Författare Ämne: Elpriset.  (läst 364 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 8 749
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
Elpriset.
« skrivet: maj 02, 2022, 19:55:29 »
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/aktivister-har-gravt-ner-bil-mitt-i-vagen-demonstrerar-mot-vindkraftsbygget-i-solleftea
Skulle det hjälpa om elen blev lika jävla dyr i hela Sverige???
Alla verkar vilja ha vindkraft (utom moderaterna då) men inte där dom själva bor utan alltid nån annan stans... ::)
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 9 201
  • Våga vägra!
    • Min presentation
SV: Elpriset.
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2022, 20:08:00 »
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/aktivister-har-gravt-ner-bil-mitt-i-vagen-demonstrerar-mot-vindkraftsbygget-i-solleftea
Skulle det hjälpa om elen blev lika jävla dyr i hela Sverige???
Alla verkar vilja ha vindkraft (utom moderaterna då) men inte där dom själva bor utan alltid nån annan stans... ::)
Den kommer bli lika dyr i hela Sverige, överföringskapaciteten till europa är tillräcklig för att suga upp varenda kwh som hela Sverige kan producera, så när mer el kan flöda från norra till södra Sverige så öppnas kranarna i söder och vips så har vi samma (höga) pris i hela Sverige istället för bara södra som idag ..
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 8 749
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
SV: Elpriset.
« Svar #2 skrivet: maj 02, 2022, 20:39:56 »
Den kommer bli lika dyr i hela Sverige, överföringskapaciteten till europa är tillräcklig för att suga upp varenda kwh som hela Sverige kan producera, så när mer el kan flöda från norra till södra Sverige så öppnas kranarna i söder och vips så har vi samma (höga) pris i hela Sverige istället för bara södra som idag ..
Å kanske det lik förbannat inte hjälper, de är lika aviga å tjuriga här nere mot vindkraften... :zero:
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.