Hör väl inte hemma direkt i den här tråden men det handlar om miljö och engagemang åtminstone.
Jag är så sjukt less på alla dessa människor som hela tiden ska påvisa att lilla Sverige inte spelar nån roll för miljön.
Med den åsikten så kan jag lika gärna åka och fiska och ta upp all fisk och slå ihjäl den för min lilla påverkan spelar ingen roll för det är alla andra som påverkar.
Varför är det så svårt att förstå att exakt alla som kan göra nåt hjälper till att förbättra?
Jag blir så maaaattttt.
Det är ju jätteenkelt att tänka så

.
Det är lite besvärligare att erkänna för sig själv att man inte gör rätt alla gånger.
Och argumentet att det lilla skitlandet Sverige inte spelar någon roll är också helt absurt.
Det är ju här det finns otroliga möjligheter för oss som lever i ett så utvecklat land att ta fram lösningar och utveckla bättre produkter.
Att sedan exportera dessa och sprida kunskap och möjligheter på global nivå är en möjlighet som inte ska underskattas.
Vi har på många områden varit utvecklingsledande sedan tidigare på många områden.
Det är något vi ska vara stolta över och försöka bevara.
Det som är lite otäckt med mitt resonemang är att det bygger på att det ska till innovationer och lösningar som kostar pengar
och genererar inkomster. Men jag är lite rädd att det är något som krävs.
Ska vi göra något åt de globala miljöproblemen så måste någon få tjäna pengar på det (eller åtminstone minska förluster), annars kommer det aldrig hända.