Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

Hjortmyrs-Jockes diverse upptåg

Startat av Hjortmyrs, april 07, 2010, 12:35:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hjortmyrs

Angående kylan är det inte särskilt synd om mig. Vi struntar i Skottland med tanke på vädret och åker till Madeira om typ två veckor.

Madeira har jag tänkt länge på. De vilda regnbågarna uppe i småströmmarna i bergen.
Perfekt för sambon också, slippa sitta i Aberdeen i minusgrader..

Ron

Hm, ja, men Lower Woodend då? 
"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Hjortmyrs

Citat från: Ron skrivet mars 14, 2013, 14:41:42
Hm, ja, men Lower Woodend då?

Det får tyvärr avbokas och fiskas en annan gång..

Fredrik K

Citat från: Hjortmyrs skrivet februari 02, 2013, 17:29:37
Dags att skaka liv i denna igen kanske. Imorrn begås åpremiär och det är Råån som ska få besök.
Kompisen Fredrik är ganska sugen :D , han åker från Trollhättetrakten redan idag för inkvartering på min soffa redan ikväll. Får hälla i stackarn lite sprit när han anländer.

Se där ja.. Tydligen hade jag ett liv på Fiskelust redan innan jag var registrerad.

Henka

Citat från: Fredrik K skrivet mars 14, 2013, 23:38:01
Se där ja.. Tydligen hade jag ett liv på Fiskelust redan innan jag var registrerad.

Det är här allt börjar vettu! O0
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Citat från: Fredrik K skrivet mars 14, 2013, 23:38:01

:nudge:

Idag vittjades det hålor i dina hemtrakter, Baltak.
Största utmaningen var att hålla spööglorna isfria.
Att locka fisk till rediga hugg var inte heller så enkelt. En vacker öring blev det dock. :)
En del hugg och ett par tappade.

Hjortmyrs

Just hemkommen från Madeira.

En storm drog in igår och gjorde det omöjligt att landa. Resebolaget var schyssta och bokade in oss på 5-stjärnigt hotell med middag och grejer. Där kände vi oss inte så bekväma utan drog till vår lilla park med det sunkiga cafét och drack av Madeiras fantastiska vin.
Det blev faktiskt två flaskor 10-årigt sådant med hem.  :yeah: Sanslöst vad gott!

Och just ja, hade fantastiskt torrflugefiske på små vilda regnbågar uppe i bergen.  :love:

Hjortmyrs

Hade nöjet att landa en knallblank och borstmaskfet havsöring på dryga 60cm igår, samt ett par runt halvmetern. Tidigare under veckan var också bra fiske. En fisk har hittills hamnat i stekpannan, en rejäl sik. :)

Hjortmyrs

Det har jagats västgötsk gulbuk nu i några dagar, på både nya och gamla ställen.

För att göra en lång historia kort så tappade för några timmar sen, en fisk på väl över fyra kilo. Den tjuvfiskades tydligen förra året av några plåtkastare, tillsynsmännen mätte då fisken till 74cm..
Jag hade nöjet att ha lite dragkamp med den en stund, hade den bra nära när den visade hela sin längd. Givetvis tappade kroken sitt fäste. Övade lite "kast-med-dyr-kolfiberpinne-in-i-skogen", tomhet och förtvivlan, men samtidigt fantastiskt att man fått stiftat bekantskap med den.
Men jag vet var den står och jag ska ha den i håven innan september.

MADMOOSE

Citat från: Hjortmyrs skrivet maj 31, 2013, 01:29:16
Det har jagats västgötsk gulbuk nu i några dagar, på både nya och gamla ställen.

För att göra en lång historia kort så tappade för några timmar sen, en fisk på väl över fyra kilo. Den tjuvfiskades tydligen förra året av några plåtkastare, tillsynsmännen mätte då fisken till 74cm..
Jag hade nöjet att ha lite dragkamp med den en stund, hade den bra nära när den visade hela sin längd. Givetvis tappade kroken sitt fäste. Övade lite "kast-med-dyr-kolfiberpinne-in-i-skogen", tomhet och förtvivlan, men samtidigt fantastiskt att man fått stiftat bekantskap med den.

Härligt Jocke!! Du har fått ett mine för livet och ett mål för sommaren!  :yeah: Hur långt blev kastet?  :haum:

västvis

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 31, 2013, 06:15:56
Härligt Jocke!! Du har fått ett mine för livet och ett mål för sommaren!  :yeah: Hur långt blev kastet?  :haum:

Gott Jocke! Räcker håven till för att landa fisken?  :haum:

Sg

Härlig läsning även om jag vet att sånt sätter alla möjliga spår i huvudet på en.
Tycker du har helt rätt inställning till den tappade fisken åtminstone :)

Hjortmyrs

Citat från: MADMOOSE skrivet maj 31, 2013, 06:15:56

Spöet klarade sig, just i stunden spelade det dock ingen roll. Jag har levt tillräckligt länge för att ha upplevt ett antal bedrövelser, den första minuten efter denna tappades var bland det värsta jag känt.

Citat från: västvis skrivet maj 31, 2013, 07:44:28
         Gott Jocke! Räcker håven till för att landa fisken?  :haum:

Inte på långa vägar! ;)

Citat från: Sg skrivet maj 31, 2013, 09:28:43
Härlig läsning även om jag vet att sånt sätter alla möjliga spår i huvudet på en.
Tycker du har helt rätt inställning till den tappade fisken åtminstone :)

Som om man inte hade nog med spår i hövvet! ;)

Henka

Typiskt ungdomar att påverkas av TV och bete sig, det är nog fiskeWilles fel att du kastar spö ;D
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Helljammer

Härligt att ens få vara i en sådan fisk! :looney: Innan september får du nog se honom igen.  Du lär väl göra både ett och annat försök får man tro.
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Ismo

Citat från: Hjortmyrs skrivet maj 31, 2013, 01:29:16

Livet är för kort för att tappa sådana fiskar!..å andra sidan så kanske en tappad sådan..förlänger den :haum: ;D

Hjortmyrs

Citat från: Henka skrivet maj 31, 2013, 10:16:06
Typiskt ungdomar att påverkas av TV och bete sig, det är nog fiskeWilles fel att du kastar spö ;D

Aldrig reagerat så förr, men det kändes befogat.  :'(

Citat från: Helljammer skrivet maj 31, 2013, 11:00:24
Härligt att ens få vara i en sådan fisk! :looney: Innan september får du nog se honom igen.  Du lär väl göra både ett och annat försök får man tro.

Nya tag i veckan som kommer! Ska jobba några dagar nu, varit lite klent med den varan ett tag..  ;D

Citat från: ismo skrivet maj 31, 2013, 11:24:10

Livet är för kort för att tappa sådana fiskar!..å andra sidan så kanske en tappad sådan..förlänger den :haum: ;D

Får jag den inte kommer jag ju spöka vid den hålan i tid och evighet..

Thomas L

Vet hur det där tomma känns. År 2000 tappade jag efter ca. 25 minuter en Öring som jag misstänker var ung. 3.5 ggr så tung som din här i Forshaga.
Men det har gått över och en känsla av att jag ändå hade turen att få se och känna på en sån fisk... ja den känslan är inte dum den heller. Det är få förunnat. Jag hade ändå in den på kort lina 2ggr och kunde kolla på den noga. Herregud när den la bredsidan till vilket djup fån ryggfena till buk :o
PS. Veckan efter jag tappade min togs en 13,5kg på spinn i grannälven. Det var bild på den i tidningen och jag kände direkt att det där "var min Öring".
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Hjortmyrs

Det är ganska gott om fisk mellan 35-40cm. i ån, vilket bådar gott. I lördags tog jag årets första över halvmetern för min del.
Tog bara två timmar av flugbyten och ångest innan den gav med sig.  ;D

västvis

Kul att höra Jocke det verkar som du har hittat ett "Drömvatten"!    :yeah: