Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Stigas Gräsklippare.

Startat av Betis, oktober 14, 2007, 13:25:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Betis

Ett stort jävla mörker.
På min flyger knivarna all världens väg, dödmansgreppet har gått sönder(dvs klipparren stannade inte när man släppte greppet), tanken läcker, den sparkar tillbaks som en gammal sidventils Encylindrig BSA med felställd förtändning och går dessutom som om choken är inne hela tiden... :betis: :betis:

Handlare har lovat att jag skall få en ny motor men jag vill faan inte ha nåt annat än stålarna tebaks.

Håll er undan från dessa gula skitmaskiner.....

Dyr som helvete var den dessutom, 6500 spänn med snörstart.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Flyguy

Här i P-boda flyger hela klipparen, det Du! ;D

Om den "sparkar tillbaks" betyder det förstås att Du sparkat först, vilket kanske förklarar skicket.... :vissla: ;)
Anakronist

Loopis

Join the maffia

Ron

Stiga gräsklippare bytes mot dito snöslunga...   :yes:
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Ismo

Citat från: Betis skrivet oktober 14, 2007, 13:25:59
Ett stort jävla mörker.
På min flyger knivarna all världens väg, dödmansgreppet har gått sönder(dvs klipparren stannade inte när man släppte greppet), tanken läcker, den sparkar tillbaks som en gammal sidventils Encylindrig BSA med felställd förtändning och går dessutom som om choken är inne hela tiden... :betis: :betis:

Handlare har lovat att jag skall få en ny motor men jag vill faan inte ha nåt annat än stålarna tebaks.

Asfaltera hela j-vla trädgårn...så slipper du skit-klippningen å tjänar pengar på det i längden.. :smulaimuchen:

Betis

Ja är faktist seriös här.
En ärlig varning till alla som tänker handla framöver.
Lyckas jag få kulorna tebaks blir det en Klippo.
I am the real one.

Ron

Seriöst. Jag tycker Stigas standardgräsklippare är helt OK faktiskt.

Ett riktigt usel klippare fick jag dock när jag för några år sedan fick för mig att jag ville ha en "svanmärkt" klippare och valde mellan en batteriklippare och en svindyr zero-emission maskin med superkatalysator. Det blev en gul Stiga batteridriven multiclip....  ..blä...  :larsw:

Flyguy

Har en gammal Stiga med Smith&Wessonmotor som envist vägrar gå sönder, jag vill ha en ny med Hondamaskin! :larsw:
Anakronist

isak

Citat från: Flyguy skrivet oktober 14, 2007, 20:49:48
Har en gammal Stiga med Smith&Wessonmotor som envist vägrar gå sönder, jag vill ha en ny med Hondamaskin! :larsw:

Briggs & Stratton  :tafeja:

Flyguy

Anakronist

sebbe

använder en stiga åkgräsklippare
Bytt motorn till en Briggs & Stratton för en 2 år sedan. funkar betydligt bättre efter det 
saknar dock avgasknallarna..  :appelidiket:
As a reward, Baldrick, take a short holiday...did you enjoy it?

isak

lakselva

Kör en Stiga med hondamotor inne på 5:e året rekommenderas. :rolleye:

Ismo

Köp en Get :smulaimuchen:..lr. kanske bättre med ett Får... :-\

Ron

Citat från: ismo skrivet oktober 14, 2007, 22:05:52
Köp en Get :smulaimuchen:..lr. kanske bättre med ett Får... :-\

Äter dom maskrosorna också?  :zero: ???

Ismo

Citat från: Ron skrivet oktober 14, 2007, 22:17:33
Äter dom maskrosorna också?  :zero: ???

..fast dina gamla strumpor skulle jag tro... :zero:

Betis

Min va med Stigas egna nyutvecklade motor.
De nya va väl då att inget skulle funka..... ::) ::)

Nåväl nästa nominering till Fredspriset borde gå till mig för jag var så mjuk å go att jag gick med på att ge dem en chans att få byta hela motorpaketet.

Fortsättning följer inte förrän till nästa år.

Nu var det gott om vittnen inne på Spiken å Skruven och det lovades att om skiten inte funka efter byte så skulle affären gå tillbals.
I am the real one.

Betis

Sen är det en sak till, tror ni att jag ljuger eller? ???

Stiga kommer inte å få sälja fler klippare med Brigg&Stratton motorer, de klarar inte miljökraven.Inget annat märke heller för den delen.
Briggs&Stratton sitter på varenda jävla klipparmärke som finns så är det så att den motorn funkar så inte faan är det Stigas förtjänst.
I am the real one.

Fnisse

Citat från: Betis skrivet oktober 14, 2007, 13:25:59
Ett stort jävla mörker.

Min uppfattning är att stiga är dynga!!! >:(
Har en som det står turbo på å det är allt annat än turbo!! Rene skiten! :betis:
Nä jag ger inte fem öre för dyngan! >:(

Loopis

Join the maffia