Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

Ismos fiskedagbok..

Startat av ismo, april 17, 2007, 16:34:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ismo

...den startar när isen å snön delvis försvunnit om ca: 1-1/2 mån fr. & m nu.
Under tiden tills dess...så ska jag.. :booze:

Henka

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ismo

Citat från: Henka skrivet april 17, 2007, 16:36:53
http://www.fiskelust.se/forum/index.php?topic=2174.0;all

:vissla:

Men det är ju för fan inte FISKET..... :loopis:...det är ju bara kommande rotenolen...för fisket...dock inte alltid... :vissla:

Ismo

Idag var jag å premiär kastade med 2st Hardy linor till 14' å 13' Loomis.
Lasu testade sitt 14' Stinger....samtidigt. :)
Fantastiskt att se älven åter öppen för rovfiske.. 8)..vilka stunder som väntas komma..
7mån sen sista kastet..märktes knappt mot årets första!.. ::)

Ismo

Jaha!....då var premiär fisket avklarat..ca:1 å en halv timmes fiske blev det = 1st tappad Öring :loopis: ...runt 2-2,5kg nått..standard strl på dom större.
Den jäveln högg på hög spöföring :loopis:..pga en glädjepinneig hård närström...som hindrar normalt flugfiske. Svårt att göra motthugg bakom nacken nästan,..liknade mera maskfiske i strömmande vatten.
Vattnet har blivit humusfärgat...dvs TOK-klart Älvkarleby vatten.
Laxfiske fr. Torsd. väntar.... 8)

Ismo

Jaha...då var rekordtidiga Laxfisket avklarat....tappade en starkfisk...som bara släppte efter 5-6sek. :loopis:....dock osäker om det var en Vinterståndare lr. en Ny-stigen...dock inga lama knyckar i spöt...kändes hyffsat tung.
En lokalfiskare fick en stark(som han sa)..vinterståndare på tippad runt 9kg,..vart förvånad över dess styrka....naturligtvis återutsläppt! :smulaimuchen:
Tänkte fiska där till Lördagen...men en liten "konstig" lirare bodde i samma skola där jag hyrt en bädd..för den ringa summan av 60:-/natten...med matsal,tillgång till bastu,dusch m.m trevligt ställe,,trots det...så avstod jag sova en natt till där...The Shining...känndes som verkligt närgånget helt plötsligt :-\
Fiskade kring stugan Lörd-Sön....dock lika dött som det alltid är där på Öring/Harr denna tid.. :gasp:

Fallet ja....hade jag varit Lax...så hade jag aldrig idas ens försökt att hitta trappan till vänster... :gasp:

Ismo

Tror det är öl i vattnet..han där nere med horn vad det skummade.. :-\

Ismo

Precis utanför klipp-spetsen..är det ett giftigt ställe som Laxen ställer sig... :smulaimuchen:...det finns en stege strax till v. i bild som man kan studsa uppför...om laxen vänder neröver.. :run:

Thomas L

Citat från: ismo skrivet juni 03, 2007, 18:00:45
Precis utanför klipp-spetsen..är det ett giftigt ställe som Laxen ställer sig... :smulaimuchen:...det finns en stege strax till v. i bild som man kan studsa uppför...om laxen vänder neröver.. :run:

Inget ställe för oss som har svaga nerver och knän :smulaimuchen:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

T.A

Fint Ismo.. Var har du varit??  ::) :appel1:

Ismo

Citat från: T.A skrivet juni 03, 2007, 19:57:38
Fint Ismo.. Var har du varit??  ::) :appel1:

Kanske inte bäst att säga det....låter först the psychopath dra därifrån... :yes:

Ni som ändå vill dit..så är det Jokkfall..ni andra kan blunda.. :gasp:

Ismo

En helg att jobba till! :betis:...sen SEMESTER... :booze: :booze: :nudge:

:fly: :fly: :fly: :fly: :pinnenpåge:

Ismo

:) :)....SEMESTER...

Tog kompledigt sista tim. fr. jobbet....å drog iväg till Kalixälven...kallt som attans nu..känns som man fiskar sen höst nu...4,6+ ute nu..
Fick en liten öring + tappade en lika liten...runt 3-4hg nått..
Harr sågs vaka...det kläckte lite Dagsländor vad jag såg...men Harrfisket skiter jag fullständigt att nu att slösa energi på.. :betis:
2 dagar flugbindning...sen drar man till stugan å testar på lite Laxfiske.. :looney:
Tror Öringsfisket blir bra i år ....jämfört med tidigare  O0  ...värme

:booze: :booze:

Ismo

Jaha!...då var man en sväng till Jokk å fiskade i ca:7 tim förra veckan natten mot Onsdag..TJERNOBYL-fritt!..kan man säga..
Åkte till stugan sen...löste Kangoskortet...fiskade några repor på Torsdagen fram mot Lördag här å där..utan det minsta känning..lr. ens såg en Lax.
Söndag åkte jag till Anttisbron(Torneälven/Laino)..för att kika om det ens kommer nå Lax!..jodå..13st Laxar syntes där.. :o
Löste ett kort till ONKA(Lainoälven,Måndag)...hannt fiska i ca:6,5tim..när vadarna hade läckt in så pass med vatten...att jag avbröt fisket...efter att kännt 0 Lax...lr. ens sett nått.
SIMMS fantastiska vadare , hade åter igen inte gjort mig besviken. :D
Tisdag gick ryktena att Lax hade setts kring stugan...fiskade först i Lainioälven..med bara 2st Öringar ..som verkligen!..slukade flugan..märkligt att inte Laxen kan göra likadant :-\..prövade sen kvällen/natten kring stugan..vilket res. i att Lax tafs på flugan min 2ggr :loopis:..dom borde kursa med Öringarna nån kväll.. :nudge:
Nu skall det packas inför Norgeturen... :taltparty:

Ismo

Laxar ståendes nedan Anttis-bron...synd att man inte är en Kamera-nörd..då hade man haft nått sketet filter..så hade man sett dom bättre.. :tadaa:

Ismo

.

P-A

Det är ju massor av larrar skall du inte dra på en av dom snart.
:vissla: :smulaimuchen:

Ismo

Citat från: P-A skrivet juni 27, 2007, 20:42:34
Det är ju massor av larrar skall du inte dra på en av dom snart.
:vissla: :smulaimuchen:

Dra på å dra på......du menar utan förspel..? :-[

Ismo

UUUUuuuurrrkh!.......vad less jag är...... :-\

Ismo

8)...en på 8kg..losade en strax före...den var INTE min Lax..skall inte ällta om jag gjorde för dåligt mothugg lr. ej!..
Bild kommer snart. :gasp:

Kommer ALDRIG!...mer att vandra i 2,5 tim ..för en Lax j-vel.. :loopis:
Faaan vad ont jag har i knäna.. :run: