Snabba att ta av å på....verkar inte heller dra åt sig skit speciellt mycket...sköljs lätt av.
Sulan känns som sagt lite smal i konstruktionen ..+ skon i övrigt.
Snabbt att byta sula..verkar inte heller ha tendens att släppa på någe sätt...var lite skeptiskt över kardborre låsningen i början.
Sulan med dubbar har ej testats! :smulaimuchen:
Skoskaven återkommer ej!...kanske huden i hälen har tjocknat? :-\
Absolut prisvärd......till dags dato..trots allt.

BB

Slog till på ett par wetlands när dom reades ut i höstas, dvs med gamla sul-systemet.
Sulan sitter fast i de ca 10-15 första fiskedagarna, sedan börjar dom lossna...   :dunk: Var upp till Byske i förra veckan och det slutade med att jag tog bort sulorna och körde utan sulor. Flög lös hela tiden! Väl hemma igen så har jag skruvat fast skiten med några träskruvar...  :appa2:

Nya systemet vet jag ingenting om, men jag ger det gamla sämsta möjliga betyg. Har dom överhuvudtaget testat denna produkt mer än en dag innan den kom på marknaden? :bonk:
Gamla systemet = DYNGA!

Henka

Citat från: Henka skrivet augusti 21, 2007, 13:13:21

Oj vad blank den där röda bilen var då!
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007