Forumnyheter:

Vårt senaste kåseri: Kära vadarskor av  Joakim 'Hjortmyrs' Karlsson

Huvudmeny

Hjortmyrs-Jockes diverse upptåg

Startat av Hjortmyrs, april 07, 2010, 12:35:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hjortmyrs

Henka, får jag låna håven på lördag?
Du kan få se hur långt man kan kasta ett spö in i buskage..

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet juni 27, 2013, 12:53:42
Henka, får jag låna håven på lördag?
Du kan få se hur långt man kan kasta ett spö in i buskage..
Håven? Visst... Vilken zon ska du på?
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Men hade de varit på tvåan så hade du faan i mig fått gå å köpa dig en egen håvjävel.... >:( ;)
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Henka

Citat från: Betis skrivet juni 27, 2013, 13:07:07
Men hade de varit på tvåan så hade du faan i mig fått gå å köpa dig en egen håvjävel.... >:( ;)

Nej, för tvåan ska jag inte ut på serru... Men man vet aldrig om det kan bli ett försök på ettan, och då är det bra om håven är på samma zon ;)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Hjortmyrs

Citat från: Henka skrivet juni 27, 2013, 13:11:05
Nej, för tvåan ska jag inte ut på serru... Men man vet aldrig om det kan bli ett försök på ettan, och då är det bra om håven är på samma zon ;)

Fast flyter den bra kan jag ju skicka ner den vid behov.. :yeah:

Hjortmyrs

Norsälven, Edsvalla.
Tämligen få människor skulle få för sig att kalla platsen vacker.
Men det ligger, mer än vanligt, i betraktarens ögon. Det är ett fiske i bruksmiljö, bland tegel, graffitti och kondomer. I Edsvalla görs nog inte många RUT-avdrag, en lyckad lördag är en bakelse på Kafé Markan och en tur till Systemet i Kil.

Och i älven bredvid det lilla samhället simmar rejäla gullspångsöringar. Det handlar om senhöst, gula träd och mörkröda tegelbyggnader. Det är längesen jag var här sist, närmare tio år sen.
Min idag besökte jag stället igen, lågt vatten och ingen öring på plats än.

Henka

Citat från: Hjortmyrs skrivet oktober 24, 2013, 01:13:36
Norsälven, Edsvalla.
Tämligen få människor skulle få för sig att kalla platsen vacker.
Men det ligger, mer än vanligt, i betraktarens ögon. Det är ett fiske i bruksmiljö, bland tegel, graffitti och kondomer. I Edsvalla görs nog inte många RUT-avdrag, en lyckad lördag är en bakelse på Kafé Markan och en tur till Systemet i Kil.

Och i älven bredvid det lilla samhället simmar rejäla gullspångsöringar. Det handlar om senhöst, gula träd och mörkröda tegelbyggnader. Det är längesen jag var här sist, närmare tio år sen.
Min idag besökte jag stället igen, lågt vatten och ingen öring på plats än.

Inte för att märka ord men... på riktigt, stiger öringen verkligen så sent?
Har ingen koll alls på fisket där, men nog brukar det tas öring betydligt tidigare än så? :haum:
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet oktober 24, 2013, 10:17:41
Har ingen koll alls på fisket där, men nog brukar det tas öring betydligt tidigare än så? :haum:

Lågt vattenst. kanske har kanske gjort en dålig uppstigning?..lr. ingen alls för året.. :haum:

Hjortmyrs

Citat från: ismo skrivet oktober 24, 2013, 10:21:34

Lågt vattenst. kanske har kanske gjort en dålig uppstigning?..lr. ingen alls för året.. :haum:
Citat från: Henka skrivet oktober 24, 2013, 10:17:41

En kombination av extremt lågt vatten, hyfsat varm vattentemp och att Fortum fipplar med kraftverket, nån reparation tydligen. Vet att fisk förr om åren tagits i slutet av augusti vid gynnsamma år. Men det är det tidigaste jag hört om.
Snackade med folk på Bofab i Grums och det står bra med fisk i mynningsviken.

Tilläggas skall att inget vatten går i turbinen nu utan allt på andra sidan. Det gör fiske omöjligt i den vanliga strömmen, men vattnet trycks in mot kanten nedan handikappsbryggan. Där är det fiskbart, och vadbart typ 40 meter.

Normalt ser man en del fisk nu, men igår inte en enda.

Jocke

Tre fiskedagar har tillryggalagts under 2021, innan vargavintern slog till. Bra geografisk spridning på de dagarna, men bara "hemmaån" har släppt ifrån sig en fisk.

Jocke

En pigg öringbesa värmde i stränga kylan, en ännu piggare klev av i förtid. Lika bra det, det var inget kul att stå med händerna i vattnet och låta fisk återhämta sig.

Jocke

Trögt i hemmadiket. Skyller på det märkliga vädret, först vår sen rena vargavintern igen.

Matte

Citat från: Jocke skrivet mars 20, 2021, 22:04:40
Trögt i hemmadiket. Skyller på det märkliga vädret, först vår sen rena vargavintern igen.
Finns det ändå rinnande vatten där du bor?
Bor du i Florida? :nudge:
1 meter snö här utanför fönstret ännu... :loopis:
Vad jag vill säga är att jag är avundsjuk på att du kan fiska!! :flyguy: :love: :yeah:

Jocke

Citat från: Matte skrivet mars 20, 2021, 23:33:14
Finns det ändå rinnande vatten där du bor?
Bor du i Florida? :nudge:
1 meter snö här utanför fönstret ännu... :loopis:
Vad jag vill säga är att jag är avundsjuk på att du kan fiska!! :flyguy: :love: :yeah:

Tog ett par blanka i december och januari  :nudge:
Men efter köldknäppen har det varit segt, nu stundar dock vår som tur är.

MADMOOSE

Citat från: Jocke skrivet mars 22, 2021, 12:10:34
Tog ett par blanka i december och januari  :nudge:
Men efter köldknäppen har det varit segt, nu stundar dock vår som tur är.

Gött! Då syns vi snart! Fullt med maskfrossande mås i lerviken hemmavid på dagens lunch promenad.  :D

Jocke

Citat från: MADMOOSE skrivet mars 22, 2021, 16:39:44
Gött! Då syns vi snart! Fullt med maskfrossande mås i lerviken hemmavid på dagens lunch promenad.  :D

Sedär, det låter bra!

Ismo

Citat från: Jocke skrivet mars 20, 2021, 22:04:40

Skönt när det är trögt!..kan bara bli bättre :hmm:

Jocke

Citat från: ismo skrivet mars 24, 2021, 22:44:24

Skönt när det är trögt!..kan bara bli bättre :hmm:

Japp! Vissa rapporter säger att det står nors i mynningsområdet nu, så det bådar gott.